Fitness Seller

Snurken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Weeg nu ook rond de 90kg, misschien toch maar eens laten onderzoeken of het slaapapneu is. Heb jij er zelf ook erg veel last van?
Ja, ik ben overdag erg moe waardoor m’n productiviteit laag is. Mijn vriendin heeft er uiteraard ook last van. Zij heeft liever dat ik niet meer aankom :o
 
Ja, ik ben overdag erg moe waardoor m’n productiviteit laag is. Mijn vriendin heeft er uiteraard ook last van. Zij heeft liever dat ik niet meer aankom :o
Ja begrijpelijk, wat doe je er nu verder aan dan? Of kan je niks doen
 
Ik heb/had ook OSAS.

De KNO arts heeft toen een MRA aangeboden. In het begin ging dat goed, maar na 3 kieswortelkanaal behandelingen heb ik deze aan de kant gegooid. Toen de cpap met neus en daarna gezicht (neus/mond) masker, maar door mijn ADHD (dus mijn bewegelijkheid snacht) werkte dit ook niet. Ook had ik meer luchtwegonstekingen hierdoor terwijl mijn hygiene beter was dan nodig.

En toen kwam mijn UPPP operatie. Wat een f*cking verbetering is dit. Dit is inmiddels ruim 1,5 jaar geleden. Ik snurk bijna niet meer. Geen adem stops meer (dit wordt binnenkort weer getest). Ik had 17,6 stops per uur van 60 seconden of langer. Ik werd niet een beetje wakker, maar echt wakker in paniek!

Ook is er wat ruimte vrij gemaakt in mijn neus. Door vechtsport en vechten vroeger is weefsel verwijderd die was ontstaan en mijn neus weer recht gezet. Hierdoor kan ik weer vrij ademen en heb zelfs bij verkoudheid geen verstopte neus meer.

Dus al met al ben ik wel aardig bekend met dit fenomeen.
Zo’n operatie moet je zelf betalen toch?
 
Ja begrijpelijk, wat doe je er nu verder aan dan? Of kan je niks doen
Ik probeer niet te zoutig te eten voor bedtijd, zo veel mogelijk op m’n zij te slapen (maar tijdens m’n slaap beland ik vaak wel op m’n rug) en heb m’n hoofdsteun van m’n bed op een kleine kipstand staan. Zag ergens op een forum dat iemand dit deed en het hielp, ben er ook wel tevreden van :)
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Hoe zwaarder ik word, hoe meer last ik krijg van snurken. Toen ik 115 kg woog voor de zomer was het blijkbaar heel erg. Nu is het wat minder, maar ik snurk nog wel een beetje. Ik heb er verder niks tegen gedaan. Gewoon je bedpartner oordopjes in laten doen :P
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Meer mensen die hier last van hebben? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Slapen op mn zij en neusspray helpt, maar niet genoeg blijkbaar.

Ik snurk ook heel erg, slaaponderzoek laten doen en blijk ernstig OSAS te hebben. Heb nu bijna een jaar een CPAP (mond-neus) en snurk er als ik heel moe ben/heel diep slaap nog doorheen, maar over het algemeen is het weg. Ademstops ook bijna weg.

Heb je naast snurken ook andere symptomen van slaapapneu? Dan zou ik wel even laten testen, is echt een sluipmoordenaar.
 
Snurken check vooral in de "bulk"
en ik krijg al jaren seroquel voorgeschreven voor het slapen .. 4 a 5 u slaap max en met men nachtshift minder .. Volcontinu werken is dodelijk voor je ritme💀
 
Snurken check vooral in de "bulk"
en ik krijg al jaren seroquel voorgeschreven voor het slapen .. 4 a 5 u slaap max en met men nachtshift minder .. Volcontinu werken is dodelijk voor je ritme💀
Snap niet dat ze anti psychotica voorschrijven voor slaap problemen.
 
Snap niet dat ze anti psychotica voorschrijven voor slaap problemen.
kleine dosissen is het een inslaper pak 25mg de mense met een psychotica nemen 200+ soms zelfs meer tot 800
 
kleine dosissen is het een inslaper pak 25mg de mense met een psychotica nemen 200+ soms zelfs meer tot 800
Klopt. 25 mg wordt vaak voorgeschreven. Heb t ook een tijd gehad. Maar deed niets voor slaap bij mij. Ik werd er alleen maar dizzy van.
 
Tegen mij zeiden ze dat ik slaapmiddelen zo veel mogelijk moet mijden omdat het snurken/apneu er erger van wordt. :thinking:
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ik snurk ook heel erg, slaaponderzoek laten doen en blijk ernstig OSAS te hebben. Heb nu bijna een jaar een CPAP (mond-neus) en snurk er als ik heel moe ben/heel diep slaap nog doorheen, maar over het algemeen is het weg. Ademstops ook bijna weg.

Heb je naast snurken ook andere symptomen van slaapapneu? Dan zou ik wel even laten testen, is echt een sluipmoordenaar.
Had er zelf niet echt zo’n weet van maar word er nu op gewezen, heb eens gekeken naar symptomen van slaapapneu en het eea komt wel bekend voor.

heb n app gedownload die het opneemt, nu wel benieuwd eigenlijk
 
Meer mensen die hier last van hebben? Zo ja wat doen jullie hier tegen?

Slapen op mn zij en neusspray helpt, maar niet genoeg blijkbaar.
Geef je vriendje oordopjes voor kerst.

Joke Drums GIF by Bax Music
 
Ik snurk echt letterlijk alsof ik bomen aan het zagen ben. Niks aan te doen, heb van alles geprobeerd. Slaapapneu onderzoek dit dat allemaal voor niks.
 
Ik snurk niet maar ik heb wel al maandenlang last van een chronisch verstopte neus. Zonder neusspray lig ik te hijgen en te stikken in bed en kan ik niet slapen. Daarom spuit ik mezelf helemaal vol met neusspray. Volgens mij is dat ook niet echt goed voor je neus en shit, maarja... heb geen zin om er voor naar de dokter te gaan.
 
Over een week worden mijn neusschelpen verkleind, benieuwd of dat wat oplost
 
Back
Naar boven