Fitness Seller

soort schema en voeding ivm as (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mbm

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2009
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
100kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal, zal mezelf even voorstellen, ben 30 jaar 1.95 lang weeg momenteel 104 kg, ben 2 jaar serieus aan het sporten, heb tweemaal een winny only gedaan van 6 weken en nu begin ik aan mijn tweede week van een trenbolone testo kuur van 7 weken om de dag 1 ml van beide en een tab arimidex. train meestal rond de 5 x per week.

Ik heb altijd getraind met een schema borst 3/schouder 3/tricep 2--- rug 3/bicep 2/benen 3. dag 1 en dag 2 en dit ma 1 di 2 do 1 vr 2 en buik diverse dagen. (door sportschool gemaakt)

Tot een paar maanden terug met een HIT schema begonnen, ook 4 of 5 x in de week trainen zelfde groepen maar slechts 2 oef per groep en 2 sets max.
Las later dat dit niet helemaal de bedoeling was op dit forum, ivm over training.
sindsdien op zoek geweest naar goed schema en uiteindelijk die van Big T genomen, het progressieschema, met 1 groep per dag 4 of 5 oef. met 5 sets per oef. waarbij ik nu wel het gevoel heb dat ik echt getraind heb, wat ik bij de vorige schema's niet echt had. Ben hier pas 2 weken mee bezig, dus kan zijn dat het alleen de verandering is...

Nu zegt een kennis dat dat te weinig is en dat ik beter borst tricep , rug bicep , benen schouders kan doen 1 dag rust en weer opnieuw dit ook ivm die kuur en dat anders evt. bv mijn armen achter zouden blijven? ik 72 uur herstel zou moeten hebben en zeker alles 2 keer pw zou moeten doen.

Nu lees ik altijd dat je moet doen wat het beste gaat en dat je dat vanzelf voelt enz enz. het maakt voor mij niet uit of ik 1 keer of 2 keer pw een spiergroep train, spierpijn meestal max 2/3 dagen als het er al is.

Mijn vraag is eigenlijk deze, wat is nou het verstandigste om te doen, ik wil groeien, max uurtje in gym zijn, kan 7 dagen in de week.

Mijn voeding is veel eiwitten, 3 shakes per dag, veel kip tonijn rijst, veel fruit en de gewone maaltijden op een dag.

Hoop dat jullie mij enige info kunnen verschaffen en tips kunnen geven, alvast bedankt.
 
Het maakt niet uit wat je doet, alles is afhankelijk van je intensiteit, volume en rust als je je voeding op orde hebt. Lees de link in m'n sig eens door over 'hoe je vooruitgang boekt'.
De basisprincipes die in het begin omschreven zijn kan je op alles toepassen..
Hoe je vooruitgang boekt qua opbouw kan je ook zo'n soort schema aanhouden, alleen dan stijg je gewoon iets sneller in gewicht omdat je in een kuur zit. Vind zelf deze lekker voor zware compounds:

week 1: 3x5 reps @ 80-85% 1rm
week 2: 3x5 reps @ 80-85% 1rm + 3x4 reps @ 85-90%
week 3: 3x5 reps @ 80-85% 1rm + 3x4@85-90% + 3x1@95%
week 4: 3x1 @ 95/100/102/105% (als 102% setje moeizaam gaat zou ik geen 105% meer pakken, liever geen faillures)
week 5: als je de week hiervoor tot faillure bent gegaan lichte gewichten, bijv. 3x8 @ 70%; als je niet tot faillure bent gegaan kan je ook gewoon weer bij week 1 starten..
 
ok duidelijk, ik train nu bijv. bench press 6 x 80 5 sets
incline dumb flyes 6 x 20 5 sets
vert. bench mach. 6 x 100 5 sets
cable fly 6 x 70 5 sets
dit is in principe net haalbaar, de laatste set haal ik dan nog. heb ongeveer minuut pauze. dit doe ik dan 1 dag in de week zoals dat schema van big t.
Maar eigenlijk zeg jij dus 5 x (gewicht) 3 sets bij alles.
de rest vh schema big t 1 spiergroep pd is wel ok?
alvast bedankt man
 
Je kan doen wat je zelf wilt.. Zolang je totale belasting per week maar op ong hetzelfde neerkomt. Je kan dus rekenen bijv. een totaal van 150 reps voor presses per week, ervan uitgaande dat je een deel zwaar gaat en een deel lichter.. Dan ook 150 reps totaal voor rug en dat verdelen. Verschilt per persoon hoeveel je aankan, het hangt ook af van hoe zwaar je gaat, zo zal je als je 1-3 reps doet constant minder reps totaal moeten nemen en rond de 15 reps meer.
 
Back
Naar boven