XXL Nutrition

SP en VVD eisen uitleg over banenverlies politie

Bezoekers in dit topic

Politieagent is de makkelijkste baan waarbij je je kan inschrijven wat geen moeite kost (ja die opleiding blablabla)

Je kan kiezen je studeerd, of je werkt.

Als je werkt en kapt met school dan is politie een makkelijke keuze, zonder opleiding gewoon alsnog lui uitbetaald krijgen, want je kan mij niet vertellen dat die gasten zweten op een werkdag op een paar meldingen na.

Dus dat minimum salaris is meer dan goed, rot op, als ze dik betaald zouden krijgen dan zou iedereen stoppen met school en lekker agent worden.

En als je het er niet mee eens bent had je maar lekker geen agent moeten worden, pleur op met die onzin.

Dat is nog veel, want zeg nu zelf, dat is toch geen werken? Ik vind 1200 ok voor een gewone agent. Komt er wat gevaar bij kijken? Dan kunnen we nog kijken of er 'gevarenpremies' kunnen bijkomen.

Ik denk, dat jullie weinig idee hebben van wat een agent allemaal te verduren krijgt tijdens zijn werk.
Maja, misschien dat jullie dat inzicht nog eens krijgen, als jullie niet meer zo nat achter de oren zijn.
 
Ik vind dat het loon van politieagenten locatie gebonden moet zijn. Een agent die werkt in moeilijke buurten; moet beter betaald krijgen dat agenten die werken in rustige dorpjes.
 
Ik vind dat het loon van politieagenten locatie gebonden moet zijn. Een agent die werkt in moeilijke buurten; moet beter betaald krijgen dat agenten die werken in rustige dorpjes.

Dat zo-ie-zo ook idd :thumb:

Maar ik denk toch dat mensen zich vergissen in het werk wat een agent zoal doet ( qua hoeveel- en verscheidenheid ). Kleinere dorpjes bvb mogen minder crimineel zijn , maar vaak zit men daar met een personeels tekort en daardoor hebben de agenten in questie dus weer een shitload aan werk te doen.
 
Politieagent is de makkelijkste baan waarbij je je kan inschrijven wat geen moeite kost (ja die opleiding blablabla)

Je kan kiezen je studeerd, of je werkt.

Als je werkt en kapt met school dan is politie een makkelijke keuze, zonder opleiding gewoon alsnog lui uitbetaald krijgen, want je kan mij niet vertellen dat die gasten zweten op een werkdag op een paar meldingen na.

Dus dat minimum salaris is meer dan goed, rot op, als ze dik betaald zouden krijgen dan zou iedereen stoppen met school en lekker agent worden.

En als je het er niet mee eens bent had je maar lekker geen agent moeten worden, pleur op met die onzin.

Lol voor vakkenvullen verdien je nog net zoveel, maar ik vind dat agenten het maar moeten verdienen, en niet met boetes uitschrijven etc. dat kan ik ook met me ogen in me reet, maar laat ze maar is achter echte zaken aan gaan.

Ik kan best begrijpen dat als je niks heb qua diploma's dat je dan denkt goh laat ik is bij de politie gaan want dan heb ik alsnog relaxed werk, maar verdien het dan ook maar lekker.

Echt jongen neem een kijkje achter de schermen !! Boetes uitschrijven is vaak het enige wat mensen kunnen bedenken wat agenten doen :roflol:

Er zijn zoveel taken die mensen niet opvallen of maar voor lief nemen.

En nee , ik ben geen agent ;)
 
Ik vind dat het loon van politieagenten locatie gebonden moet zijn. Een agent die werkt in moeilijke buurten; moet beter betaald krijgen dat agenten die werken in rustige dorpjes.

Goed punt. Al denk ik, dat het in de kleinere dorpjes ook steeds minder "makkelijk" wordt en meestal zitten agenten in regio's met kleine dorpen vaak niet in 1 dorpje, maar meerdere of de hele regio.
 
