Fitness Seller

Sociale aangelegenheden + op voeding letten

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.311
Waardering
3.611
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Hai, ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben, of dat ik gewoon een walgelijke pussy ben.
Altijd als ik moet "cutten" of iig beetje op de voeding letten, heb ik echt 0.0 zin in sociale aangelegenheden.

Ik ben niet brak, zwak of energieloos. Ik kan prima genieten van sport, games en andere zaken waar ik actief mee bezig ben.
Ik heb nog altijd interesse in cultuur, natuur en religie. Het is dus niet zo dat alles suckt MAAR ik heb 0.0 "rust".
Met vrienden gewoon praten, rustig zitten en chillen etc. vind ik allemaal door en door kut zonder dat er (junk)food bij komt kijken.

Gaat dit ooit nog weg of ben ik doomed om tijdens mn "gezonde periodes" een ongezellige man te zijn?
 
Hai, ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben, of dat ik gewoon een walgelijke pussy ben.
Altijd als ik moet "cutten" of iig beetje op de voeding letten, heb ik echt 0.0 zin in sociale aangelegenheden.

Ik ben niet brak, zwak of energieloos. Ik kan prima genieten van sport, games en andere zaken waar ik actief mee bezig ben.
Ik heb nog altijd interesse in cultuur, natuur en religie. Het is dus niet zo dat alles suckt MAAR ik heb 0.0 "rust".
Met vrienden gewoon praten, rustig zitten en chillen etc. vind ik allemaal door en door kut zonder dat er (junk)food bij komt kijken.

Gaat dit ooit nog weg of ben ik doomed om tijdens mn "gezonde periodes" een ongezellige man te zijn?
Pfff, wat een poes.
 
Ik voel de struggle..

Ik heb de wedstrijd met de gezonde Marvin al lang op gegeven..:marvin:

En kan je vertellen, dat zolang je geen wedstrijdambities of zeer goede genen hebt..je dat ook beter kunt doen (misschien wel wat meer met mate dan ik ;))
 
Voor een introvert kosten extraverte aangelegenheden energie en cutten is een energie deficit?

Misschien pak je normaal gesproken wel cola etc. en nu niet en heb je dus minder energie voor die sociale gesprekken?

Gewenning? Je ontloopt sommige gelegenheden stiekem toch wel voor de junkfood en onderbewust ben je dat gaan linken aan alle sociale sheit?

Gewoon wat mij te binnen schiet, kan ook enorme onzin zijn natuurlijk....
 
Hai, ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben, of dat ik gewoon een walgelijke pussy ben.
Altijd als ik moet "cutten" of iig beetje op de voeding letten, heb ik echt 0.0 zin in sociale aangelegenheden.

Ik ben niet brak, zwak of energieloos. Ik kan prima genieten van sport, games en andere zaken waar ik actief mee bezig ben.
Ik heb nog altijd interesse in cultuur, natuur en religie. Het is dus niet zo dat alles suckt MAAR ik heb 0.0 "rust".
Met vrienden gewoon praten, rustig zitten en chillen etc. vind ik allemaal door en door kut zonder dat er (junk)food bij komt kijken.

Gaat dit ooit nog weg of ben ik doomed om tijdens mn "gezonde periodes" een ongezellige man te zijn?
Ja, je bent een pussy, want je drinkt iirc niet meer dan 0.0%!

Iets serieuzer, je gedraagt je alsof je een pussy hebt, want in mijn ervaring hebben vooral vrouwen zo'n relatie met eten dat het pas gezellig is als er een koekje of taart bij de koffie is en wat te eten bij een drankje.

