XXL Nutrition

Nieuws Somalische piraten blij met Nederland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gewoon wegblijven daar, komt van zelf goed.
 
WTF! Ik hoop dat dit niet serieus is!
 
Dat werkt niet. De cultuur is daar heel anders. Het recht van de sterkste geldt daar nog. Onze democratie opdringen heeft gewoon geen enkel nut. Is Irak ineens een stuk veiliger nu er een "democratie" is?

Heb je gelijk in. Let wel: ik heb geen middelen voorgesteld. Ik zeg niet dat het moet gebeuren door een of andere westerse mogendheid, die dan meteen ook maar de westerse democratische beginselen daar met geweld gaat pogen in te voeren. Overigens zal een dictatuur dan wel aristocratie daar ook met geweld moeten worden gehandhaafd, ware het op een wellicht wat gemakkelijkere en efficientere manier.

Ik geloof dat men voordat een land rijp is voor een democratie, de economie een bepaald minimum moet hebben. De geschiedenis laat het zien: naarmate welvaart en kennisniveau toenamen kwam er meer onderlinge solidariteit en was er meer individuele vrijheid. Er is een correlatie tussen welvaart en de bereidheid over te gaan tot geweld.

De vraag is natuurlijk of de Afrikaanse landen wel op te bouwen zijn naar westers welvaartsniveau. Nog los van alle verdere praktische problemen is daar waarschijnlijk helemaal geen ruimte voor: ons welvaartsniveau moet dan gehalveerd worden ofzoiets, of nog erger. Misschien dat het in een verre toekomst, waarbij hetgeen de aarde aan welvaart kan opbrengen vele malen is vergroot dankzij nieuwe technieken en kolonisatie van de ruimte het wel mogelijk is.

Ondertussen zou het wel hetgeen zijn wat we binnen ons eigen systeem van normen waarden zouden moeten doen, eerlijkheid en solidariteit spelen daarin immers een vrij grote rol.

Verder zou in dit geval een wat stabieler land veel effectiever zijn dan wat bootjes opblazen. Daar hoeft echt niet meteen de invoering van een democratie naar westers model bij komen kijken. Dat dit nog steeds niet makkelijk realiseerbaar is besef ik ook wel.
 
Heb je gelijk in. Let wel: ik heb geen middelen voorgesteld. Ik zeg niet dat het moet gebeuren door een of andere westerse mogendheid, die dan meteen ook maar de westerse democratische beginselen daar met geweld gaat pogen in te voeren. Overigens zal een dictatuur dan wel aristocratie daar ook met geweld moeten worden gehandhaafd, ware het op een wellicht wat gemakkelijkere en efficientere manier.

Ik geloof dat men voordat een land rijp is voor een democratie, de economie een bepaald minimum moet hebben. De geschiedenis laat het zien: naarmate welvaart en kennisniveau toenamen kwam er meer onderlinge solidariteit en was er meer individuele vrijheid. Er is een correlatie tussen welvaart en de bereidheid over te gaan tot geweld.

De vraag is natuurlijk of de Afrikaanse landen wel op te bouwen zijn naar westers welvaartsniveau. Nog los van alle verdere praktische problemen is daar waarschijnlijk helemaal geen ruimte voor: ons welvaartsniveau moet dan gehalveerd worden ofzoiets, of nog erger. Misschien dat het in een verre toekomst, waarbij hetgeen de aarde aan welvaart kan opbrengen vele malen is vergroot dankzij nieuwe technieken en kolonisatie van de ruimte het wel mogelijk is.

Ondertussen zou het wel hetgeen zijn wat we binnen ons eigen systeem van normen waarden zouden moeten doen, eerlijkheid en solidariteit spelen daarin immers een vrij grote rol.

Verder zou in dit geval een wat stabieler land veel effectiever zijn dan wat bootjes opblazen. Daar hoeft echt niet meteen de invoering van een democratie naar westers model bij komen kijken. Dat dit nog steeds niet makkelijk realiseerbaar is besef ik ook wel.

Een herverdeling van de rijkdom in die landen zou al een stap vooruit zijn. Men is er ofwel stinkend rijk, ofwel heeft men de spreekwoordelijke nagel niet. Een tussenklasse bestaat er bijna niet.
 