Nee voor een normale agent vind ik 1400 nog een aardig loontje, een agent loopt zelden risico, bonnen uitdelen is wat ze het meest doen en soms moeten ze ingrijpen want meestal goed afloopt, dat er heel af en toe een word doodgeschoten is gewoon de verkeerde tijd op de verkeerde plek voor de verkeerde persoon waar een gewonde burger ook een schot van had kunnen krijgen.Er worden ook dagelijks mensen doodgereden enzo....Dat risico is nog wel groter dan dat van een agent.
 
Nee voor een normale agent vind ik 1400 nog een aardig loontje, een agent loopt zelden risico, bonnen uitdelen is wat ze het meest doen en soms moeten ze ingrijpen want meestal goed afloopt, dat er heel af en toe een word doodgeschoten is gewoon de verkeerde tijd op de verkeerde plek voor de verkeerde persoon waar een gewonde burger ook een schot van had kunnen krijgen.Er worden ook dagelijks mensen doodgereden enzo....Dat risico is nog wel groter dan dat van een agent.

Dus alleen als ze regelmatig worden doodgeschoten lopen ze risico en hebben ze, volgens jou, recht op een hoger salaris?
 
Nee voor een normale agent vind ik 1400 nog een aardig loontje, een agent loopt zelden risico, bonnen uitdelen is wat ze het meest doen en soms moeten ze ingrijpen want meestal goed afloopt, dat er heel af en toe een word doodgeschoten is gewoon de verkeerde tijd op de verkeerde plek voor de verkeerde persoon waar een gewonde burger ook een schot van had kunnen krijgen.Er worden ook dagelijks mensen doodgereden enzo....Dat risico is nog wel groter dan dat van een agent.

Niet alle schot incidenten komen in het nieuws he ;)
Kom voor de gein alleen eens bij de SEH hier zitten , kun je zien hoeveel schotwonden ( burgers ) wij in een week/mnd krijgen hier,.... dat zijn dan enkel diegene die getroffen zijn ,... laat staan hoeveel er rondlopen met een wapen op zak. Wat bij evt arrestatie of zelf ruzies tussen mensen waar de politie tussenmoet komen weldegelijk een hoog risico kan opleveren voor een agent.
2 weken terug iets gehoord van een vreemdeling die een agent met een slagersmes (vreemdelingen politie ) aanviel, waarbij de agent heeft moeten schieten ? nee? dacht ik al :D wij wel ;)
kan helaas niet teveel over zulke dingen zeggen ,.... maar geloof me er gebeurd meer en er is een hoop meer risico bijgekomen voor de politie de laatste tijd.

Of bij ongelukken bvb , het assisteren van andere hulpdiensten, helpen vd patient totaan ziekenhuis, afzetten vd weg en ga maar door ,... weinig risico hieraan , maar wel werk wat men vaak vergeet en waar veel tijd in gaat zitten.

Achtervolging / aanhouding op wegen door overtreding ( zie blik op de weg e.d. ) door de flink toegenomen agressie is de kans op agressie bij aanhouding ook zéér vergroot ! wat dus betekend dat het risico toeneemt ,....

Maar goed ,... ik zou zeggen probeer eens mee te mogen kijken achter de schermen en zie zelf wat agenten doen buiten het uitschrijven v boetes en laseren ;)
 
Nee voor een normale agent vind ik 1400 nog een aardig loontje, een agent loopt zelden risico, bonnen uitdelen is wat ze het meest doen en soms moeten ze ingrijpen want meestal goed afloopt, dat er heel af en toe een word doodgeschoten is gewoon de verkeerde tijd op de verkeerde plek voor de verkeerde persoon waar een gewonde burger ook een schot van had kunnen krijgen.Er worden ook dagelijks mensen doodgereden enzo....Dat risico is nog wel groter dan dat van een agent.


Beetje jammer zulke uitspraken,
is een beetje kort door de bocht vindt je zelf ook niet?
 
Gewoon korten die gasten, stelletje linkse moslims dat het zijn. Agent worden doe je toch lekker zelf, had je maar beter moeten opletten op school!! Stelletje landsverraders die niks beter te doen hebben dan brave burgers op de bon zetten voor te hard rijden. Ga lekker boeven vangen!!

