AndroidHealthClinic

Nieuws Somalische piraten blij met Nederland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jesseh

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
1.976
Waardering
0
AMSTERDAM - Opgepakte Somalische piraten hebben het prima naar hun zin in Nederland. Dat zeggen zij maandag in het AD en in de Volkskrant. Ze zijn hier om veroordeeld te worden voor hun daden.

m1ezorcam9s1.jpg
Het proces begint maandag in Rotterdam. In het AD zegt advocaat Gert-Jan Knoops dat piraten zich mogelijk expres laten oppakken.
Na het uitzitten van hun straf kunnen ze vermoedelijk toch niet worden teruggestuurd naar het onrustige Somalië.


:roflol:
 
lol dat hebben ze slim bekeken.
 
daar heb je dus ook geen enen ****ing k*t aan!
blaas gewoon hun boot op of zo met rpg :p
!
 
altijd in nederland he
 
Dan is het dus makkelijk om te bepalen wat hun straf zal worden.
 
:roflol: triest links beleid

dus ze krijgen een mooie cel met tv en een computer. en als ze daarmee klaar zijn komen ze in de maatschappij met uitkering en nog meer verwennerij.. beter afknallen dat schorem.
 
nederland <=> selfownage
 
maar het zijn wel weer een paar stemmen voor Geertje denk ik :D
 
Waarom worden ze niet in hun eigen land veroordeeld eigenlijk?
 
Waarom worden ze niet in hun eigen land veroordeeld eigenlijk?

1 ze hebben geen regering
2 ze zijn gearresteerd door Nederlanders
3 er zijn geen uitwisselingsverdragen ondertekend tussen beide landen
4 net als België zijn jullie dikke losers op dat vlak
 
ik ben ook blij met nederland en ben niet somalisch ???
 
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde nederlander zou doen als deze in dezelfde leefomstandigheden zou verkeren als die somaliers. Geweld is natuurlijk nooit goed te praten, maar de frustraties in somalie (door het leegvissen van hun zeeen door het Westen en het dumpen van afval bij hun kusten) zijn hoog opgelopen. Tel daarbij een niet functionerende en corrupte regering bij op en de alom veroordeelde piraterij staat in een heel ander daglicht.
 
,,Yusuf gaat ervan uit dat hij na het uitzitten van zijn straf niet teruggestuurd wordt naar Somalië. En eventueel zijn vrouw en kinderen kan laten overkomen.''

:roflol:

Haha ja het zou natuurlijk onmenselijk zijn die arme man zo lang van zijn familie te scheiden. We zijn echt doorgeslagen in dit land. Nu we er voor hebben gekozen om ons zo erg open te stellen voor de derde wereld zal onze pussy wetgeving er ook aan moeten geloven. Dat hadden die dromers ter linkerzijde kennelijk niet kunnen bedenken destijds.

Het is of royale voorzieningen of de grenzen open voor allerlei zielige mensen. Allebei gaat natuurlijk niet. Kwestie van realiteit inzien, niet van hardheid, gemeenheid of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Somalische piraten komen graag naar Nederland

'Het is een goed leven hier', concludeert de veronderstelde Somalische piraat Sayid (1970) na een week in een Nederlandse gevangenis. Hij staat, samen met vier landgenoten, vandaag terecht in het eerste Nederlandse piratenproces. "Ik wil een opleiding tijdens mijn gevangenschap en ik verzoek de overheid mij niet terug te sturen naar Somalië. De mensen die hier wonen, respecteren de mensenrechten. Ik wil mij hier vestigen." Ook medeverdachte Farah (1985) is volgens zijn advocaat Willem-Jan Ausma blij verrast dat hij in Nederland is beland. "Mijn cliënt voelt zich hier veilig", stelt Ausma.

De verdachte leidde volgens hem een zwaar leven in een dorp waar armoede heerst en de sharia geldt, het islamitisch recht. "Nu krijgt hij goed te eten en kan hij voetballen en televisiekijken. De wc op zijn cel vindt hij zó fantastisch."

Ausma heeft zijn cliënt uitgelegd dat hij acht jaar celstraf kan krijgen voor poging tot zeeroof. Vier jaar gevangenisstraf lijkt hem een realistische verwachting. Ook heeft hij de Somaliër uitgelegd dat hij kans maakt op een verblijfsvergunning na zijn gevangenisschap. "Hij is natuurlijk verheugd. Hij hoopt een computeropleiding te kunnen doen en zijn familie te laten overkomen."

Advocaat Haroon Raza, die Osman (1978) verdedigt, vindt dergelijke euforie misplaatst. "Mijn cliënt maakt zich zorgen om zijn vrouw en kind. Hij is de enige Somaliër in zijn huis van bewaring en leeft daarom in een isolement." Raza heeft zijn cliënt geen verblijfsstatus in het vooruitzicht gesteld. "Alles hangt af van de actuele situatie en van de regio waar hij daadwerkelijk woont."

Niet eerder werden piraten berecht in Nederland. Ook in Frankrijk, de VS en Kenia moeten piraten voor een rechter verschijnen. Ausma vreest dat deze processen potentiële zeerovers eerder aanmoedigen dan afschrikken. "Alles is beter dan op een steiger te zitten in Somalië."

Bron: Fok.nl

Ik krijg hier bijna een beroerte van. Optyfen met dit tuig. Dit land gaat echt in een rap tempo naar de filistijnen. Belasting betalen voor het in hechtenis nemen van Somalische piraten die boten terroriseren duizenden kilometers hiervandaan. :S

We hebben een moderne marine dat niet eens mag ingrijpen bij kapingen van Somalische piraten. Vroeger hadden ze dit soort criminelen alllang afgeschoten. En wat doen we anno 2009? We nemen ze naar Nederland, en voor je het weet hebben ze een verblijfsvergunning, halen ze de familie over en hebben ze zichzelf vermenigvervuldigd en terroriseren ze de Nederlandse straten met hun kroost.
 
Nou het is natuurlijk nog niet zover, maar dit zat er dik in. Dat had ik al maanden geleden gepost
 
Ze zijn gelukkig al aan het onderzoeken of dat kan. Wat mij betreft mogen ze ook direct militairen (marine/marechaussee) op die boten zetten die de boten met hun leven bewaken (shoot upon sight). Als overigens die kapers een verblijfsvergunning kunnen krijgen ga ik emigreren.
 
Back
Naar boven