Ik krijg hier bijna een beroerte van. Optyfen met dit tuig. Dit land gaat echt in een rap tempo naar de filistijnen. Belasting betalen voor het in hechtenis nemen van Somalische piraten die boten terroriseren duizenden kilometers hiervandaan. :S

We hebben een moderne marine dat niet eens mag ingrijpen bij kapingen van Somalische piraten. Vroeger hadden ze dit soort criminelen alllang afgeschoten. En wat doen we anno 2009? We nemen ze naar Nederland, en voor je het weet hebben ze een verblijfsvergunning, halen ze de familie over en hebben ze zichzelf vermenigvervuldigd en terroriseren ze de Nederlandse straten met hun kroost.

Weet je waar ik een beroerte van krijg? Mensen die vinden dat ze om de één of andere reden meer recht hebben om hier te wonen dan anderen. Wat maakt jou zo speciaal? Toevallig omdat je het k*tgeluk hebt om hier geboren te zijn? Ondankbare honden zoals jou zouden we naar Somalië moeten schoppen, kijken of je dan nog zoveel klaagt over hoge belastingen.

Deze man wil duidelijk hier niet een uitkeringstrekker worden. Hij wil een opleiding volgen, hij wil hier gewoon werken zodra hij zijn straf heeft uitgezeten. Waarom zou dat niet mogen? Omdat jij dan 2 euro belasting per maand meer moet betalen?
 
Een herverdeling van de rijkdom in die landen zou al een stap vooruit zijn. Men is er ofwel stinkend rijk, ofwel heeft men de spreekwoordelijke nagel niet. Een tussenklasse bestaat er bijna niet.

Klopt. Probleem is dan natuurlijk wel dat de stinkendrijke bovenlaag dusdanig klein in aantal is, dat de arme bevolking niet erg veel opschiet met zo'n herverdeling. Die stinkendrijke bovenlaag heeft jachten, villa's en peperduur eten. Daar heeft die bevolking sowieso niets aan. Zo'n bevolking heeft in de eerste plaats grondstoffen nodig, voedsel, welke wordt verbruikt voornamelijk door de middenklasse in westerse en 2de wereldlanden.

Vervolgens heeft zo'n land dan natuurlijk kennis nodig. Maar dit lost in de wereld het energie- en grondstoffentekort niet automatisch op, daar economisch succes met behulp van kennis op zichzelf niets anders betekent dan een herverdeling van die grondstoffen in het voordeel van het land dat een grotere kenniseconomie vergaart.

Enkel voorzover meer kennis ertoe leidt dat er (grote) technische vooruitgang wordt geboekt op het vlak van landbouw en energievoorziening kunnen mensen in landen wereldwijd rijker worden, zonder dat dit niets meer dan een herverdeling betekent.
 
Deze man wil duidelijk hier niet een uitkeringstrekker worden. Hij wil een opleiding volgen, hij wil hier gewoon werken zodra hij zijn straf heeft uitgezeten. Waarom zou dat niet mogen? Omdat jij dan 2 euro belasting per maand meer moet betalen?

Zou dit niet zijn ingefluisterd door zijn advocaat? Jij zou ook alles beloven als je hier mocht blijven. Al zou je je eigen moeder met een kapmes moeten onthoofden, geen probleem! Echter als die felbegeerde vergunning binnen is....
 
Weet je waar ik een beroerte van krijg? Mensen die vinden dat ze om de één of andere reden meer recht hebben om hier te wonen dan anderen. Wat maakt jou zo speciaal? Toevallig omdat je het k*tgeluk hebt om hier geboren te zijn? Ondankbare honden zoals jou zouden we naar Somalië moeten schoppen, kijken of je dan nog zoveel klaagt over hoge belastingen.

Deze man wil duidelijk hier niet een uitkeringstrekker worden. Hij wil een opleiding volgen, hij wil hier gewoon werken zodra hij zijn straf heeft uitgezeten. Waarom zou dat niet mogen? Omdat jij dan 2 euro belasting per maand meer moet betalen?

leuk hoor oogkleppen..
Die piraat die had een schip vol hardwerkende mensen helemaal de tering in willen schieten al was het maar om 1 euro buit te maken.
Zulk tuig zie ik hier liever niet in Nederland deelnemen aan de maatschappij.
Iedereen heeft het recht om hier te wonen. Kan mij niet schelen, maar niet met een dergelijk verleden.
 
ze denken dat ze al dood zijn en in de hemel zitten
 
Back
Naar boven