AndroidHealthClinic

Soja producten

Bezoekers in dit topic

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
385
Waardering
85
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Beste BBers,

Ik heb een koemelk allergie en drink daarom sinds ik wat vaker ben gaan trainen dagelijks sojamelk. Ik heb gelezen dat dit mijn testosteron gehalte omlaag haalt maar ik heb ook gelezen dat wanneer ik train het omhoog gaat. Is soja echt een probleem? Of gain ik genoeg testosteron met 3-4x trainen per week om het verlies van soja tegen te gaan?
 
Is niet significant,zolang je geen 5 liter perdag ofzo drinkt is het goed voor je. Ik drink het de laatste tijd liever omdat het veel lichter verteerd als gewone melk,goed met het onbijt en na de cardio :)
 
Ik zou toch voor amandelmelk kiezen.... Hoewel een glaasje sojamelk per dag niet erg is.
 
Ik gebruik al meer als 1 jaar soya producten en rice eiwit, em merk dat ik nu droger ben en dunnere huid heb als voorheen.
 
ik drink sinds kort ook 1liter sojamelk per dag maar ik merk geen verschil tot nu toe
 
ik heb gelezen dat koeien worden vol gepompt met het estrogeen hormoon en dit komt ook terug in de normale melk en dit haalt je testosteron ook omlaag dus of er nou veel verschul in zit vraag ik me af en al zou je meer testosteron hebben met normale melk is soja melk alsnog beter omdat het estrogeen hormoon bij vrouwen borstkanker vergroot en bij mannen een stijging geeft bij transgenders en mannen krijgen meer "tieten" daarnaast is sojamelk ook goed voor je hart dus ik hou het bij soja melk
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze antwoorden, ik ben weer gerust gesteld :p
 
Back
Naar boven