MuscleMeat

Soort van beginner, denk ik? Graag hulp! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heeft diegene ook gezegd wat je niet goed deed. En hoe je je uitvoering wel moet doen?
Misschien dat eens vragen. Kans bestaat dat ie zelf niet eens weet hoe hij het goed moet doen... :o

Bekijk filmpjes op internet. Film jezelf met je telefoon en vergelijk.
Post een filmpje hier voor advies eventueel.
 
Heeft diegene ook gezegd wat je niet goed deed. En hoe je je uitvoering wel moet doen?
Misschien dat eens vragen. Kans bestaat dat ie zelf niet eens weet hoe hij het goed moet doen... :o

Bekijk filmpjes op internet. Film jezelf met je telefoon en vergelijk.
Post een filmpje hier voor advies eventueel.
Hij gaf aan dat mijn positie van mijn voeten niet goed stonden en dat ik meer gecontroleerder naar beneden moest (ging namelijk te snel). Daarbij gaf hij toen aan toen hij weer ging opbouwen met squaden het bankje gebruikte om de techniek goed uit te oefenen.
 
Dus hij gaf niet aan hoe je wel moest staan? en wat je kon veranderen?
Kijk filmpjes en ga zelf oefenen. Of vraag eens aan iemand hoe het wel moet. Misschien iemand in de gym aanspreken?
Of post een filmpje en vraag hier tips.
 
Dus hij gaf niet aan hoe je wel moest staan? en wat je kon veranderen?
Kijk filmpjes en ga zelf oefenen. Of vraag eens aan iemand hoe het wel moet. Misschien iemand in de gym aanspreken?
Of post een filmpje en vraag hier tips.
Jawel jawel dat wel, de stand van mijn voeten, hoe ik met mijn lichaam moest staan en hoe ik de beweging zou moeten maken ipv wat ik dus deed :bang: . Nou ja ik vroeg het eerst iemand anders maar die wist het niet echt en deze man kwam al naar mij toe en legde uit.
 
Oefenen dus :D
 
Vraagje, is er ipv de squad een andere soortgelijke oefening?
 
Update:

Alle oefeningen lukken nu al redelijk goed, enige probleem is de squat.
Het ligt niet aan het gewicht, want dat valt wel mee. Maar waar het kruisje staat krijg is dus wat ik krijg bij de squat (dus buig wat meer voorover en het lukt niet helemaal naar beneden te gaan), iemand in de sportschool gaf aan dat ik mijn spieren meer losser moet trainen? (mijn spieren dus meer rekken). Dit is dus de reden dat ik vorige week vroeg of er een soortgelijke oefening is van de squat, loop hier dus wat op vast.
Squat-Example.jpg


Had deze site al gevonden: http://www.optimizefp.com/7-best-exercises-cant-squat/ zijn dit goede alternatieve of wat raden jullie hier aan?
 
Kan je zonder gewicht wel goed in de squat positie komen?
 
Probeer het eerst eens zonder gewicht. Handen vooruit en squatten.

Kijk eens in deze link
In het begin staat een stukje over "pole squat"
Dan hou je je vast en kan je proberen om recht te squatten. Het kan je helpen om de beweging met rechte rug te verbeteren.
Je kan ook een gewicht voor je borst houden.
 
Kan je zonder gewicht wel goed in de squat positie komen?
Ook niet helemaal 100%, maar wel wat beter dan met gewichten.

marina1975 gewichten voor je borst houden, gewoon los gewicht als contragewicht?
 
Ook niet helemaal 100%, maar wel wat beter dan met gewichten.

marina1975 gewichten voor je borst houden, gewoon los gewicht als contragewicht?
Ja. Heeft een beetje hetzelfde effect als pole squat. Je moet alleen met een gewicht meer zelf stabiliseren zeg maar.
 
Ja. Heeft een beetje hetzelfde effect als pole squat. Je moet alleen met een gewicht meer zelf stabiliseren zeg maar.
Dus die pole squat gaan doen (of nog meer oefeningen?) wanneer ik elke keer gaan trainen, maar de squat met gewichten nog even mee wachten dan?
 
Ik zou gewoon oefenen met pole squat. Kan je ook thuis doen.
In de fitness wel blijven squatten lijkt me. Dan zodanog zakken dat je wel de vorm houdt. Dan maar minder diep. Misschien kom je dsn steeds wat dieper.
 
Dus die pole squat gaan doen (of nog meer oefeningen?) wanneer ik elke keer gaan trainen, maar de squat met gewichten nog even mee wachten dan?
oefenen zitten in de squat positie met niet-bolle rug, wall squats, gobletsquats zijn stappen die je zou kunnen maken.

eigenlijk een variatie op de tips van marina1975

dergelijke oefeningen doen voor je echt gaat squatten, maar in zekere zin: don't load bad movement...

Succes!
 
Ik zou gewoon oefenen met pole squat. Kan je ook thuis doen.
In de fitness wel blijven squatten lijkt me. Dan zodanog zakken dat je wel de vorm houdt. Dan maar minder diep. Misschien kom je dsn steeds wat dieper.
Squatten met gewicht (of met alleen stang)? want met gewicht doe ik het eigenlijk nog niet goed genoeg (te bolle rug).
 
dergelijke oefeningen doen voor je echt gaat squatten, maar in zekere zin: don't load bad movement...

Succes!
Dus eigenlijk als warming up? en uiteindelijk naar toe werken dat ik die spieren ga rekken (trainen)?
 
Squatten met gewicht (of met alleen stang)? want met gewicht doe ik het eigenlijk nog niet goed genoeg (te bolle rug).
Met "het gewicht" waarbij je vorm goed blijft. En als dat op dit moment zonder gewicht is dan is dat zo.
Het blijft een kwestie van proberen.

Dus ja... kan je ook als warmup doen... en dan het gewicht pakken waarmee je de houding goed blijft houden.

oh ja.. goblet squats bedoelde ik met gewicht voor je. :)
 
Met "het gewicht" waarbij je vorm goed blijft. En als dat op dit moment zonder gewicht is dan is dat zo.
Het blijft een kwestie van proberen.

Dus ja... kan je ook als warmup doen... en dan het gewicht pakken waarmee je de houding goed blijft houden.

oh ja.. goblet squats bedoelde ik met gewicht voor je. :)
Tnx, ben vanaf deze week bezig ipv gewichten die Pole squat te doen.
Trouwens deze link met die goblet squat gaf me een virus :bang::grinny: .
 
Back
Naar boven