AndroidHealthClinic

Sociaal onmogelijke generatie ?

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol gisteren had ik zo'n gevoel toen ik voorbij een bushokje reed en het doodstil was en iedereen op zijn schermpje keek.
volwassen mensen hebben hier ook last van, me broers zitten bv allebei op twitter en zelf tijdens een concert moeten ze er een foto van maken en op twitter plaatsen :roflol:
 
lol gisteren had ik zo'n gevoel toen ik voorbij een bushokje reed en het doodstil was en iedereen op zijn schermpje keek.
volwassen mensen hebben hier ook last van, me broers zitten bv allebei op twitter en zelf tijdens een concert moeten ze er een foto van maken en op twitter plaatsen :roflol:

heb geen hyves, facebook, linkedin, of wat dan ook...
ik mocht niet meer twitteren van de sociale omgeving.:(
maar mensen zeggen dan
"is leuk" of
"moet je doen"
vervolgens zie je inderdaad iedereen "digitaal" een leuke tijd hebben, in plaats van de situatie of sfeer echt zelf te beleven.

ik vroeg waarom twitter je dan, "ja das leuk, kan iedereen zien wat je doet"
maar als je dan vervolgens plaatjes twittert van een vers gelegde drol, of een filmpje van pissen zijn mensen ineens kwaad en vinden het goor.:o:p




heb er zowiezo al een een spuughekel aan, dat soort digitale nonverbale communicatie.
mag me denk ik wel geprezen voelen met een goede vriendengroep die daadwerkelijk fysieke dingen onderneemt.


en wat mijn verbazing schetst is, dat op verjaardagen lopen kinderen (geen kinderen van mijn vrienden, gelukkig) van 5 tot 10 jaar met een duurdere telefoon dan de mijne....koppies omlaag en gamen... een gros van de jeugd gaat teloor.

wat is er mis met hutten bouwen, fikkie stoken, voetballen, basketballen...
 
Je kunt erover klagen maar als mensen de hele tijd op hun telefoon bezig zijn dan zijn ze toch vaak bezig met sociale contacten via Facebook, Twitter, etc. Dus ze lijken misschien afwezig maar ze zijn vaak wel sociaal bezig. Zelf interesseert het me niets, heb geen FB, Twitter of wat dan ook. Het is een hype die vanzelf weer over gaat ik zou me er niet zo druk over maken.
 
Je kunt erover klagen maar als mensen de hele tijd op hun telefoon bezig zijn dan zijn ze toch vaak bezig met sociale contacten via Facebook, Twitter, etc. Dus ze lijken misschien afwezig maar ze zijn vaak wel sociaal bezig. Zelf interesseert het me niets, heb geen FB, Twitter of wat dan ook. Het is een hype die vanzelf weer over gaat ik zou me er niet zo druk over maken.

lol dus sociaal is het wanneer je tussen de mensen staat en geen contact met hun hebt maar met je facebook bezig bent? dan ben ik liever een aso!
 
Die "Einstein quote" is nooit door hem gezegd. Ya'll got trolled.
 
Vind het er tegenwoordig ook een beetje overgaan. Heb afgelopen week mijn facebook account verwijderd en nu back to real life :D

Iedereen is vriend met iedereen op facebook, maar als ze elkaar dan tegen komen in het echt kennen ze elkaar niet? of sterker nog, dan begingen ze met elkaar te praten via fb als ze terug thuis zijn? "heey! kan het dan ik je daarnet in de winkel heb gezien?" (ipv gewoon in het echt te praten dan) Sommigen zeggen dat het sociaal is, maar ik vind het eigenlijk associaal...

Sterker nog, als je iets spannend wil vertellen aan een vriend/vriendin in het dagelijkse leven en je begingt je zin onderbreken ze je al met "had het al gelezen op facebook" ....oke, done, einde story dan maar...

Is mischien allemaal een beetje overdreven, maar hier komt het eigenlijk wel op neer.
 
Back
Naar boven