Echt serieus: Dit soort dingen zit vaak tussen de oren, dat zal altijd wel een beetje zo blijven. De vraag is of en hoe je ermee kan omgaan.
Mis je zelf het eten of vind je het ongezellig toch je vrienden, of vinden zij dat ongezellig, of denk jij dat zij dat ongezellig vinden?
Ben je in staat om dat (junk)food tijdens zo'n sessie te beperken? Zelf vind ik het bijvoorbeeld makkelijker om geen handje chips te pakken, dan om er maar een paar te pakken, drop idem, en dan te stoppen.
Kan je jezelf tot de minst slechte keuze beperken?
Kan je de dagen om zo'n sessie heen een beetje compenseren? Bij voorbeeld door minder te eten of strafcardio, of misschien nog beter: spaarcardio?
 
Ja, je bent een pussy, want je drinkt iirc niet meer dan 0.0%!

Iets serieuzer, je gedraagt je alsof je een pussy hebt, want in mijn ervaring hebben vooral vrouwen zo'n relatie met eten dat het pas gezellig is als er een koekje of taart bij de koffie is en wat te eten bij een drankje.

Echt serieus: Dit soort dingen zit vaak tussen de oren, dat zal altijd wel een beetje zo blijven. De vraag is of en hoe je ermee kan omgaan.
Mis je zelf het eten of vind je het ongezellig toch je vrienden, of vinden zij dat ongezellig, of denk jij dat zij dat ongezellig vinden?
Ben je in staat om dat (junk)food tijdens zo'n sessie te beperken? Zelf vind ik het bijvoorbeeld makkelijker om geen handje chips te pakken, dan om er maar een paar te pakken, drop idem, en dan te stoppen.
Kan je jezelf tot de minst slechte keuze beperken?
Kan je de dagen om zo'n sessie heen een beetje compenseren? Bij voorbeeld door minder te eten of strafcardio, of misschien nog beter: spaarcardio?

Hier enorme fan van spaarcardio en lekker 'gezellig' zijn op avonden waar de 'gezellige' dingen op tafel komen ;)
 
Mentat spijker op zn kop. Ik merk dat ik met junkfood ik gewoon al gelukkig ben met alles. Rustig zitten op een terras, met vrienden praten op de bank, potje voetbal kijken op de TV, op de bank liggen met de vrouw. Zonder (junk)food lijk ik mijn heil alleen te kunnen vinden in actieve dingen. Trainen, training geven, gamen, etc. Niet per sé slecht maar je (lichaam en geest) hebben soms ook rust nodig en je moet soms ook (niet geforceerd maar echt) kunnen genieten van het tijd spenderen met je naasten toch?
 
Denk dat het meer een gewoonte is. Gewoonte betekend rust, geen stress, vertrouwd. Er op letten dat iets niet mag wekt irritatie, ongemak, gemis.

Verder kan ik moeilijk zonder energy drinks, het is een gewoonte deze samen in de ochtend te drinken met mijn vriendin.
Nee, een glas fris is hier niet mee te compenseren. Het is zoals een ander zijn bak koffie of biertje na het werk "nodig" heeft. Een gewoonte dus met de bijbehorende gezelligheid die dan toch verandert.
 
Het heeft wel wat autistisch als je moeilijk tegen verandering kan, helemaal als deze onverwacht is.
Geef een echte autist een andere stoel dan waar hij normaal op zit en hij raakt compleet de weg kwijt, of stuur hem naar een locatie die hij niet kent :D
 
Het heeft wel wat autistisch als je moeilijk tegen verandering kan, helemaal als deze onverwacht is.
Geef een echte autist een andere stoel dan waar hij normaal op zit en hij raakt compleet de weg kwijt, of stuur hem naar een locatie die hij niet kent :D

Denk dat iedereen 'autistische' trekjes heeft, althans tot dusver na lang genoeg observeren van iemand weet je precies hoe je hem kan triggeren. Zet bijvoorbeeld een voetbalfan uit gelsenkirchen in Dortmund en die schiet ook in blinde paniek :D
 
Denk dat iedereen 'autistische' trekjes heeft, althans tot dusver na lang genoeg observeren van iemand weet je precies hoe je hem kan triggeren. Zet bijvoorbeeld een voetbalfan uit gelsenkirchen in Dortmund en die schiet ook in blinde paniek :D

Jadijadijadijadijooooow, bvb, huhrensooooooohne!
 
