MuscleMeat

Somersault squats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mascotte

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
764
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
Onder de noemer : Je hebt een oefening gezien en wil hem delen ............



 
Waneer ik alleen naar z'n benen kijk zie ik een zelfde beweging als bij Sissy squats. Voor de rest staat het wel intressant maar kan zonder de oefening "gevoeld' te hebben niets zeggen over werkzaamheid :)
 
Waneer ik alleen naar z'n benen kijk zie ik een zelfde beweging als bij Sissy squats. Voor de rest staat het wel intressant maar kan zonder de oefening "gevoeld' te hebben niets zeggen over werkzaamheid :)

Dat word dus snel nog naar de gym hoppen voordat ie dicht is en de international maandag bench'ers van hun smith rack verjagen.
Moet wel lukken met je stats 3XL :D
 
Vraag me af wat het voordeel is van jezelf proberen te pijpen tijdens het squaten. Meer testosteron aanmaak?
 
Ziet er niet comfortabel uit :p
 
Vraag me af wat het voordeel is van jezelf proberen te pijpen tijdens het squaten. Meer testosteron aanmaak?
Is wel handig hoor, ik kom altijd klaar als ik mezelf zie flexen in de spiegel. Telkens die opkuis is wel vervelend maar dit kan dan zo worden opgelost.
 
Ik heb gisterenavond getest, dus zonder andere beenoefeningen te doen.
10min licht gefietst om de knieen op te warmen en daarna 2 sets high reps gedaan zoals in bovenstaande video.

Ik vind de oefening een pak vriendelijker voor de knieen dan bv leg extension.

De beweging voelt ook aangenamer/natuurlijker dan verwacht en persoonlijk te vergelijken met een sissy squat.
Veel gewicht is er niet nodig .......

Vandaag voel ik heel lichtjes een 'spierpijn 'of beter gezegd , dat de spier werk heeft geleverd. en ik voel deze oefening prima met name de VMO en het bovenste (proximale) deel van de quadriceps.

Deze ga ik enkele weken in mijn schema plaatsen:)
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Even een updatje : heb de somersault squat sinds ik dit topic geplaats heb vast opgenomen in mij schema.Even wat geexperimenteerd met de uitvoering , voor mij persoonlijk is deze niet met torso rechtop zoals je soms ziet maar ik doe deze met de ellebogen vooroverleunend op de knieen.

Dit 'was' mogelijk Dé oefening die ontbrak in mijn schema.

Sinds ik deze oefening heb toegevoegd merk ik (en anderen ) een flinke toename in massa.

Ik doe deze dadelijk na een compound : dus bv squats ==> Somersault squats 1set 15-25reps tot falen :)

1set is ruimschoots voldoende
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er nou niet echt comfortabel uit.
 
Sinds ik deze oefening heb toegevoegd merk ik (en anderen ) een flinke toename in massa.

Ik doe deze dadelijk na een compound : dus bv squats ==> Somersault squats 1set 15-25reps tot falen :)

1set is ruimschoots voldoende

Zo zo... Dus jij denkt dat 1 setje van 15-25 reps genoeg is om op anderhalve maand tijd flinke massa toe te voegen? En het zal niet aan iets anders gelegen hebben? Kom nou...
 
Zo zo... Dus jij denkt dat 1 setje van 15-25 reps genoeg is om op anderhalve maand tijd flinke massa toe te voegen? En het zal niet aan iets anders gelegen hebben? Kom nou...

Dat is heel goed mogelijk.
 
Back
Naar boven