XXL Nutrition

Soja producten

Users who are viewing this thread

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2012
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Beste BBers,

Ik heb een koemelk allergie en drink daarom sinds ik wat vaker ben gaan trainen dagelijks sojamelk. Ik heb gelezen dat dit mijn testosteron gehalte omlaag haalt maar ik heb ook gelezen dat wanneer ik train het omhoog gaat. Is soja echt een probleem? Of gain ik genoeg testosteron met 3-4x trainen per week om het verlies van soja tegen te gaan?

bartman

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 mrt 2004
Is niet significant,zolang je geen 5 liter perdag ofzo drinkt is het goed voor je. Ik drink het de laatste tijd liever omdat het veel lichter verteerd als gewone melk,goed met het onbijt en na de cardio :)

Suiker Muren

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2012
Lengte
2m03
Ik zou toch voor amandelmelk kiezen.... Hoewel een glaasje sojamelk per dag niet erg is.

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Ik gebruik al meer als 1 jaar soya producten en rice eiwit, em merk dat ik nu droger ben en dunnere huid heb als voorheen.

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Lengte
1m79
Massa
73kg
ik drink sinds kort ook 1liter sojamelk per dag maar ik merk geen verschil tot nu toe

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Lengte
1m79
Massa
73kg
ik heb gelezen dat koeien worden vol gepompt met het estrogeen hormoon en dit komt ook terug in de normale melk en dit haalt je testosteron ook omlaag dus of er nou veel verschul in zit vraag ik me af en al zou je meer testosteron hebben met normale melk is soja melk alsnog beter omdat het estrogeen hormoon bij vrouwen borstkanker vergroot en bij mannen een stijging geeft bij transgenders en mannen krijgen meer "tieten" daarnaast is sojamelk ook goed voor je hart dus ik hou het bij soja melk

Laatst bewerkt:
OP
NasiSpeciaal

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2012
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage