XXL Nutrition

Snurken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ACE

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
26 aug 2018
Berichten
6.439
Waardering
7.967
Meer mensen die hier last van hebben? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Slapen op mn zij en neusspray helpt, maar niet genoeg blijkbaar.
 
Meer mensen die hier last van hebben? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Slapen op mn zij en neusspray helpt, maar niet genoeg blijkbaar.
Yes atm zeker door me gewicht, slaap gelukkig op me zij en dan geen last er van.

Alleen soms als ik op de bank op me rug in slaap val maar dan wordt ik wakker van mijn eigen gesnurk.
 
Meer mensen die hier last van hebben? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Slapen op mn zij en neusspray helpt, maar niet genoeg blijkbaar.
Ben je Belg? Kan slaapapneu zijn. En dan kan je zo een beugel terugbetaald krijgen als je een beetje normaal verzekerd bent
 
Yes atm zeker door me gewicht, slaap gelukkig op me zij en dan geen last er van.

Alleen soms als ik op de bank op me rug in slaap val maar dan wordt ik wakker van mijn eigen gesnurk.
Volgens mijn vriendin snurk ik ook als ik op mijn zij lig.
En als ze grommelt op me.
En als ze op me trapt snurk ik ook vrolijk verder.
 
Ben je Belg? Kan slaapapneu zijn. En dan kan je zo een beugel terugbetaald krijgen als je een beetje normaal verzekerd bent
Bij slaapapneu kun je beter een cpap nemen.

Sowieso een kwaaltje als je zwaarder wordt.
 
Volgens mijn vriendin snurk ik ook als ik op mijn zij lig.
En als ze grommelt op me.
En als ze op me trapt snurk ik ook vrolijk verder.
Jij staat bomen te zagen voor je piratenboot, begrijpelijk.
 
Bij slaapapneu kun je beter een cpap nemen.

Sowieso een kwaaltje als je zwaarder wordt.
Heb je wel gelijk in, ik heb nu zo een beugel en die zit zo k”T dat ik volgende terugbetalingstermijn gewoon een cpap masker kies
 
Bij mij maakt het zelf niet uit, op m’n rug of zij, snurken doe ik sowieso.

bij het slaaponderzoek voldeed ik net niet aan het minimum gemiddelde apneu’s per uur. Had gemiddeld 4,3 apneu’s per uur terwijl men pas spreekt van slaapapneu vanaf gemiddeld 5 apneu’s per uur :o Was toen 93kg en ben momenteel 10kg zwaarder, heb er nu dan ook een pak meer last van.

marina1975 werken die goed of is het eerder weggesmeten geld?
 
Bij mij maakt het zelf niet uit, op m’n rug of zij, snurken doe ik sowieso.

bij het slaaponderzoek voldeed ik net niet aan het minimum gemiddelde apneu’s per uur. Had gemiddeld 4,3 apneu’s per uur terwijl men pas spreekt van slaapapneu vanaf gemiddeld 5 apneu’s per uur :o Was toen 93kg en ben momenteel 10kg zwaarder, heb er nu dan ook een pak meer last van.

marina1975 werken die goed of is het eerder weggesmeten geld?
Ja dat is ook best weinig, had er zelf +80
 
Ja dat is ook best weinig, had er zelf +80
Lol 😅 meende dat ik er ~20 had op m’n rug, op m’n zij geen idee maar een pak minder. 80+ is wel heftig, je bent dan toch echt een wrak:o

die beugel die je nu hebt, helpt die?
 
Lol 😅 meende dat ik er ~20 had op m’n rug, op m’n zij geen idee maar een pak minder. 80+ is wel heftig, je bent dan toch echt een wrak:o

die beugel die je nu hebt, helpt die?
Ik doe de beugel niet meer aan, deed echt veel pijn aan mijn kaken, ben nu aan het wachten tot ik over enkele maanden dat masker terugbetaald krijg van de verzekering.
nog steeds wel een wrak kwa slaap, neem 2x trazodone iedere avond en loop nog steeds snachts rond in huis, leef zowat op ephedrine mja, over tijdje weer naar slaapkliniek in lommel :)
 
Bij mij maakt het zelf niet uit, op m’n rug of zij, snurken doe ik sowieso.

bij het slaaponderzoek voldeed ik net niet aan het minimum gemiddelde apneu’s per uur. Had gemiddeld 4,3 apneu’s per uur terwijl men pas spreekt van slaapapneu vanaf gemiddeld 5 apneu’s per uur :o Was toen 93kg en ben momenteel 10kg zwaarder, heb er nu dan ook een pak meer last van.

marina1975 werken die goed of is het eerder weggesmeten geld?
Dat is wat ik al zei. Ik zou het niet weten of het helpt. Ik hoor van wel maar het is ook weer persoonsgebonden....
Maar voor een paar euro zou ik zeggen misschien het proberen waard?
nog steeds wel een wrak kwa slaap, neem 2x trazodone iedere avond en loop nog steeds snachts rond in huis,
Oef.. herkenbaar.. al 21 jaar slaapproblemen en ben blij als ik 2 uur gebroken haal... Op zoplicon (+ zooi andere meds). Slaaponderzoek is hier nooit wat uitgekomen en de slaapmeds is op recept via de slaapkliniek. Ik droom letterlijk nog altijd van een nacht van 3 a 4 uur achtereen. :(

Zelfs een 7,5 mg flunitrazepam waar een vriend van me van 120 kg 24 uur op KO ging leverde mij 1,5 uur slaap op.. :o

Maar snurken... geen last van. Althans.. niet dat ik weet :roflol:
Moet mijn mannetje maar eens vragen...
antwoord: ja je snurkt zo nu en dan :D
 
Dat is wat ik al zei. Ik zou het niet weten of het helpt. Ik hoor van wel maar het is ook weer persoonsgebonden....
Maar voor een paar euro zou ik zeggen misschien het proberen waard?

Oef.. herkenbaar.. al 21 jaar slaapproblemen en ben blij als ik 2 uur gebroken haal... Op zoplicon (+ zooi andere meds). Slaaponderzoek is hier nooit wat uitgekomen en de slaapmeds is op recept via de slaapkliniek. Ik droom letterlijk nog altijd van een nacht van 3 a 4 uur achtereen. :(

Zelfs een 7,5 mg flunitrazepam waar een vriend van me van 120 kg 24 uur op KO ging leverde mij 1,5 uur slaap op.. :o

Maar snurken... geen last van. Althans.. niet dat ik weet :roflol:
Moet mijn mannetje maar eens vragen...
antwoord: ja je snurkt zo nu en dan :D
Same, al krijg ik geen benzo-varianten meer. Van een hele strip stilnoct heb ik nog steeds geen volledige nacht, bij mij werkt mooi op gewicht blijven (niet extreem veel vocht vasthouden) en een ganse lange dag lichamelijk werken zodat ik uitgeput ben het beste, maar dat is irl op het moment onhaalbaar.
 
Same, al krijg ik geen benzo-varianten meer. Van een hele strip stilnoct heb ik nog steeds geen volledige nacht, bij mij werkt mooi op gewicht blijven (niet extreem veel vocht vasthouden) en een ganse lange dag lichamelijk werken zodat ik uitgeput ben het beste, maar dat is irl op het moment onhaalbaar.
Ik ben nog altijd op zoek. THC olie deed ook niet veel, Verschillende meds geprobeerd om op de sides mee te liften om te slapen. Alles bij het slaapcentrum maar tot op heden nog niets. Ik moet het doen met een uurtje en soms 2 uurtjes op een nacht (neem maar 1 zoplicon 7,5 mg).
Meer aan meds mag ik toch niet gezien ik al aardig wat slik ivm gezondheid :o
Dus ik blijf op zoek en altijd meelezend in dit soort topics :)
 
