AndroidHealthClinic

Sociale contacten - ontgoocheld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben in het eerste jaar van mijn relatie overal mee heen gegaan met haar. De dag naar ons eerste jaar samen heb ik gezegd dat ik niet overal meer mee heen ga met haar. Stiekem is het er toch weer ingeslopen dat ik weer overal heen ging met haar en de kinderen.
Half jaar geleden heb ik duidelijk gemaakt dat ik nergens meer heen ga als ik geen zin heb. Dit houdt in dat ik niet veel sociale dingen meer doe maar zei hoeft ook niet mee met mij als ze niet wil. Als ik al ergens mee heen ga neem ik mijn eigen drinken mee.
Ik zal nooit iemand verplichten om drinken voor mij te halen maar als ik graag mijn coca cola zero wil drinken zorg ik gewoon dat ik dat bij heb. Zelfde als er weer een bbq bij me zwager aankomt neem ik voor mij zelf vlees mee zodat ik niet hoef te eten wat hun eten.

Je komt dan misschien niet veel meer bij andere mensen maar je houdt er aan het einde veel meer aan over. Lekker je eigen ding doen en de mensen waar je "problemen" mee hebt links laten liggen. Of een gesprek met hun aangaan en uitleggen waar je mee zit al lijkt me dat niet echt succesvol.
Ik snap dit ergens wel, "doen waar je zelf zin in hebt", maar ik vind dat ook dat dit niet te ver naar de andere kant mag doorslaan. Zeker als je een relatie hebt vind ik dat je jezelf best eens mag opofferen om met haar mee te gaan naar mensen die zij wel graag wil ontmoeten. Het is voor haar ook gewoon fijner als haar vriend er regelmatig bij is denk ik? Zolang je ergens maar een gulden middenweg vindt zie ik niet in wat er verkeerd aan is om daar soms eens een avondje of een paar uur voor "op te offeren"
Eigen drinken en vlees meebrengen is misschien niets verkeerd mee maar vind ik ook ergens wel vreemd en wat associaal, alsof er niet steeds wel iets is waar je op kan "overleven".
Just my 2 cents.
 
Ik snap dit ergens wel, "doen waar je zelf zin in hebt", maar ik vind dat ook dat dit niet te ver naar de andere kant mag doorslaan. Zeker als je een relatie hebt vind ik dat je jezelf best eens mag opofferen om met haar mee te gaan naar mensen die zij wel graag wil ontmoeten. Het is voor haar ook gewoon fijner als haar vriend er regelmatig bij is denk ik? Zolang je ergens maar een gulden middenweg vindt zie ik niet in wat er verkeerd aan is om daar soms eens een avondje of een paar uur voor "op te offeren"
Eigen drinken en vlees meebrengen is misschien niets verkeerd mee maar vind ik ook ergens wel vreemd en wat associaal, alsof er niet steeds wel iets is waar je op kan "overleven".
Just my 2 cents.

Het vinden van die gulden middenweg die voor alle partijen goed genoeg is, dat is denk ik het meest moeilijke in dit verhaal.. Maar verder helemaal mee eens.. Het leven bestaat gewoon niet alleen maar uit dingen die leuk zijn, in elk geval niet in een relatie, hoe eerder dit besef er is des te makkelijker je leven wordt, in elk geval als ik voor mezelf spreek. Liefst zou ik ook tussen 20-dec en 10-jan gewoon in een chaletje in de sneeuw gaan zitten, zonder contact met de buitenwereld. En er komt echt nog wel een jaar, of een paar waarin ik dat ook gewoon ga doen :engel:
 
Mss is het een idee om geen energie meer te steken in die personen die niet met elkaar overweg kunnen. Dan nodig je alleen maar diegenen uit die niks te zeiken hebben en het wel met elkaar kunnen vinden. Er zijn gewoon fases in je leven waar het beter is bepaalde mensen, al dan niet door eigen keuze, achter je te laten.
 
Ach, ik heb 10j geleden een tuinfeest+bbq gegeven voor 180 genodigden, er zijn er +120 effectief langsgekomen: familie + vrienden + goede kenissen.

Daarvan heeft ongeveer de helft toen gezegd dat ze ons ook wel eens gingen uitnodigen voor bbq ofzo...
We zijn nu 10j verder, en ik denk dat we op 1 hand de retours kunnen tellen...

Nu ik een halve eeuw oud wordt, heb ik heel veel "kenissen", nog meer door de sociale media de afgelopen jaren. Ik heb ook in een sportclub en belgische federatie gezeten + in een LR-club, ik ken dus echt wel veel mensen.
Geraak je soms ontgoocheld door iemand ? JA ! Is dat dan erg? ... daar geraak je wel over !
Ik ben ook een "pleaser" en wil het altijd iedereen naar de zin maken. Lukt dat ? Nee, niet altijd, so what ?

De echte "vrienden" kan ik op 1 hand dan ook tellen. Zie ik die veel ? Nee, maar als er iets is, waar ik hun hulp voor nodig heb, staan ze direct hier aan de deur om te helpen, ook al komen ze van de andere kant van het land. Ben ik daar zeker van ? Ja, want heb het al voor gehad...

En ja, het drukke leven dat iedereen heeft helpt natuurlijk niet... Ik zie sommige vrienden ook te weinig naar mijn zin, of zelfs familie waar ik goed mee overeenkom, maar daar proberen we af en toe iets aan te doen.

