AndroidHealthClinic

Sociaal onmogelijke generatie ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kom nu gewoon even.. als ik een kater heb wil ik niks anders dan gamen:o

ben nog beetje leerstof aan het lezen, rond een uur of 6 ten vroegste.
 
Als klein kind was gamen een hele sociale bezigheid voor mij. Ging ik altijd maatjes regelen die tussen de middag naar mijn huis gingen om split screen met zn 4en te playstationen. COD en Fifa wat ik ook uren kan volhouden doe ik ook het liefst met een hoop maten.
Mensen die ziels alleen met een headphone op wekenlang zitten te gamen met wildvreemde mensen kan ik echt niet bergrijpen...
 
Lol ****ed my life up thats for sure! Net weer 8 ranked verloren in a row started at 1148 down to 1012 fml:o
 
Als klein kind was gamen een hele sociale bezigheid voor mij. Ging ik altijd maatjes regelen die tussen de middag naar mijn huis gingen om split screen met zn 4en te playstationen. COD en Fifa wat ik ook uren kan volhouden doe ik ook het liefst met een hoop maten.
Mensen die ziels alleen met een headphone op wekenlang zitten te gamen met wildvreemde mensen kan ik echt niet bergrijpen...

Erg herkenbaar,
 
Op middelbare school veeeeeeeel World of Warcraft gespeeld (ja, srs)
Damn, dat spel nam al mijn prioriteiten in beslag. School en sociaal leven verkloot en aan de kant gezet. Al mijn vrije tijd ging daar naar toe.

Tegenwoordig speel ik nog steeds regelmatig games, blijft toch wel een beetje een hobby. Gelukkig ken ik nu wel enigszins mijn prioriteiten.


Van de ene kant, wel spijt van dat ik zoveel tijd verdoet heb aan video spelletjes. Klinkt allemaal als een hoop verloren tijd aan een virtueel leven. Maar van de andere kant, hebben games ook een positieve invloed op je. Als ik toen geen WoW gekregen had van mijn ouders voor mijn 14e verjaardag, had mijn leven er toen en nu heeeeel anders uitgezien. Geen idee of dat dat positief of negatief is. Denk er af en toe nog wel eens aan, best raar.
 
Vroeger ook veel shooters gespeeld, speelde CoD op vrij hoog niveau(niet online-based though, was via een website geregeld met 2 miljoen members). Kende wel veel gasten in real life. Speel nog steeds maar niet competitief. Heb wel als een kluizenaar op jonge leeftijd geleefd, maar ja wat doe je der aan. Was gewoon een hobby die doordraaide, nu gewoon op ze tijd. :)
 
Ik ken iemand die iemand ken, en die ken iemand die 1911 elo hep.
 
Ik ken iemand die iemand ken, en die ken iemand die 1911 elo hep.

Holy shit ;)

Nja ik speel regelmatig met een maat van mij die 2000+ elo is weet iig zeker dat ik daar nog niet thuis hoor aan de andere kant heb ik ook niet de zin om er zoveel mee bezig te zijn hij speelt gemiddeld 8u p/d.
 
2.5 Jaar redelijk hardcore wow gespeeld, geen spijt van maar het is maar goed dat het tot een eind gekomen is.
 
keer een demo gespeeld van World of Warcraft.

kan er met mn kop niet bij hoe je aan zoiets verslaafd kan raken. herinner me dat de "opdracht" was om 8 beestjes te zoeken oid, heb dan meer met games als fifa of een schietspel.

sommige verklaren je ook voor gek als je 4x per week traint. als gamen echt je hobby is, is daar niks mis mee. sowieso vind ik het cool als iemand ergens goed en gepassioneerd in is. of dat dan gamen of iets anders is, maakt niet uit.
 
