Fitness Seller

Sommige mensen overdrijven misschien

Bezoekers in dit topic

wat voor een zever is dit nu weer.

naturel: 1gr a 1.5gr per droog lichaamsgewicht
kuurder: 3g a 4gr ...

1 gram?? Dat's veel te kort.:rolleyes:

Pff dan zou je aan 1 shake en een bak kwark genoeg hebben..(80kg)
Jaa jij weet 't wel:D

Neem jij lekker 1 gram per kg lichaamsgewicht, doe ik het op mijn manier.

GTFO met je fake stats!!
 
kom nog eens terug als je zelf wat massa hebt opgebouwd :).

Ik weeg 103kg massa is geen probleem ;)

---------- Post toegevoegd Sat 27 Aug 2011 om 17:39 ----------

Maar ik snap jullie wel...thnx voor reacties.
 
Maakt ook geen donder uit. Al die rijst met kip is broscience, nergens voor nodig (maar er is ook niks mis mee). Het belangrijkste is kcal en eiwitten.
 
1 gram?? Dat's veel te kort.:rolleyes:

Pff dan zou je aan 1 shake en een bak kwark genoeg hebben..(80kg)
Jaa jij weet 't wel:D

Neem jij lekker 1 gram per kg lichaamsgewicht, doe ik het op mijn manier.

GTFO met je fake stats!!

http://www.ergogenics.org/eiwit.html

+ een thesis van voedingsdeskundige/dietist over krachtsport

Beginners hebben baat bij meer eiwit, gevorderden niet. Je lichaam begint naarmate de hogere hoeveelheid eiwit, slordiger om te springen met aminozuren/...

Laat jij maar veel scheetjes :)
 
1) alsof je het meeste eet tijdens je werk/school
als ik veel eet , is het thuis smorgens of savonds omdat je gewoon geen tijd hebt overdag.

2) ben je genetisch groot, dan heb je zoiezo niet veel voeding nodig om het te behouden.

dus de stelling : "die gast is groot, en eet niet veel, dus ik kan dit ook" is idioot en naief.
 
Wat ik veel zie is dat mensen rijst gaan koken, kip bakken enz. jullie kennen het de soort van Jay Cutler voeding. Ik kende een man van een jaar of 30 en die kerel was echt ontzettend groot. Wat hij at in de pauze was gewoon brood met bijv. rosbief en dronk melk?? Waarom overdrijven sommige mensen zo erg als het ook zo kan? Ik weet niet wat hij verder eet maar in ieder geval at hij in zn pauzes ladingen brood met goed beleg.
Wat ik wil zeggen is dat het volgens hem ook zo kan, omdat een normaal iemand die werkt never tijd kan hebben om zoveel bakjes met eten klaar te maken.

Iedereen doet Amerikanen na omdat dat is wat ze zien op filmpjes.
Amerkikanen eten geen brood. Vandaar dat misplaatste gekloot met rijst enzo. En dat nog los van die hele flauwekul van "clean" eten.... (OMG er zit zout in brood !!!!!)
 
Mijn vorige gym eigenaar (heeft redelijk wat bodybuilding prijzen gewonnen) at geen brood omdat hij anders te veel vocht vast hield (weet het precieze er niet meer van)

Zelf heb ik (naar mijn mening) goed gegained op alleen brood :)
in 1 jaar van 72 naar 88kg, waarvan 3 maanden uitgelegen met blessures. Onderhoud lag redelijk hoog door 4x voetbal + 3x krachttraining (ja, op de rand van overtraining...)

ochtend: 6 boterhammen dubbel belegd (kip / kaas)
10u: idem
middag: middagmaal of idem, met eventueel eitje erbij
half 3: boterhammen...
na school (+/-4u): tonijn/nootjes/ whatever er in huis was
6u: met gezin eten
8u: weer iets binnensteken
11u: bak kwark

aangevuld met fruit
 
Toen ik gestopt ben met kickboxen woog ik 70kg.
Dat was precies 1 jaar terug, at elke dag 10 a 12 boterhammen (met kip,tonijn,avocado) ben 12 kg gegaind en vetpercentage amper gestegen!
dus ik heb er geen last van..
 
Het is maar net hoe serieus je het neemt, voor bulken zou ik zeggen maakt niet uit. Voor cutten is het wel handig, met alleen brood eten ga je nooit een (heel) laag vet% met redelijk wat spiermassa halen.
 
