XXL Nutrition

Soja eiwit isolaat Body&Fit shop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Correct me if wrong: In NL controleren ze niet op de waarden (percentages) maar gewoon of wat er op de pot staat er ook inzit. Of het nu 90% eiwit is door glycine of eiwit maakt ze niet uit, 90% is 90. Hier in BE is het strenger dacht ik.. Mag ik even vragen waarom juist soja eiwit? Ben je lactose intolerant of is er een andere reden?

Ja heb last van wei (heb het nochtans jaren gebruikt), maar de laatste maanden veel last van krampen en misselijkheid, dokter zegt dat het waarschijnlijk van het melkzuur is, de intolerantie kan je naar het schijnt na jaren opbouwen.
 
Ja heb last van wei (heb het nochtans jaren gebruikt), maar de laatste maanden veel last van krampen en misselijkheid, dokter zegt dat het waarschijnlijk van het melkzuur is, de intolerantie kan je naar het schijnt na jaren opbouwen?

Omgekeerd kan ook, ik had er vroeger last van en ben er nu vanaf :D (kan nog terugkomen maar liever niet :o )

Enja wat betreft de BnF kwestie, het kan zijn dat het soja eiwit wel goed is, het kan ook dat het hetzelfde verhaal is. Zolang er geen test is is er geen absolute zekerheid en wil ik er geen uitspraak over doen.

Uit de voorgaande resultaten van andere producten moet iedereen zijn eigen conclusie trekken en mijn conclusie is geen BnF huismerk meer voor mij :)
 
Omgekeerd kan ook, ik had er vroeger last van en ben er nu vanaf :D (kan nog terugkomen maar liever niet :o ) Enja wat betreft de BnF kwestie, het kan zijn dat het soja eiwit wel goed is, het kan ook dat het hetzelfde verhaal is. Zolang er geen test is is er geen absolute zekerheid en wil ik er geen uitspraak over doen. Uit de voorgaande resultaten van andere producten moet iedereen zijn eigen conclusie trekken en mijn conclusie is geen BnF huismerk meer voor mij :)

Ik heb enkele jaren geleden nog eens een periode gehad dat ik last had van wei, is dan na enkele maanden weer verbeterd, hoop dat dat nu ook zo is en dan kan ik weer wei gebruiken. Heb trouwens eens gelezen dat een combinatie van wei en soja wel eens ideaal zou kunnen zijn, maar of dat veel verschil zou maken weet ik niet. Wat B&F betreft, daar ga ik mij eens wat beter over inlezen en misschien voor alle zekerheid volgende keer dan maar een ander product bestellen, better safe than sorry dan maar...
 
Kan zijn Rambo, maar zolang niet bewezen is dat het soja eiwit niet deugt is er voor mij niets aan de hand, op vermoedens alleen oordeel ik niet.

Zie overige posts hier, er is wel meer aan de hand dan alleen vermoedens hoor.
Hun huismerk deugt niet en ze liegen en bedriegen.
 
Jullie hebben mij overtuigd heb ondertussen al bij een andere shop besteld, wel iets duurder maar dan ben ik zeker (hoop ik dan maar lol).
 
Hoe komt het dan dat de wet niet ingrijpt als die zaken allemaal bewezen zijn, er zijn toch wetten op bedrieglijke praktijken van die aard? Of ligt dat in Nederland anders, nee toch...

Hoe naïef. De overheid heeft wel wat beters te doen dan de eiwitwaarden uit jouw soya eiwitshake controleren :o
 
Hoe naïef. De overheid heeft wel wat beters te doen dan de eiwitwaarden uit jouw soya eiwitshake controleren :o

In België hebben we daar een NUT nummer voor. XXL heeft een paar producten met zo'n nummer dacht ik...

Wat is een NUT-nummer?

Volgens de Belgische wet moet elk voedingssupplement net zoals andere voedingsproducten die op de markt verhandeld worden, genotificeerd zijn. Voedingssupplementen die niet genotificeerd zijn, mogen bijgevolg niet verkocht worden op de Belgische markt. Met andere woorden, voedingssupplementen die niet beschikken over een NUT-nummer zijn bij ons illegaal en worden als niet veilig beschouwd. Een NUT-nummer bestaat uit 2 delen: het eerste deel is het nummer van de leverancier, het tweede deel is een toelatingsnummer dat door het FAVV toegekend werd aan het betreffende voedingssupplement.
Wat houdt een notificatie in?

Tijdens de notificatie worden de voedingssupplementen grondig gecontroleerd op de veiligheid, de inhoud en de hoeveelheid ingrediënten die ze bevatten. Het etiket moet volledig overeenstemmen met wat er precies in een tablet, capsule, softgel of vloeistof zit. Deze controles gebeuren niet eenmalig bij de aanvraag van de notificatie. Latere controles gebeuren systematisch op regelmatige basis zodat de producenten achteraf hun producten niet kunnen aanpassen.
 
Heb ooit een maat gehad welke zijn eigen supplementen lijn had, met productie, stockage etc bij.
Zo'n NUT nummer aanvragen in BE kost iets van een 400 €
 
Jullie hebben mij overtuigd heb ondertussen al bij een andere shop besteld, wel iets duurder maar dan ben ik zeker (hoop ik dan maar lol).

Goeie keuze gemaakt man! Je gaat toch geen troep in je lichaam gooien he? :p
BnF is gewoon over het algemeen ondermaatse kwaliteit.
 
Jullie hebben mij overtuigd heb ondertussen al bij een andere shop besteld, wel iets duurder maar dan ben ik zeker (hoop ik dan maar lol).

Misschien voor de volgende keer, ik heb zelf deze en die bevalt goed. Is ook nog goedkoper dan die van de B&F. Enige 'probleem' is dat deze smaakloos is, dus dan moet je zelf met smaakstoffen aan de gang of het mixen met iets anders dan water.
 
Moet zeggen dat ik BP ook pas g2g vind als ik daar een testje van heb gezien voor hun whey. Vind het d'r allemaal net wat te gelikt uitzien en de prijzen zijn allemaal net ff te scherp (veel producten zijn nog goedkoper dan de rotzooi van B&F).
 
Hij doelt eerder op de resultaten van BnF huismerk die zijn bovengekomen waaruit bleek dat ze niet echt koosjer omgingen met de percentages eiwitten op hun label en wat er daadwerkelijk in de pot zat:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/verzameltopic-labtesten-verschillende-webshops-379754/

En jij denkt dat dit niet het geval is bij de andere leveranciers. Wil je eiwitten die exact kloppen met de etikettering, moet je bij de apotheker zijn en niet bij de supplementenleveranciers. Het is naief om te denken dat dit enkel voor B&F geldt. Zelfs al zitten er 20% minder eiwitten in je pot, heb je nog altijd een goede kwaliteit voor je prijs. Wil je het nog beter, dan koop je geen eiwitten maar eet je meer eiwitrijk voedsel zoals kip, rijst met linzen, tonijn, enz...
 
En jij denkt dat dit niet het geval is bij de andere leveranciers. Wil je eiwitten die exact kloppen met de etikettering, moet je bij de apotheker zijn en niet bij de supplementenleveranciers. Het is naief om te denken dat dit enkel voor B&F geldt. Zelfs al zitten er 20% minder eiwitten in je pot, heb je nog altijd een goede kwaliteit voor je prijs. Wil je het nog beter, dan koop je geen eiwitten maar eet je meer eiwitrijk voedsel zoals kip, rijst met linzen, tonijn, enz...

Je wilt dus zeggen dat eiwitten van bij de apotheek beter zijn? Ik zie ze nochtans gewoon Twinlab verkopen...en een ander merk dat me even ontsnapt.

Ik beweer ook nergens dat het bij een ander niet zo is, ik verklaarde gewoon waar de reacties over BnF vandaan kwamen (of kan je dat niet zo goed afleiden uit mijn post?)

Over welke andere leveranciers heb je het dan juist? Sportfood, Bodylab en XXL zijn wel goed uit de testen gekomen?

Ik heb er duidelijk ook bijgezegd dat ieder voor zich zijn conclusies hieruit moet trekken en ik niet ga beweren dat alles nu automatisch niet goed is bij BnF, als jij dat ervan wilt maken...nuja :thumbs:
 
Back
Naar boven