XXL Nutrition

Sociale aangelegenheden + op voeding letten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik woon ook niet heel stads hoor, maar ben wel 3 a 4 avonden in de week weg voor judotraining te geven (+ de weekenden) en dan als je dan om 18 a 19u terugkomt is het lekker en gezellig wat te bestellen of te gaan eten ipv nog uitgebreid te koken/gezonde hapjes voor te bereiden. Daarnaast is goed eten (wat ook lekker is, niet kwark van de aldi bijv.) vaak kapot duur

Vind je? Als ik goede thai of iets anders semi-gezonds wil bestellen ben ik al snel voor 1 persoon 10+ euro kwijt en drie kwartier wachten.

Als koken een gewoonte is, is het een relaxed momentje wat niet langer dan 30 min hoeft te duren (vaak 5 min snijwerk + zo'n 15min kooktijd). Ook is samen voor gemak kiezen 0 credits in een relatie, lekker koken en daar ook het voortouw in nemen verdien je meer credit mee en is je avond daarna ook eerder gezelliger. Liefde gaat nog steeds door de maag!

Voor 6 euro heb ik een botermals biefstuk van de lokale slachter, zelfgemaakte frietjes uit de actifry (no fat) en groente naar keuze. Goed eten als je het mij vraagt.

Ik vind je argumenten eerder excuses dan goede tegenargumenten als ik aan dat biefstuk van gisteren denk haha, no offence though :)
 
Ik woon ook niet heel stads hoor, maar ben wel 3 a 4 avonden in de week weg voor judotraining te geven (+ de weekenden) en dan als je dan om 18 a 19u terugkomt is het lekker en gezellig wat te bestellen of te gaan eten ipv nog uitgebreid te koken/gezonde hapjes voor te bereiden. Daarnaast is goed eten (wat ook lekker is, niet kwark van de aldi bijv.) vaak kapot duur
Je kan toch preppen?
 
Je kan toch preppen?

dat kan, maar suckt en is vies vind ik :) ben ook een enorme pussy wat dat betreft hoor. Wel alleen qua voeding overigens, trainen doe ik al 15 jaar consistent en buiten eten om leef ik best prima (nooit gerookt, sinds mijn 17e niks gedronken, beweeg zat, geen drugs, etc.)
 
dat kan, maar suckt en is vies vind ik :) ben ook een enorme pussy wat dat betreft hoor. Wel alleen qua voeding overigens, trainen doe ik al 15 jaar consistent en buiten eten om leef ik best prima (nooit gerookt, sinds mijn 17e niks gedronken, beweeg zat, geen drugs, etc.)
Je bent vast bekend met musclemeat? Gewoon die kant en klare spullen gebruiken

Die gekruide kipblokjes, penne/rijst, zak wokgroenten erbij en dat opwarmen in een wokpan en met 15 minuten heb je een prima maaltijd die nog smaakt ook (vind ik tenminste)
 
goed punt, maar in dit topic doelde ik meer op een kebabje of weekendje uit met je vriendin ofzo... daar ga je niet met je bakje geprepped zitten? :)
 
goed punt, maar in dit topic doelde ik meer op een kebabje of weekendje uit met je vriendin ofzo... daar ga je niet met je bakje geprepped zitten? :)
Nee ik doelde ook meer op laat thuis komen in de avond en geen zin/tijd hebben om nog gezond te koken

Ik probeer altijd wat kcals op te sparen maar lig er ook niet wakker van als ik er overheen ga
 
Voor mensen 'in de stad' snap ik dat het wat lastiger kan zijn als zij 4x per week uit eten gaan en 4 avonden in de week bij vrienden komen, maar dan nog kun je goed verschil maken tussen gezellig meedoen en wat minderen. Mijn ervaring is tenminste dat de tendens er is dat ze in de stad meer faciliteiten hebben en vaker kleiner wonen, dus dan automatisch vaker buiten de deur zijn. Vertel mij dus vooral als ik het mis heb ;)