Ik ben nog altijd op zoek. THC olie deed ook niet veel, Verschillende meds geprobeerd om op de sides mee te liften om te slapen. Alles bij het slaapcentrum maar tot op heden nog niets. Ik moet het doen met een uurtje en soms 2 uurtjes op een nacht (neem maar 1 zoplicon 7,5 mg).
Meer aan meds mag ik toch niet gezien ik al aardig wat slik ivm gezondheid :o
Dus ik blijf op zoek en altijd meelezend in dit soort topics :)
Phenibut doet wel wat, maar ook maar tijdelijk.
Echte ghb/gbl doet heel veel, maar is onverantwoord en verslavend, werkt maar korte termijn, net zoals benzos.
Mentale rust, lichamelijk moe zijn tegen de avond en lichamelijk niets mankeren lijkt mij de heilige graal. Maar dit bereiken lukt maar niet
 
Phenibut doet wel wat, maar ook maar tijdelijk.
Heb ik geprobeerd een aantal jaren terug. Deed bij mij niet veel.
Echte ghb/gbl doet heel veel, maar is onverantwoord en verslavend, werkt maar korte termijn, net zoals benzos.
Ik denk niet qua gezondheid dat ik daar uberhaupt aan moet gaan denken. :o Zoplicon schijnt minder verslavend te zijn. Ik gebruik het al zeker een paar jaar... 1 per dag maar denk niet dat het veel doet. Alleen zonder slaap ik helemaal niet. Dan toch maar een uurtje of 2 op zo een pilletje. Beter iets dan niets
Mentale rust, lichamelijk moe zijn tegen de avond en lichamelijk niets mankeren lijkt mij de heilige graal. Maar dit bereiken lukt maar niet
Geen van drieen zijn hier het geval.... dus die hoop laat ik maar volledig varen. :rolleyes:
 
Ben je Belg? Kan slaapapneu zijn. En dan kan je zo een beugel terugbetaald krijgen als je een beetje normaal verzekerd bent

Ik doe de beugel niet meer aan, deed echt veel pijn aan mijn kaken, ben nu aan het wachten tot ik over enkele maanden dat masker terugbetaald krijg van de verzekering.
nog steeds wel een wrak kwa slaap, neem 2x trazodone iedere avond en loop nog steeds snachts rond in huis, leef zowat op ephedrine mja, over tijdje weer naar slaapkliniek in lommel :)
Heb er zelf eigenlijk weinig last van nog, krijg alleen s nachts zo af en toe een beuk of word alleen wakker. Met benzo’s of alcohol is het al helemaal erg.


Bij mij maakt het zelf niet uit, op m’n rug of zij, snurken doe ik sowieso.

bij het slaaponderzoek voldeed ik net niet aan het minimum gemiddelde apneu’s per uur. Had gemiddeld 4,3 apneu’s per uur terwijl men pas spreekt van slaapapneu vanaf gemiddeld 5 apneu’s per uur :o Was toen 93kg en ben momenteel 10kg zwaarder, heb er nu dan ook een pak meer last van.

marina1975 werken die goed of is het eerder weggesmeten geld?
Weeg nu ook rond de 90kg, misschien toch maar eens laten onderzoeken of het slaapapneu is. Heb jij er zelf ook erg veel last van?
 
Ik heb/had ook OSAS.

De KNO arts heeft toen een MRA aangeboden. In het begin ging dat goed, maar na 3 kieswortelkanaal behandelingen heb ik deze aan de kant gegooid. Toen de cpap met neus en daarna gezicht (neus/mond) masker, maar door mijn ADHD (dus mijn bewegelijkheid snacht) werkte dit ook niet. Ook had ik meer luchtwegonstekingen hierdoor terwijl mijn hygiene beter was dan nodig.

En toen kwam mijn UPPP operatie. Wat een f*cking verbetering is dit. Dit is inmiddels ruim 1,5 jaar geleden. Ik snurk bijna niet meer. Geen adem stops meer (dit wordt binnenkort weer getest). Ik had 17,6 stops per uur van 60 seconden of langer. Ik werd niet een beetje wakker, maar echt wakker in paniek!

Ook is er wat ruimte vrij gemaakt in mijn neus. Door vechtsport en vechten vroeger is weefsel verwijderd die was ontstaan en mijn neus weer recht gezet. Hierdoor kan ik weer vrij ademen en heb zelfs bij verkoudheid geen verstopte neus meer.

Dus al met al ben ik wel aardig bekend met dit fenomeen.
 
Back
Naar boven