XXL Nutrition

S'ochtends eten en sporten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Canis

Novice
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
21
Waardering
1
Hoi leden,

Ik zit met een paar vragen waar ik graag een antwoord op wil vinden. Her en der op het internet vind ik genoeg informatie, maar het lijkt wel alsof alles elkaar tegenspreekt.

Door een nieuw werkrooster wil ik voortaan s'ochtends gaan sporten. Misschien zeven uur eten, half 9 op de sportschool. Doel is vet kwijt raken met minimale spierverlies.

Dit neemt de volgende vragen met zich mee: Eten voor of na sporten en wat voor voeding?

Ik gebruik een vijf daagse split schema waar ik ongeveer 1 uur kt en 30-45 minuten cardio druk mee ben.

Is het nou beter om eerst de glycogeen gehalte omhoog te krijgen voor de kt en om dan vervolgens te gaan sporten. Na het sporten pas te eten zodat je ook nog eens profijt hebt van die window(wat ik even vergeten ben).

Of om eerst een maaltijd te eten en dan te gaan sporten en na het sporten meteen een whey shake pakken en 30 minuten later weer een bron van simpele KH nemen voor de glycogeen gehalte?

Ik zat zelf te denken aan voor het sporten 500 gram magere kwark+ 2 schepjes whey+ 100 gram muesli om eiwitten+complexe KH te pakken en dan een glas jus de orange om de glycogeen gehalte omhoog te krikken voor de Kt. Na het sporten meteen whey shake drinken en 30 minuten later bron simpele KH nemen.

Nu las ik ook in een sticky dat het wenselijk zou zijn om KH te mijden na het sporten om profijt te hebben. Misschien moet ik daar gebruik van maken?

Graag hoor ik jullie mening van wat het beste zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
vet kwijt geraken zeg je.. je gooit nogal iets aan je in, in een maaltijd vind ik
500 gr kwark (25gr kh) + 100 gr muesli (66gr kh) + complexe kh + nog een glas sinaasappelsap...
weet nie wat jij weegt of wat je kwijt wilt spelen maar hiermee zou het bij mij absoluut nie lukken
 
Mwa vind het wel meevallen hoeveel kcal, of ik zit fout kan ook.

Kwark 240 kcal 51,5 eiwitten 20 KH 0,5 vet

Eitwit 220 kcal 43,7 eiwitten 5 KH 2,8 vet

Muesli 306 kcal

Jus de orange 80 kcal 2 eiwitten 17 Kh 0 vet

766 Kcal om Zeven uur en 80 Kcal om 8 uur. Benodigd Kcal 3700 kcal, inclusief intensief trainen + zwaar lichamelijk werk. 3700*0,8=2960 Kcal.

Ontbijt 846 Kcal, rest van de dag 5x rond de 420 Kcal maaltijden.

Of doe ik ergens iets fout?
 
vet kwijt geraken zeg je.. je gooit nogal iets aan je in, in een maaltijd vind ik
500 gr kwark (25gr kh) + 100 gr muesli (66gr kh) + complexe kh + nog een glas sinaasappelsap...
weet nie wat jij weegt of wat je kwijt wilt spelen maar hiermee zou het bij mij absoluut nie lukken

Het gaat toch om de totalen, dat vet verbranden tijdens trainen valt toch wel mee...

Je kunt niet ontbijten, eerst trainen bijv. ala intermittent fasting of carb-backloading, biorhithem dieet etc staat genoeg op het forum.
Wil je liever eerst ontbijten, prima. pak wat brinta of havermout met whey proteïne, banaantje er door en knallen.
Maak het niet te lastig, doe wat goed voelt, en zorg dat je totalen voor de dag/week kloppen, en je zult vet verbranden!
 
Back
Naar boven