AndroidHealthClinic

soort acne

Bezoekers in dit topic

frans1

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
29
Waardering
0
ik volg een voedingsschema van 5 maaltijden per dag, hier zit ongeveer 50 gram vet in.

ik heb met name last op mijn schouders en borst van een soort acnee uitslag.

je zou toch zeggen met zo weinig vet moet je eigenlijk een gave huid krijgen.

wie kan mij vertellen hoe ik hier vanaf kom.
 
nee ik eet ook super gezond en heb het ook wel een beetje vooral op me boven armen. Maarre kan ook door die whety shakes komen hoor. En misschien gewoon aanleg ofzo. kweet ook niet hoe ik het weg krijg...
 
ik gebruik inderdaad een paar supplementen zoals wei-eiwit, creatine .... zou het daarvan kunnen zijn ?
 
Ik heb zelf op mijn bovenarmen ook last van een soort acne. Het lijken wel kleine rode bultjes, ik heb ze alleen op de bovenarmen. Het wordt overigens bij mij wel minder als ik in de zon ga liggen ermee, maar geheel weg zijn ze nog niet.
 
ja klopt heb het ook TioneMan. Ik ben naar de dokter geweest en kreeg dure shit mee maar helpt niet maar het schijnt iets met dat je huid daar niet genoeg kan ademen ofzo. Talg en haarzakjes vloeien hier minder goed af. Kan het niet goeg uitleggen

"De huidkliertjes functioneren minder goed, waardoor ze snel last hebben van een droge huid en daardoor jeuk. In de winter neemt dit verschijnsel toe. Huismiddeltjes als mentholpoeder, dat veel door ouderen gebruikt wordt, drogen de huid verder uit en werken dus averechts. Ook douchen geeft alleen maar meer problemen. Dat spoelt namelijk de natuurlijke vetlaag van het huidoppervlak af. Advies om de huid vet te houden met een goede huidbalsem is hier zeker op zijn plaats. Het is het enige dat helpt! "

Het is idd bij mij ook zo dat ik na het douche een super droge huid hebt. Zwaar klote!
 
Laatst bewerkt:
De oudere huid
Bij ouderen functioneren de huidkliertjes minder goed, waardoor ze snel last hebben van een droge huid en daardoor jeuk. In de winter neemt dit verschijnsel toe. Huismiddeltjes als mentholpoeder, dat veel door ouderen gebruikt wordt, drogen de huid verder uit en werken dus averechts. Ook douchen geeft alleen maar meer problemen. Dat spoelt namelijk de natuurlijke vetlaag van het huidoppervlak af. Uw advies om de huid vet te houden met een goede huidbalsem is hier zeker op zijn plaats. Het is het enige dat helpt!

De drogehuid
Het klimaat speelt bij de drogehuid een grote rol, zowel binnen als buiten. In de winter wordt de huidbarrière verzwakt door kou en droge lucht (vorst). Drogelucht in huis of op het werk kan ook mede oorzaak zijn van een droge huid.

Een droge huid is te herkennen aan schilfering, kloofjes en de huid voelt ruw aan. Op armen en benen zijn vaak kleine barstjes te zien. De drogehuid kan jeuken en zelfs pijnlijk zijn.

Bij uitdroging gaat de huid zelf extra lipiden van binnenuit produceren om de losgescheurde huidbarrière te repareren. Dit herstelproces duurt ongeveer 5 dagen. De scheurtjes moeten dan wel in die tussentijd worden gedicht door een crème met een hoog vetgehalte.

Eczeem
Omdat een eczeemhuid van nature droog is, nemen de klachten in een droge omgeving toe. De langdurige droogheid, die in de winter binnenshuis heerst, maakt de huid extra droog en veroorzaakt extra jeuk. Luchtbevochtigingsapparaten in de woon- en slaapkamer kunnen veel verlichting geven ( waterbak aan de c.v.). Door het eczeem is het voor de huid heel moeilijk op veranderingen in de omgevingslucht te reageren, welke het dan ook mogen zijn.

Kijk maar even wat jou bijwerkingen zijn.
 
Hm, ik herken ook wel iets in die scheurtjes, die heb ik vaak tussen mijn vingers. Ook een soort droge huid verschijnsel, één keer is er zelfs een scheurtje een beetje gaan bloeden. Ik gebruik daarvoor een handcréme 's nachts, dat werkt wel aardig. Nadeel van die crémes is dat je handen er heel erg vet van worden, en dus ook alles wat je 's nacht aanraakt (zoals lakens en kussen) na 1 nacht onder de créme zit.
 
ik ken twee middelen die erg goed kunnen helpen;

Benzoylperoxide (verkrijgbaar zonder recept bij de apotheek). Tikje aggresief en je moet het niet langer dan 2 weken gebruiken anders krijg je last van een geiriteerde huid.

Zynerith (alleen op recept) dit is een antibioticum met bestanddelen erbij die er voor zorgen daty de antibiotica ook goed de huid in dringen. Werkt goed maar het blijft een antyiobioticum dus je moet een kuur er mee wel af maken (meestal 1 tot 3 maanden). Nadeel is dat er een geringe kans is op het ontwikkelen van allergie voor het desbetreffende antibioticum.

Ik heb beide middelen gebruikt tegen lithium acne. Een soort acne wat lijkt op beschreven acne maar zeer hardnekkig en heftig is.
 
Het enige wat heplt tegen acne is Roaccutane. Dus probeer die te krijgen van je doktor.

Groeten
 
Re: soort acnee

Originally posted by frans1
ik volg een voedingsschema van 5 maaltijden per dag, hier zit ongeveer 50 gram vet in.

ik heb met name last op mijn schouders en borst van een soort acnee uitslag.

je zou toch zeggen met zo weinig vet moet je eigenlijk een gave huid krijgen.

wie kan mij vertellen hoe ik hier vanaf kom.

Zo weinig vet kan juist zorgen voor een slechte(droge) huid.
 
Originally posted by Elmar

Het is idd bij mij ook zo dat ik na het douche een super droge huid hebt. Zwaar klote!

ik had hier ook een aantal keren last van. Maar dat is meer inde zomer. Had afgelopen zomer in Bodrum last van zonneallergie wat inhield dat ik rode vlekke op mn huid kreeg. dit was echt vervelend maar t jeukte niet of zo. Ik kreeg toen van een arts daar 3 middeltjes voorgeschreven. 2 cremes en 1 shampoo. namen weet ik niet meer, maar zal ik straks als ik thuis ben wel aangeven. Terug in nederland zei de huisarts dat dit voor nederlandse begrippen wel erg sterke middeltjes waren

Aangezien t daar plus 40 graden was in de schaduw dacht ik er van af te zijn. tot ik een paar weken gelden ging douchen en na t afdrogen er weer last van kreeg op mn schouders en bovenkant rug. Ik dacht dat t aan een nieuw wasmiddel lag, maar mn ma die zei dat dit de wasverzachter was die ze altijd gebruikte. Dit is nu al weer een aantal keer voorgekomen.
maar duidt dit op t zelfde?

de huisarts raadplegen heeft geen zin want dan moet ik 1) net op dat moment er last van hebben en 2) dan moet t nog te zien zijn eer ik daar aankom.:rolleyes:

heeft dit iets met bovenstaande problemen te maken?

:rolleyes: :(
 
Back
Naar boven