Fitness Seller

Soms heb je van die dagen: (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KRZA

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 sep 2003
Berichten
874
Waardering
1
Soms heb je van die dagen en dan gaat het echt k*t!!

Je pompt geen reet en je bent al snel uitgeput,
Niks lukt en opeens heb je geen zin meer,

Ben maar naar huis gegaan.

Wie heeft er ook wel eens een trainingsdipje die 2 dagen duurt ofzo
dat echt niets lukt en dat je echt minder kilos pakt?
 
Ik denk dat iedereen er hier wel eens last van heeft, misschien is een weekje rust dan wel een goede oplossing. Want waarschijnlijk ben je dan overtraind.
Het beste kun je nu dus gewoon eens een week rust nemen, en goed eten. Na die week zul je zien dat je weer staat te popelen om weer aan het ijzer te mogen hangen.
In ieder geval succes ermee.
 
Tja, bb'en bestaat nou eenmaal uit ups en downs :) Heb het zelf ondervonden :( 3 maanden een klote periode, uiteindelijk resultaat: van 77.5kg naar 73kg. Nu ben ik weer dubbel en dwars terug aan het komen :) Kracht is hetzelfde of hoger dan toen ik op 77.5kg zat en op dat gewicht zit ik wel op het einde van het jaar als het zo doorgaat. Het kan gewoon niet altijd even goed gaan...

Btw.. als je dat nou langer hebt, bijv 1 week lang ofzo, dan zou ik eens gaan kijken of je niet overtraind bent ofzo, of gewoon een rustweek nemen.
 
heeft iedereen denk ik wel.
 
Toevallig had ik dat gisteren. Laatste 3 dagen ook geen zin om te eten. Ik had zoiets van "laat maar effe zitten, paar dagen kan geen kwaad". Gisteren tijdens trainen kreeg ik de rekening. Geen pomp, geen kracht, geen concentratie. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk weer aan het vreten geslagen. Werd even met de neus op de feiten gedrukt.

Het is gewoon zo dat iedereen wel eens in een dip (lang of kort) komt. Geen zin, het loopt niet, geen trek, noem het maar op. En eigenlijk maakt het niks uit, want dat hoort er gewoon allemaal bij. Je verwacht toch niet dat het altijd goed gaat, toch? Gewoon over je heen laten komen om daarna weer met frisse moed er tegen aan te gaan.

Desnoods even niet trainen en gewoon wat andere dingen gaan doen waar je gewoonlijk geen tijd voor hebt. Want laten we eerlijk wezen, hoe leuk bodybuilding ook is, het neemt wel een hoop tijd in beslag en je staat behoorlijk onder druk. Je moet eten, je moet trainen enz. Af en toe even van die druk verlost zijn, kan best bevredigend zijn.
 
saint zei:
Toevallig had ik dat gisteren. Laatste 3 dagen ook geen zin om te eten. Ik had zoiets van "laat maar effe zitten, paar dagen kan geen kwaad". Gisteren tijdens trainen kreeg ik de rekening. Geen pomp, geen kracht, geen concentratie. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk weer aan het vreten geslagen. Werd even met de neus op de feiten gedrukt.

Het is gewoon zo dat iedereen wel eens in een dip (lang of kort) komt. Geen zin, het loopt niet, geen trek, noem het maar op. En eigenlijk maakt het niks uit, want dat hoort er gewoon allemaal bij. Je verwacht toch niet dat het altijd goed gaat, toch? Gewoon over je heen laten komen om daarna weer met frisse moed er tegen aan te gaan.

Desnoods even niet trainen en gewoon wat andere dingen gaan doen waar je gewoonlijk geen tijd voor hebt. Want laten we eerlijk wezen, hoe leuk bodybuilding ook is, het neemt wel een hoop tijd in beslag en je staat behoorlijk onder druk. Je moet eten, je moet trainen enz. Af en toe even van die druk verlost zijn, kan best bevredigend zijn.
Mooi gesproken :thumb:
Sluit me hier volledig bij aan.
Pak een rustweek en je komt keihard terug in de ijzers, zowel mentaal als fysiek.
 
Heb het toevallig deze week voor...vandaag echt geen zin, drukke week zowel privé als op het werk, was al aan het twijfelen om een weekje rust te pakken...na deze tread te zien ga ik dat zeker doen, ben denk ik ook beetje overtraind
 
Het hoeft natuurlijk niet perse een week te zijn, bij mij is het vaak gewoon een dag waarop het k*t gaat. Oplossing voor mij is dan die nacht goed slapen en de volgende dag gefocussed weer naar de gym gaan.

Meestal kent zo een dag wel een oorzaak, te druk, gedachten ergens anders, slecht gegeten of gewoon een slap lichaam. Een week rust is eens in de zoveel tijd best goed, maar ik zou daar eerder een regelmaat voor instellen (om de 8 weken ofzo) dan na een k*ttraining gelijk beslissen om er een week tussenuit te gaan.

Trouwens helpt flink schelden op zo een dag ook nog wel eens ;)
 
Rust maar roest niet!Neem gerust een weekje rust,daarna kan je er weer hard tegenaan.
 
pas geleden weer. aantal weken ging het niet echt lekker meer, maar gaat nu wel weer de goede kant op en weer 4x in de week trainen. komt ook mede doordat ik met mijn gedachten ergens anders was en totaal geen zin om te trainen.
 
heb nu 2 dagen rust gepakt,

vanmiddag BENEN en heb er vette zin in!!
 
hier nog in:D

natuurlijk iedereen die traint heeft wel eens een moment dat je denkt van waarom ben ik hierheen gegaan? had thuis op de bank kunnen hangen.
t gaat gewoon niet altijd even soepel, beter ff rustig doen dan en dan kun je er al snel weer tegenaan, oorzaken zijn idd vaak weinig slaap of eten of combinatie hiervan, je lichaam moet genoeg rust krijgen en kunnen herstellen, lukt dit niet? dan sloop je jezelf alleen maar.
 
Sport2000 zei:
natuurlijk iedereen die traint heeft wel eens een moment dat je denkt van waarom ben ik hierheen gegaan? had thuis op de bank kunnen hangen.

Zoiets zou ik echt nooit denken :)

oorzaken zijn idd vaak weinig slaap

Ja ik had afgelopen woensdag- en donderdagnacht niet goed geslapen. Vrijdag kon ik me absoluut niet concentreren, had weinig energie terwijl ik toch goed gegeten had. K*t training dus. Maar... je leert er van. Nu zorg ik wel dat ik altijd op tijd in bed lig. :thumbs:
 
Jep af en toe zeker wel. Mooi moment om heel rustig in de gym te doen...luister naar je lichaam!
 
Back
Naar boven