XXL Nutrition

Soort van 4 day split

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.272
Waardering
38.328
Lengte
1m82
Massa
92kg
Naar aanleiding van 2 filmpjes van Brian Alsruhe.

Wil ik wat meer info over een 4 daags schema waarbij je op elke dag de foscus legt op 1 oefening of bewegingspatroon, in de filmpjes van BA gaat het om een verdeling als deze:
dag1: deadlift
dag2: benchpress
dag3: squat
dag4: overhead press

Heeft zo'n schema nog een specifieke naam?
 
Huh, je had toch juist minder tijd om te trainen? ???

Het is in feite gewoon een UB/LB split, waarbij de ene versie voor zover in me herinner vasthoudt aan één soort bewegingspatroon per trainngsdag (Alle deadliftvarianten op één en dezelfde dag) en de ander (Dark Horse) combineert zoals veel andere schema's bijvoorbeeld deadlift en squats op dezelfde dag. 5/3/1 heeft gelijksoortige indelingen.

Brian is wel een baas overigens!
 
Het is ook pas voor over een paar maanden, ik ben onze agenda aan het maken. De dagen dat de kinderen naar de opvang gaan en wanneer wij werken en dat levert een situatie op dat ik op maandagen en vrijdagen eigenlijk altijd wel 1,5 uur vrij moet kunnen maken om te trainen en de andere dagen is dat heel verschillend, maar 30 tot 45 minuten moet wel lukken. In eerste instantie was het idee om op maandag en vrijdag uitgebreid FB te doen en dan op woensdagen te kijken waar ik tijd voor zou hebben maar dan minimaal DL of SQ te doen. Maar een schema waar je de SQ, DL, BP en OHP opsplitst lijkt me ook wel wat. De oefeningen waar ik de meeste aandacht aan wil besteden doe ik dan op maandag en vrijdag en de andere 2 op een andere dag.
 
Back
Naar boven