Hardcore gamen snap ik ook niet, doodzonde van je tijd.
Zelf loop ik nu stage bij een bedrijf, en een mede-stagiair steekt ook echt al zn vrije uren in een spelletje. Met die jongen is geen gesprek aan te gaan, hij wist niet wat een nijptang was, hij kan geen lamp vervangen etc.. lijkt wel wereldvreemd soms :P. best wel zielig om te zien.
 
keer een demo gespeeld van World of Warcraft.

kan er met mn kop niet bij hoe je aan zoiets verslaafd kan raken. herinner me dat de "opdracht" was om 8 beestjes te zoeken oid, heb dan meer met games als fifa of een schietspel.

sommige verklaren je ook voor gek als je 4x per week traint. als gamen echt je hobby is, is daar niks mis mee. sowieso vind ik het cool als iemand ergens goed en gepassioneerd in is. of dat dan gamen of iets anders is, maakt niet uit.
Dat levelen is tering saai, world pvp (player vs. player) was het enige leuke daar aan. Naast mensen vermoorden die je tegen komt als je aan het levelen bent in die grote open wereld heb je ook battlegrounds (gezamelijke pvp) en arena (2 tegen 2, 3 tegen 3, 5 tegen 5). En arena doen is toch wel zo leuk, met m'n toen der tijd beste vriend 2 aan 2 tegen mensen vechten. En dan op private servers, waar je gelijk het hoogste level bent, zo dat je met elke class (9) de ervaring kan hebben om in de arena te staan, GEWELDIG.
 
Ik begrijp het wel.

Het is soms ook een vlucht naar wat "tijd voor zichzelf"

De ene leest een boek, de andere is in zijn tuin aan het werken, en ja, er zijn er ook die uren een game doen.

vertel me nu ook niet dat TV kijken sociaal is.. denk dat TV kijken nog altijd de grootste associale bedoening is waar de meerderheid aan verslaafd is... (of gebruikt als relaxatie middel... zitten in de zetel, kaske op en liggen)

Galers hebben denk ik het gevoel ook lekker relax alleen te zijn, maar ook toch precies wel sociaal te zijn, omdat ze met andere mensen samen spelen.

part of modern life...

Beter doordeweeks een game dan op cafe denk ik dan. Uitgaan kan in het weekend.

PS: alles met maten uiteraard. overdaad schaad.... en dat is zo met alles...
 
Ik heb geen facebook, twitter, linkedin of smartphone en dat soort toestanden, ik kan merken dat ik meer dingen gemeen heb met andere mensen die er ook niks om geven.

Heb trouwens ook al een jaar of 2 geen televisieaansluiting meer, enige moment in het jaar dat ik het mis is als er gewichtheffen op is.
 
Ik heb geen facebook, twitter, linkedin of smartphone en dat soort toestanden, ik kan merken dat ik meer dingen gemeen heb met andere mensen die er ook niks om geven.

Heb trouwens ook al een jaar of 2 geen televisieaansluiting meer, enige moment in het jaar dat ik het mis is als er gewichtheffen op is.

Wat vind jij dat de voornaamste reden is dat je al dat soort zaken liever niet hebt?
 
Wat vind jij dat de voornaamste reden is dat je al dat soort zaken liever niet hebt?

Ik hecht er waarde aan dat me telefoon de hele week aan kan blijven zonder op te laden. Ik vind alle programma's op tv waardeloos en dat gaat zo ver dat ik me er zelf aan kan irriteren. En als ik behoefte aan contact heb dan spreek ik wat af met iemand en dan kruip ik niet achter me computer.
 
Ik hecht er waarde aan dat me telefoon de hele week aan kan blijven zonder op te laden. Ik vind alle programma's op tv waardeloos en dat gaat zo ver dat ik me er zelf aan kan irriteren. En als ik behoefte aan contact heb dan spreek ik wat af met iemand en dan kruip ik niet achter me computer.

Ik neem aan dat het zonder smartphone, LinkedIn e.d. wel erg moeilijk is om een deftige professionele carrière uit te bouwen. Hoe ga jij hiermee om?
 
Ik neem aan dat het zonder smartphone, LinkedIn e.d. wel erg moeilijk is om een deftige professionele carrière uit te bouwen. Hoe ga jij hiermee om?

lol waarom neem je dat aan? Ik heb nog nooit gesolliciteerd via internet, en ik heb gewoon een fatsoenlijke baan.
 
Back
Naar boven