Aangezien het nog een jaar of 5 duurt eer ik echt in shape ben en 5 jaar geen sociaal leven nou ook niet echt een optie is. ...hanteer ik de volgende tactiek : ik maak gewoon de minst ongezond keuze op dat moment en geniet daarvan met volle teugen. Dag daarna weer echt gezond.
Dus op een verjaardag sla ik de taart over maar eet ik wel wat hapjes zoals komkommer, blokje kaas en een ham monchou rolletje.
Met stappen ben ik meestal de bob, dus spa blauw, ook weer opgelost.
En bij lunchen of uit eten kies ik bv een omelet, biefstuk of kipfilet.
Op sommige plekken waar echt niks fatsoenlijks te koop is denk aan een bioscoop neem ik een eiwitreep mee .
Als we het thuis gezellig maken zoek ik het in andere dingen, kaarsjes aan, mooie bos bloemen op tafel ( al zal dat misschien een vrouwendingetje zijn)
Het is een kwestie van tijd en gewenning, in het begin kreeg ik van aardig wat commentaar op dat gezonde gedoe maar inmiddels weten ze en ikzelf niet beter.
 
Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet amuseren zonder mee te eten en drinken, hoeft niet altijd overdreven te zijn maar als ik ergens naartoe ga voor de gezelligheid en ik moet mijn kcals precies tellen hoeft het voor mij al niet meer, dan blijf ik nog liever thuis. Een handje chips en 1pintje kan al genoeg zijn als ik wil afvallen, maar helemaal het schema volgen zit er bij mij niet in.
 
Voel er mij eigenlijk ook nooit echt schuldig over, genoeg dagen in de week om een wandeling extra te doen of de cut gewoon wat daagjes langer door trekken.

Dit is wel 1 van de redenen waarom ik aan een BB wedstrijd niet kan mee doen, dan is er een heel andere mindset nodig.
 
Aangezien het nog een jaar of 5 duurt eer ik echt in shape ben en 5 jaar geen sociaal leven nou ook niet echt een optie is. ...hanteer ik de volgende tactiek : ik maak gewoon de minst ongezond keuze op dat moment en geniet daarvan met volle teugen. Dag daarna weer echt gezond.
Dus op een verjaardag sla ik de taart over maar eet ik wel wat hapjes zoals komkommer, blokje kaas en een ham monchou rolletje.
Met stappen ben ik meestal de bob, dus spa blauw, ook weer opgelost.
En bij lunchen of uit eten kies ik bv een omelet, biefstuk of kipfilet.
Op sommige plekken waar echt niks fatsoenlijks te koop is denk aan een bioscoop neem ik een eiwitreep mee .
Als we het thuis gezellig maken zoek ik het in andere dingen, kaarsjes aan, mooie bos bloemen op tafel ( al zal dat misschien een vrouwendingetje zijn)
Het is een kwestie van tijd en gewenning, in het begin kreeg ik van aardig wat commentaar op dat gezonde gedoe maar inmiddels weten ze en ikzelf niet beter.

vind je het dan niet walgelijk saai? Ik drink nooit overigens, maar ik vind stappen dan ook kut. Beetje naar andermans niet-grappige dom gelal luisteren, je vrienden 12x moeten vragen of we nu eindelijk gaan etc... walgelijk XD
 
