XXL Nutrition

Somatotypering duidelijk uitgelegd.

Bezoekers in dit topic

Your score is 1.67.

Your body is between an EndoMorph and a Mesomorph. Choose a middle approach between the follow recommendations.

Maar als ik de beginpost zo doorlees, dan zou ik me wel meso noemen:
- Brede schouders
- Dikke huid die vrij snel bruin wordt in de zon
- Vierkant hoofd met duidelijke kaaklijn
Gingen allemaal al voor me op voor ik begon te trainen.
 
klusmier zei:
Your score is 2.
Your body is closest to a Mesomorph. You have a naturally fit body but to maintain it or improve it you should exercise and diet correctly for your type. Strength training can be done more often and for longer sessions then would be good for an Ectomorph, but you must still be carefull not to overdo it. You should train with moderate to heavy weighs and at a moderate pace, not resting too long between sets. You will find you gain muscle quite easy (some women and even men might not want to get too bulky, but this won't happen suddenly. When you are happy with your muscle size simply train to maintain it). Stick to a good healthy diet to keep you lean and muscular, and watch for any slow creeping fat gains. Engage in and enjoy aerobic activities, sports, etc. but do not overdo.
becker3a.jpg
:D

Haha wat heb je dan ingevuld Klussie:D ?Dat je van nature slank en gespierd bent?En andere mensen tegen je zeggen dat je er goed uitziet zo?

De uitslag hangt er nogal vanaf wat je er zelf van vind he,als je zelf zegt dat je in vorm bent ben je volgens die test een meso:roflol:
Mijn uitslag is 1,67 tussen endo en meso in dat zou toch wel waar kunnen zijn.
Maarja dat is logisch want uit die test komt gewoon wat je zelf al denkt,eigenlijk vreemd dat sommigen nog verrast zijn van de uitslag:rolleyes:
 
Het onderzoek door William Sheldon was r niet op gericht lichaam in de drie somatotypen in te delen, maar om de psyche van mensen te kunnen bepalen adh van z'n uiterlijk. Oorspronkelijke somatotypering slaat dus op geest in relatie tot uiterlijk en word door veel mensen hetzelfde gezien als theorien die adv van uiterlijke kenmerken voorspellen of iemand crimineel is/wordt.


Bekijk dit ook eens

The Psychology of C.G. Jung and the Body and Temperament Types of W. H. Sheldon
http://www.innerexplorations.com/psytext/the2.htm

Personality Types
http://www.wilderdom.com/personality/L6-1PersonalityTypes.html
(komisch dat hier somatotypering direct vergleken word met de Humors van het oude griekenland ;) )

Verders ben ik er op tegen om van dit soort onzin een sticky te maken :( Als iemand er in willen geloven en zichzelf in een hokje wil laten plaatsen moet ieder dat voor zich weten. Maar ik vind niet dat wij als forum dit als "waarheid" moeten verkondigen in een sticky
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens.
 
Aa ik weet het ook eindelijk
ik ben dus een Mesomorph
 
Miss Deadlift zei:
Haha wat heb je dan ingevuld Klussie:D ?Dat je van nature slank en gespierd bent?En andere mensen tegen je zeggen dat je er goed uitziet zo?

Maarja dat is logisch want uit die test komt gewoon wat je zelf al denkt,eigenlijk vreemd dat sommigen nog verrast zijn van de uitslag:rolleyes:


ik heb de vragen zo eerlijk mogelijk beantwoord!;)
 
Back
Naar boven