Zal misschien heel persoonlijk zijn en misschien pak je er iets van op:
- voor een doordeweeks avondje bij een vriend kan ik het prima doen met een glas water (als er in dit soort momenten sociale druk is, kun je je afvragen of het wel een vriend is ;) ) en dan kom ik thuis en pak ik nog lekker wat plakjes kipfilet!
- Als er taart is dan pak ik taart (blokjes kaas etc. is 2de rangs) want dat is het lekkerste vind ik, geeft de meeste voldoening en dat kun je dus met een half uurtje cardio weer recht trekken.
- Bij lunchen is alleen de hamburger met friet echt meer dan een normale lunch, maar voor de rest kun je bijna alles kiezen (glas is hier volgens mij gewoon half vol )
- In een bioscoop ben je een film aan het kijken, dan denk ik persoonlijk maar amper aan drinken en bier is kut want dan moet je pissen en mis je weer een stuk. Volgens mij hoef je in de bioscoop alleen 15 min niet toegeven aan eten in de garderobe en dan vergeet je alles....
- Thuis gezellig kun je plannen en dus ook de 'spaar/straf cardio'. Bijv. 19:00 - 20:00 fietsen en dan 20:00 - 00:00 film met een lekkere tompouce :eating:

Kortom; als je iets lekkers wil, ga dan vol uit en niet halve bak, want dat geeft niet de optimale voldoening en zal de craving blijven.

Ben blij dat ik en mijn wederhelft vrij sober leven op het platteland en niet die noodzaak voelen om er elke week op uit te gaan. Scheelt in de portemonnee wist ik al, maar ook ingebakken gewoontes merk ik steeds vaker.

We maken grapjes over gezelligheid == eten/drinken, maar eigenlijk wel fucked up dat het blijkt dat het echt zo lijkt te zijn :D Is een topic/poll waardig?
Ik woon in een dorpje op het platteland. Mais en koeien bepalen hier het landschap. Toch is hier een rijk sociaal leven iets wat er wel een beetje bijhoort. Moeilijk uit te leggen maar het wordt wel verwacht dat je regelmatig je gezicht laat zien. En nee stappen zonder alcohol is niet saai. Ik drink al 7 jaar geen alcohol meer en ik mis het niet.
 
Ik woon in een dorpje op het platteland. Mais en koeien bepalen hier het landschap. Toch is hier een rijk sociaal leven iets wat er wel een beetje bijhoort. Moeilijk uit te leggen maar het wordt wel verwacht dat je regelmatig je gezicht laat zien. En nee stappen zonder alcohol is niet saai. Ik drink al 7 jaar geen alcohol meer en ik mis het niet.
Scouts, klj enzo? Hier ook, die boerenfeesten waren altijd gruwelijk goed :p
 
We hebben inderdaad een grote en actieve scouting maar daar zit ik niet bij. Ik denk dat je kpj bedoelt ? Die is hier ook maar of ik nog onder jeugd val ? Om een kleine gemeenschap leefbaar te houden is het nodig om lokaal te winkelen ipv online bestellen. Als je wilt dat je dorp een kroeg of restaurant heeft moet je er wel wat consumeren op regelmatige basis. Anders redden ze het niet. Als we een voorziening willen en er is geen geld vanuit den haag of gemeente beschikbaar regelen we het zelf. De vrouwen organiseren activiteiten waar het geld mee wordt op gehaald en de mannen doneren tijd om te klussen.
Maar dit alles gaat inderdaad wel gepaard met veel bier.
In een hechte gemeenschap is het wel het beste om mee te doen ipv je te onttrekken. Je moet maar zo denken Andersom als wij een keer moeten verhuizen staat er ook ongevraagd om 7.30 uur 20 man en 5 aanhangers klaar.
De reden dat ik wel een beetje schipper met het eten is omdat je als vrouw nu eenmaal een kleiner calorieën budget hebt.
 
Misschien in je kcal-budget gewoon wat ruimte overhouden zodat je ook eens wat lekkers kunt pakken whatsoever. Kijk eens hoe Skatermarvin dat aanpakt met zijn levensstijl. Ik neem aan dat je niet de super autistische bodybuilder route wilt nemen, dus ga gewoon cutten met hier en daar wat lekkers. Als je zoals je zegt 'zoveel' waarde hecht aan junk en dat soort dingen, zou ik ze zeker niet uit je leven verwijderen als je cut ook een weekje of 2 langer mag duren
 
Ja met 1 a 2 junkmomenten per week zou je toch nog een prima shape kunnen behouden als je de rest van de week je aan de planning houdt? En zelfs dan, is een junkavond toch niet een bom van 8000 kcal naar binnen werken?

Helemaal ripped onder 10% zal het niet worden maar moet dat het hele jaar door? Die vraag kan je jezelf het best stellen en naar handelen.
 