Vind brood niet eens lekker en het vult niet zo als kip met rijst. Toch wel van belang als je het met minder kcal op ern dag wil doen.

En maak makkelijker eens in de week een pan, dat kost echt wel minder tijd dan elke dag die kleffe bammetjes smeren.

Dus waarom zou je brood willen eten?
 
Brood vindt ik lekker ter afwisseling, maar rijst met groente en lekker gekruide kipfilet is gewoon ontzettend lekker. Ook makkelijk te doseren (vooral het afwegen vs macronutriënten). Brood is altijd maar gokken hoeveel kh's e.d. erin zitten. Maar zoals gezegd kun je off-season wel wat gokken, dan komt het niet zo nauw.

Niks mis met (niet al teveel door bewerkt) brood.
 
Brood vindt ik lekker ter afwisseling, maar rijst met groente en lekker gekruide kipfilet is gewoon ontzettend lekker. Ook makkelijk te doseren (vooral het afwegen vs macronutriënten). Brood is altijd maar gokken hoeveel kh's e.d. erin zitten. Maar zoals gezegd kun je off-season wel wat gokken, dan komt het niet zo nauw.

Niks mis met (niet al teveel door bewerkt) brood.

+1 lekkerder en makkelijker om zo je voedingsschemate beheersen.
 
Tuurlijk, het ligt er ook aan hoe je wil worden. Als je zoals Jay Cutler wil worden wens ik je veel succes :P Want onrealistisch is het soms wel...En daarbij ook aan je baan. Werk je in een werkplaats kan je minder eten dan bijv. op kantoor. Wie en hoe je baas is is ook nog de vraag. In ieder geval mijn vraag kwam erop neer dat ik die enorme kerel gewoon brood met (goed) beleg zag eten, en hoe dat kan omdat ik veel mensen zie kloten met rijst, kip enz. Jullie snappen me wel.
 
Grappig dat je denkt dat het onmogelijk is om al die bakjes te maken. Ik garandeer je dat jij langer doet over brood smeren dan ik doe over het maken van eten voor in bakjes. 1x per 3 á 4 dagen 20 min, zo lang doe ik erover. Dan heb ik alles in grote porties gemaakt en zit het in de koelkast. Hoef t op de dag alleen nog maar te pakken en op te eten.
 
Suiker eiwitpoeder en multivitamine is alles wat een bodybuilder nodig heeft om te groeien, de rest is bijzaak.
 
Het is maar net hoe serieus je het neemt, voor bulken zou ik zeggen maakt niet uit. Voor cutten is het wel handig, met alleen brood eten ga je nooit een (heel) laag vet% met redelijk wat spiermassa halen.

waarom geen laag vp? en wel door rijst en kip maar niet door brood en kip?
 
Het is maar net hoe serieus je het neemt, voor bulken zou ik zeggen maakt niet uit. Voor cutten is het wel handig, met alleen brood eten ga je nooit een (heel) laag vet% met redelijk wat spiermassa halen.
Voor cutten maakt het niets uit, alles wat je erin stopt word verbrand, juist met bulken moet je uitkijken niet alles word verbrand, opgeslagen als vet als je verkeerd eet.
 
waarom geen laag vp? en wel door rijst en kip maar niet door brood en kip?

ik heb het over lage percentages laten we zeggen onder de 8%, dan lukt het je echt niet als je de hele dag door brood eet imo.

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 19:58 ----------

Voor cutten maakt het niets uit, alles wat je erin stopt word verbrand, juist met bulken moet je uitkijken niet alles word verbrand, opgeslagen als vet als je verkeerd eet.

Ja maar je macro's moeten wel kloppen, en dat lukt makkelijker als je sowieso al "clean" eet. Bij bulken is een vp% stijging sowieso niet te vermijden, dus dan maakt het minder uit als je voeding niet 100% clean is.
 
ik heb het over lage percentages laten we zeggen onder de 8%, dan lukt het je echt niet als je de hele dag door brood eet imo.

Dat lukt je ook niet als je 'de hele dag door' rijst eet. Rijst is niet per definitie beter dan brood, ze leveren beide gewoon koolhydraten en kcal, en je kunt met beiden onder de 8% komen.
 
Back
Naar boven