Aangezien het nog een jaar of 5 duurt eer ik echt in shape ben en 5 jaar geen sociaal leven nou ook niet echt een optie is. ...hanteer ik de volgende tactiek : ik maak gewoon de minst ongezond keuze op dat moment en geniet daarvan met volle teugen. Dag daarna weer echt gezond.
Dus op een verjaardag sla ik de taart over maar eet ik wel wat hapjes zoals komkommer, blokje kaas en een ham monchou rolletje.
Met stappen ben ik meestal de bob, dus spa blauw, ook weer opgelost.
En bij lunchen of uit eten kies ik bv een omelet, biefstuk of kipfilet.
Op sommige plekken waar echt niks fatsoenlijks te koop is denk aan een bioscoop neem ik een eiwitreep mee .
Als we het thuis gezellig maken zoek ik het in andere dingen, kaarsjes aan, mooie bos bloemen op tafel ( al zal dat misschien een vrouwendingetje zijn)
Het is een kwestie van tijd en gewenning, in het begin kreeg ik van aardig wat commentaar op dat gezonde gedoe maar inmiddels weten ze en ikzelf niet beter.

Voor mensen 'in de stad' snap ik dat het wat lastiger kan zijn als zij 4x per week uit eten gaan en 4 avonden in de week bij vrienden komen, maar dan nog kun je goed verschil maken tussen gezellig meedoen en wat minderen. Mijn ervaring is tenminste dat de tendens er is dat ze in de stad meer faciliteiten hebben en vaker kleiner wonen, dus dan automatisch vaker buiten de deur zijn. Vertel mij dus vooral als ik het mis heb ;)

Zal misschien heel persoonlijk zijn en misschien pak je er iets van op:
- voor een doordeweeks avondje bij een vriend kan ik het prima doen met een glas water (als er in dit soort momenten sociale druk is, kun je je afvragen of het wel een vriend is ;) ) en dan kom ik thuis en pak ik nog lekker wat plakjes kipfilet!
- Als er taart is dan pak ik taart (blokjes kaas etc. is 2de rangs) want dat is het lekkerste vind ik, geeft de meeste voldoening en dat kun je dus met een half uurtje cardio weer recht trekken.
- Bij lunchen is alleen de hamburger met friet echt meer dan een normale lunch, maar voor de rest kun je bijna alles kiezen (glas is hier volgens mij gewoon half vol )
- In een bioscoop ben je een film aan het kijken, dan denk ik persoonlijk maar amper aan drinken en bier is kut want dan moet je pissen en mis je weer een stuk. Volgens mij hoef je in de bioscoop alleen 15 min niet toegeven aan eten in de garderobe en dan vergeet je alles....
- Thuis gezellig kun je plannen en dus ook de 'spaar/straf cardio'. Bijv. 19:00 - 20:00 fietsen en dan 20:00 - 00:00 film met een lekkere tompouce :eating:

Kortom; als je iets lekkers wil, ga dan vol uit en niet halve bak, want dat geeft niet de optimale voldoening en zal de craving blijven.

Ben blij dat ik en mijn wederhelft vrij sober leven op het platteland en niet die noodzaak voelen om er elke week op uit te gaan. Scheelt in de portemonnee wist ik al, maar ook ingebakken gewoontes merk ik steeds vaker.

We maken grapjes over gezelligheid == eten/drinken, maar eigenlijk wel fucked up dat het blijkt dat het echt zo lijkt te zijn :D Is een topic/poll waardig?
 
Ik woon ook niet heel stads hoor, maar ben wel 3 a 4 avonden in de week weg voor judotraining te geven (+ de weekenden) en dan als je dan om 18 a 19u terugkomt is het lekker en gezellig wat te bestellen of te gaan eten ipv nog uitgebreid te koken/gezonde hapjes voor te bereiden. Daarnaast is goed eten (wat ook lekker is, niet kwark van de aldi bijv.) vaak kapot duur
 
sociale druk is overigens geen issue voor mij. Ik ben ook niet per se ongezelliger "als ik er toch moet zijn" (bijv. op werk, trainingen, etc.)... Maar ik merk gewoon dat ik op dieet veel meer bezig moet blijven om me niet te vervelen, terwijl ik met wat eten erbij van elk klein rustmomentje kan genieten.
 
Back
Naar boven