AndroidHealthClinic

Soort training (1 bezoeker)

Wat voor training doe je

  • Fitness

    Stemmen: 4 8,2%
  • Bodybuilding

    Stemmen: 29 59,2%
  • Powerliften

    Stemmen: 3 6,1%
  • Power Bodybuilding

    Stemmen: 11 22,4%
  • Anders

    Stemmen: 2 4,1%

  • Totaal stemmers
    49

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Is al vaker gesteld, maar omdat er veel nieuwe mensen zijn

Waar valt jou training onder?
 
Pak meer oefeningen als een powerlifter.
Maak wel iets minder herhalingen als de meeste BB-ers.

Denk dus power bb-ing.

Vind kracht ook erg belangrijk, maar niet ten koste van vorm.
 
bb en powerliften.

ik heb nu een beetje een aangespast trainingsschema.. doen nu gewoon 2x 6-10 hh met redelijk gewicht.. dat ik t flink voel branden bij de 10 hh.

en dan pak ik mijn maximale gewicht en doe 2-4 hh.
werkt lekker :) spierpijn gegarandeerd de volgende dag :D
 
cardio-building voor me... :D

wil wel wat massa erbij kweken, maar niet al teveel. daarnaast vooral me conditie op topniveau brengen..
 
3xl :D hehehhe you ass ;)


powerlifting all the way for me :D
 
Originally posted by NewbieNeo
cardio-building voor me... :D

wil wel wat massa erbij kweken, maar niet al teveel. daarnaast vooral me conditie op topniveau brengen..

dat heet fitness ;)
 
Over een week of 2 ga ik toch eens over op ja alweer een ander schema, omdat 3x spinning /week toch wel erg belastend is. Dit schema is me trouwens al in oktober voorgesteld maar ik ben eerst gaan experimenteren met Body-for-Life (soort HIT met 12-10-8-6-12 hh) en met de BB-aanpak, maar dat laatste valt niet te combineren met 3x spinning, 2x gaat nog.. en fietsen is toch het belangrijkste wat er bestaat voor mij (dit jaar iig).

Maar mij moet je niets vragen.. Ik ben een kruising aan het doen tussen PL (veel basisoefeningen voor kracht) en cardio-KT (spinning voor uithoudingsvermogen en kracht) .
Voorlopig houd ik het erop dat puur op kracht trainen met ijzer het meeste oplevert ipv op duur trainen, muv isolatie-oefeningen ... ook lekker macha om met 80 kg of zo te squatten..

Espi
 
Laatst bewerkt:
Bodybuilding!

En 's Zomers op het strand laten zien waar je het hele jaar mee bezig bent geweest :D
 
Originally posted by KaLe


dat heet fitness ;)

nee hoor... fitness is conditietraining, dus je algehele conditie, en ook je spierconditie... :p
 
Espi, jij kan ook nooit gewoon op de vraag antwoorden hé...

Bodybuilding power - massa en kracht moeten in verhouding staan, dus mn schema is gebaseerd op de grote 3 maar toch nadruk op bodybuilding kwa eten en ondersteunende oefeningen.
 
Haha Big Byron, je hebt gelijk.. ik heb het daarom even weggehaald, was overkill geloof ik.
Dat schema heb ik van een fanatieke fietser gekregen die ook heel veel aan KT a la PL deed en me dat aanried voor maximaal calorieverbruik.. leek me de ideale combinatie maar zonder goede BB-basis moeilijk te realiseren.. dus nu ben ik bijna zover hoop ik.

Espi
 
Heb bodybuilden gekozen, al ben ik van plan de komende tijd ook meer op kracht te gaan focussen. Gewoon omdat ik het zo leuk vind :) Doe nu al wat meer voor kracht voor mijn rug, om me vaker te leren optrekken (kan nu al 2x woehooe :D)
 
2 keer ? cool!

Go girl, go girl, you can do it, you can do it!
 
Kracht vind ik belangrijker als massa, maar je massa moet wel in proporsie zijn :)

Wat wordt er precies verstaan onder powerbuilding?

(btw gister 6x 150kg gedl-ed, dat na 7mnd trainen :D, er had nog een 7keer uitgeperst kunnen worden, maar dan waren me handjes kaput :( )
 
Ik heb bodybuilding gestemd, maar waar leggen jullie de grens met fitness? Als dat bij een volledige discipline en wedstrijden ligt voldoe ik er niet aan, maar anders wel.:cool:
 
Overigens zegt kracht me heel weinig, dat heb ik relatief als ecto ook weinig, maar het gaat me puur om het groeien en misschien nog wel meer om het vormen.
 
´bo·dy·buil·ding [b￾dibIldIN]
de bodybuilding (mannelijk)

1 het ontwikkelen van de lichaamsspieren door bepaalde krachtoefeningen



´fit·ness [fItn«s]
de fitness

1 conditietraining als doel op zich, meestal in een sportzaal
voorbeeld
+ voorzetsel
aan fitness doen


:D
 
Back
Naar boven