Ja met 1 a 2 junkmomenten per week zou je toch nog een prima shape kunnen behouden als je de rest van de week je aan de planning houdt? En zelfs dan, is een junkavond toch niet een bom van 8000 kcal naar binnen werken?

Helemaal ripped onder 10% zal het niet worden maar moet dat het hele jaar door? Die vraag kan je jezelf het best stellen en naar handelen.

behouden ja, krijgen ook? ik ben moeilijk dik :P
 
Ik woon in een dorpje op het platteland. Mais en koeien bepalen hier het landschap. Toch is hier een rijk sociaal leven iets wat er wel een beetje bijhoort. Moeilijk uit te leggen maar het wordt wel verwacht dat je regelmatig je gezicht laat zien. En nee stappen zonder alcohol is niet saai. Ik drink al 7 jaar geen alcohol meer en ik mis het niet.

Ik ken het maar al te goed, alleen waar ik op doelde was dat de kans groter is dat men in de stad vaker in restaurants gaat eten, omdat het toegankelijker is en ze meer buiten de deur het vertier zoeken (iets anders dan bij de boer in de schuur ;) ). Dat was meer een opmerking on the side, want voor de volgende twee punten zie ik nog geen echte reacties;

- als je geniet, geniet dan niet halve bak met kaasjes maar ga voor die taart :d
- zelf koken en lokaal inkopen is niet duurder dan de AH en al helemaal niet in verhouding tot lokaal bestellen. Wanneer de gemeenschappelijke noodzaak meespeelt en je voelt dat je dat moet steunen en je vind dat argument belangrijker dan voor jezelf kiezen dan is dat toch prima? Alleen vind ik niet dat je kunt zeggen dat koken duur is en afvallen moeilijk, want je legt je prioriteiten gewoon ergens anders.

Muscle meat alleen voor de lunch is toch niet zo'n verraad naar de community toe? ;)
 
Zorgen dat je in een deficit zit waarbij je af en toe een slippertje kan maken. Het welbekende marvinnen werkt gewoon heel goed zolang je niet te frequent van die uitschieters maakt. Plus met cardio kan je ook een hoop goed maken. Ik zou gewoon zulke situaties NIET vermijden en dan de minst ongezonde keus maken zoals hier al genoemd is. Wat ik bijvoorbeeld doe als ik zin heb in een drankje op jet terras dan neem ik een prosecco, heb ik zin in een snackje dan neem ik iets dat laag is in vet want 1 gram is 9 kcal. Zo moet je echt heel hard je best doen om je progress zwaar te saboteren.
 
Zorgen dat je in een deficit zit waarbij je af en toe een slippertje kan maken. Het welbekende marvinnen werkt gewoon heel goed zolang je niet te frequent van die uitschieters maakt. Plus met cardio kan je ook een hoop goed maken. Ik zou gewoon zulke situaties NIET vermijden en dan de minst ongezonde keus maken zoals hier al genoemd is. Wat ik bijvoorbeeld doe als ik zin heb in een drankje op jet terras dan neem ik een prosecco, heb ik zin in een snackje dan neem ik iets dat laag is in vet want 1 gram is 9 kcal. Zo moet je echt heel hard je best doen om je progress zwaar te saboteren.

zo deed ik het in het verleden ook deels, maar saboteer je dan niet je kracht enorm? Ik kan me voorstellen dat je fysiek er dan prima uitziet, maar zware trainingen moeten toch gefueled worden. Als krachtsporter kan je niet makkelijk een curl dagje inlassen omdat je nog een calorie deficit dagje moet inlassen.
 
zo deed ik het in het verleden ook deels, maar saboteer je dan niet je kracht enorm? Ik kan me voorstellen dat je fysiek er dan prima uitziet, maar zware trainingen moeten toch gefueled worden. Als krachtsporter kan je niet makkelijk een curl dagje inlassen omdat je nog een calorie deficit dagje moet inlassen.
Grappige is dat ik alleen zo werk in mijn cut , veelal in de zomer maanden waarbij sociale gelegenheden sowieso meer aan de orde zijn. In een cut heb je vaak sowieso wat kracht verlies. Cheats d.m.v sociale situaties vind ik dan ook veel meer rewarding. In de winter spring ik eigenlijk nooit uit de band en zet ik alles op alles voor progressive overload
 
Back
Naar boven