(disclaimer, was een geintje).
 
Gewoon korten die gasten, stelletje linkse moslims dat het zijn. Agent worden doe je toch lekker zelf, had je maar beter moeten opletten op school!! Stelletje landsverraders die niks beter te doen hebben dan brave burgers op de bon zetten voor te hard rijden. Ga lekker boeven vangen!!

(disclaimer, was een geintje).

:roflol: is t al zo erg.







;)
 
Dus alleen als ze regelmatig worden doodgeschoten lopen ze risico en hebben ze, volgens jou, recht op een hoger salaris?

Je hebt recht op risicogeld als je veel risico loopt, dit loopt een agent niet meer dan een vrachtwagenchauffeur die lang op de weg zit of een bouwvakker die hoog in de stijgers moet werken.
 
Je hebt recht op risicogeld als je veel risico loopt, dit loopt een agent niet meer dan een vrachtwagenchauffeur die lang op de weg zit of een bouwvakker die hoog in de stijgers moet werken.

En waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik heb weleens gehoord over het bestaan van risicogeld, maar ik ken niemand, die het krijgt. Ook de mensen niet, die behoorlijk veel risico lopen tijdens hun werk.
En politiewerk met het werk van een chauffeur of bouwvakker vergelijken is wel heel erg simpel. Het is namelijk totaal niet te vergelijken met elkaar.
 
En waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik heb weleens gehoord over het bestaan van risicogeld, maar ik ken niemand, die het krijgt. Ook de mensen niet, die behoorlijk veel risico lopen tijdens hun werk.
En politiewerk met het werk van een chauffeur of bouwvakker vergelijken is wel heel erg simpel. Het is namelijk totaal niet te vergelijken met elkaar.

1tje via internet ;)
Bepaalde klussen worden meer betaald naarmate het risico toeneemt ,.....
(persoonsbeveiliging)

Maar goed , idd de vergelijking vrachtwagen chauffeur / agent ,... is net als slagroomgebakje / drumstel,....... :D
Maar zonder gekkigheid ,.... risico is geen risico meer als je dingen meemaakt. Risico is het "kans lopen op" en met de alsmaar toenemende agressie op straat ( ook jegens politie ) neemt de kans om hiermee in aanraking te komen bij aanhoudingen / arrestaties e.d. toe ,... ofwel het risico neemt toe ;)
 
Pas maar op, anders krijgen we straks nog Duitse toestanden:

Duitse politieman overvalt bank 26-07-08

In de Duitse stad Mönchengladbach heeft een hoofdinspecteur van politie een bank overvallen.

Collega's herkenden de 53-jarige man op de video die van de overval was gemaakt.

De politieman was weliswaar gemaskerd, maar zijn collega's zagen dat hij het was aan zijn typische manier van lopen en zijn horloge.

Gestolen fiets
Na de overval vluchtte de inspecteur op een fiets, die hij kort daarvoor bij het politiebureau had gestolen. Bij de overval maakt hij enkele duizenden euro's buit.

Een deel daarvan werd later bij hem thuis gevonden. De inspecteur was al 31 jaar in dienst bij de politie. Op de dag van de overval was juist zijn vakantie begonnen.

:eek:
 
Het lijkt er op dat beroepen die sterk afhangen met financiering door het rijk niet bepaald bekend staan om hun fantastische betalingen:

- leraren (al is voor de salarissen volgens mij redelijk wat uitgetrokken door Plasterk)
- DE ZORG
Ik vind zelf niet dat mensen in de zorg te weinig verdienen. Ik heb ook weinig mensen over het loon horen klagen, maar in vergelijking met de rest van het beroepenveld is met name de hoger opgeleide laag binnen de verzorgende/verplegende beroepsgroep ****ed. En dat is niet bepaald een prachtig vooruitzicht voor een beroepsgroep waarvan je er honderduizenden meer nodig gaat hebben de komende decennia...
- Politie dus...
- Ministers (:D)

Is dit een gevolg van politiek binnen een kapitalistisch systeem?
 
Back
Naar boven