En het is ook logisch dat je je af en toe eens existentiële vragen stelt :D
Iedereen doet dat wel eens, of zelfs meerdere keren, en sommige kopen zich dan een Harley ofzo of doen andere zotte dingen :yes:
That's life !
Enjoy it every day and every minute :thumbs:
 
En het is ook logisch dat je je af en toe eens existentiële vragen stelt :D
Iedereen doet dat wel eens, of zelfs meerdere keren, en sommige kopen zich dan een Harley ofzo of doen andere zotte dingen :yes:
That's life !
Enjoy it every day and every minute :thumbs:

Trium :roflol: :roflol:
 
Ook een dertiger hier met hetzelfde probleem.

Zelfs al aan het denken geweest om er een soort van "not" Facebook site voor te maken, om gewoon terug onbekenden aan te spreken en te leren kennen zoals in de goede oude tijd van mIRC en ICQ etc...

Bvb. je wilt naar een optreden maar je vind niemand in je vriendenkring die mee wilt gaan, dan zou je kunnen afspreken via die app/website.

Wat bij mij wel het meest bedroevende was:
afgesproken met 10 man om te komen helpen met mijn verhuis
2 man stonden er ook effectief ...
volgende keer huur ik gewoon een firma in
 
Ik wil ook altijd afspreken met vrienden om lekker wat te chillen in mn kelder en dan komt er niemand opdagen. :(
 
Ik snap dit ergens wel, "doen waar je zelf zin in hebt", maar ik vind dat ook dat dit niet te ver naar de andere kant mag doorslaan. Zeker als je een relatie hebt vind ik dat je jezelf best eens mag opofferen om met haar mee te gaan naar mensen die zij wel graag wil ontmoeten. Het is voor haar ook gewoon fijner als haar vriend er regelmatig bij is denk ik? Zolang je ergens maar een gulden middenweg vindt zie ik niet in wat er verkeerd aan is om daar soms eens een avondje of een paar uur voor "op te offeren"
Eigen drinken en vlees meebrengen is misschien niets verkeerd mee maar vind ik ook ergens wel vreemd en wat associaal, alsof er niet steeds wel iets is waar je op kan "overleven".
Just my 2 cents.

Half jaar geleden heb ik duidelijk gemaakt dat ik nergens meer heen ga als ik geen zin heb.
Dit is wat ik zeg. Ze heeft wel vrienden waar ik heen ga omdat ik daar mee een gesprek gaande kan houden. Maar als ik aan mijn zwager moet vragen hoe is het op het werk en hij dat ook aan mij vraagt houdt het voor mij op. Ik ga me niet lopen straffen om een gesprek aan te gaan met iemand die ik niets te vertellen heb. Wat betreft het eigen eten meenemen. Ik ga zelden naar de mac Donalds. Maar als ik bij hun vandaan kom, komen we langs de mac en dat is de enige keer dat ik daar kom.

En waar mij bijna een schuldgevoel wordt aangepraat als ik niet mee ga is het voor haar ook voort makkelijk om te zeggen dat ze niet mee gaat met mij. Ik heb daar alleen wat minder problemen mee. (geen probleem)

Maar het topic gaat niet om mij dus laten we het hier bij houden. :sigar:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ook een dertiger hier met hetzelfde probleem.

Zelfs al aan het denken geweest om er een soort van "not" Facebook site voor te maken, om gewoon terug onbekenden aan te spreken en te leren kennen zoals in de goede oude tijd van mIRC en ICQ etc...

Bvb. je wilt naar een optreden maar je vind niemand in je vriendenkring die mee wilt gaan, dan zou je kunnen afspreken via die app/website.

Wat bij mij wel het meest bedroevende was:
afgesproken met 10 man om te komen helpen met mijn verhuis
2 man stonden er ook effectief ...
volgende keer huur ik gewoon een firma in


Ik neem aan dat je die 8 man die niet zijn op komen dagen bij je verhuizing
van je vriendenlijst hebt geschrapt,
zulke mensen zijn voor mij nog minder dan lucht
 
Ik neem aan dat je die 8 man die niet zijn op komen dagen bij je verhuizing
van je vriendenlijst hebt geschrapt,
zulke mensen zijn voor mij nog minder dan lucht

Andersom kan ook. Mensen jaren niet horen en dan komen ze vragen om te helpen verhuizen :)
 
Andersom kan ook. Mensen jaren niet horen en dan komen ze vragen om te helpen verhuizen :)

Wat mij ook opvalt is dat er ook van die stelletjes zijn die om elke poepscheet om hulp vragen.. Zelfredzaamheid is bij ons behoorlijk hoog en dat maakt dan ook wel gauw dat je anderen met van die ogenschijnlijk makkelijke hulpvraagjes niet zomaar helpt. Van die dingen waarvoor ze zelf wel even naar de super zouden kunnen gaan, of dingen die ze zelf prima kunnen regelen, maar gewoon te lui zijn om het te doen. Die mensen dragen ook niet echt bij aan onze sociale houding :roflol:
 
Maar het topic gaat niet om mij dus laten we het hier bij houden. :sigar:

Over wie dan wel?

Ik heb een voorzet gegeven in mijn OP maar het hoeft niet over MIJ te gaan. Het is juist interessant om te lezen in welke mate ieder van ons nood heeft aan sociaal contact, de voldoening/ontgoocheling die daar uit voort komt, hoe we omgaan met energievreters, ...
 
Wat ik lees is dat je jouw normen en waarden terug verwacht van een ander.
Daar ligt denk ik je valkuil. Probeer niets te verwachten en verbaas je over de dingen die je wel krijgt.
 
Ach, ik heb 10j geleden een tuinfeest+bbq gegeven voor 180 genodigden, er zijn er +120 effectief langsgekomen: familie + vrienden + goede kenissen.

180 man :eek:

Ik zou er zelf nog geen 10 kunnen uitnodigen als ik er al zin in had :roflol:
 
Back
Naar boven