XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fijn dat je het als prettig ervaren hebt! Leuk een dag report. En dan heb je toch veel kunnen bijleren :)

Zou gewoon rond de 70.5 (71 max) blijven als dat lukt. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte, ook om van te voren een maaltijd te eten.
 
Heb het al zo vaak gezegd, als je vlak voor een wedstrijd heel weinig kcal en vocht gaat nemen gaat dat ten koste van je kracht.
Als je gewoon week van te voren 2 kilo 'te licht' bent kan je juist de laatste paar dagen carbs omhoog schroeven en normaal blijven drinken.
Lijkt mij mentaal ook stukken fijner als in 1 week nog ff 2/3/4/5 kilo moeten droppen.

Dit was wel goede repetitie voor wedstrijd in Juni natuurlijk. Of skip je die?
 
Fijn dat je het als prettig ervaren hebt! Leuk een dag report. En dan heb je toch veel kunnen bijleren :)

Zou gewoon rond de 70.5 (71 max) blijven als dat lukt. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte, ook om van te voren een maaltijd te eten.
Ja dat sowieso!

Rond de 70 is beter, maar wil sowieso ook wat strakker zijn richting de zomer. Ik voel me hier niet prettig bij.

Heb het al zo vaak gezegd, als je vlak voor een wedstrijd heel weinig kcal en vocht gaat nemen gaat dat ten koste van je kracht.
Als je gewoon week van te voren 2 kilo 'te licht' bent kan je juist de laatste paar dagen carbs omhoog schroeven en normaal blijven drinken.
Lijkt mij mentaal ook stukken fijner als in 1 week nog ff 2/3/4/5 kilo moeten droppen.

Dit was wel goede repetitie voor wedstrijd in Juni natuurlijk. Of skip je die?

Heb gelukkig wel veel kcal kunnen eten. Alleen geen vocht was dik kut, maar richting de drc wil ik liever schommelen tussen de 68-72 (zodat ik hoe dan ook niet te zwaar ben ondanks maandelijke schommelingen). Ik woog de laatste weken tussen de 71.5-75

Ik had liever wel meer tijd gehad. Drc is ook vroeger dan in de eerste instantie gepland was. Heb nog 16 weken dacht ik. Ik ga het wel doen, want daarna wel meer ruimte richting het nk (mits ik daarvoor plaats natuurlijk:)).
 
Fijn dat je het als prettig ervaren hebt! Leuk een dag report. En dan heb je toch veel kunnen bijleren :)

Zou gewoon rond de 70.5 (71 max) blijven als dat lukt. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte, ook om van te voren een maaltijd te eten.
Is niet verkeerd om 1 a 2 kg boven je klasse te blijven de rest van het jaar :p
 
SP1988 gefeliciteerd met je klassering. Wat is het algemene gevoel na zo'n dag?
 
Huh? Je wilt toch niet de maand voorafgaand aan je wedstrijd nog 2 kilo gaan cutten? Of het nou vocht en vet is.
2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.
 
2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.

Hmm 2 kg heb ik zelf toch wel een maandje voor nodig. Aangezien je vlak voor je wedstrijd niet je deficit wilt stoppen lijkt mij. Maar ik denk en weet niet, door geen ervaring. Maar als je nog minimaal met vocht speelt voor de wedstrijd is het misschien ook wel makkelijker ja.
 
SP1988 gefeliciteerd met je klassering. Wat is het algemene gevoel na zo'n dag?
Thanks:)

Ik was gisteren echt dood op:P Nu nog steeds eigenlijk, maar mijn lichaam voelt verder wel goed!

Huh? Je wilt toch niet de maand voorafgaand aan je wedstrijd nog 2 kilo gaan cutten? Of het nou vocht en vet is.
Opzich is een paar kg vocht lozen niet zo lastig, helemaal als je vrij stabiel bent qua gewicht en normaal gesproken een hoog zout/hoog carb dieet hebt. In mijn geval had ik de pech dat ik net met mn maandelijks gedoe zat en mijn lichaam houd dan 2-3 kg vocht vast. Voor de foxmeet heb ik ook water geladen en zout gehalveerd en was toen 3.5 kg lichter.

2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.
Dat klopt zeker! Die extra kilo's helpen zeker mee qua energie etc. In mijn geval moet ik iets meer rekening houden met mijn gewichtsschommelingen, ik moest nu alles uit de kas halen om mijn gewicht te halen waardoor ik met dikke hoofdpijn de meet in ging (wel snel verholpen door de isotone drankjes maar toch). Als man heb je daar niet zo'n last van. Ik zie sommige mannen 5-8 kg vocht droppen in hun laatste week:p

Hmm 2 kg heb ik zelf toch wel een maandje voor nodig. Aangezien je vlak voor je wedstrijd niet je deficit wilt stoppen lijkt mij. Maar ik denk en weet niet, door geen ervaring. Maar als je nog minimaal met vocht speelt voor de wedstrijd is het misschien ook wel makkelijker ja.
Vet verliezen kan inderdaad het beste in een volume fase, tenminste, zo denk ik erover.
 
Schema is zo goed als klaar!

Ik heb het renaissance periodization schema naar eigen hand gezet. Hun hypertrophy pl schema's zijn echt puur gericht op pl dus er is minimale aandacht voor esthetiek. Daar kan ik mij ook wel in vinden, maar voor mij persoonlijk vind ik dat wel belangrijk. Ik heb uiteindelijk meer volume toegevoegd voor de rear & lateral delts, rug, biceps/triceps en glutes.

Het oorspronkelijke schema is obv 4 dagen, maar ik heb daar een 5e dag aan toegevoegd (met voornamelijk mobiliteits oefeningen en oefeningen voor de glutes zoals hip thrust, overhead squat etc).

Het totaal aantal sets voor het estetische deel ligt een stukje lager dan wat ik deed, zodat er meer ruimte is voor de basis. Ik heb ook maar 15.5 weken vanaf donderdag tot aan de drc. Volume voor de benen ligt wel een stuk hoger!

Ik ga dus van 6 dagen terug naar 5 dagen en elke 5e week een deload.. dat wordt wel ff wennen:P
schema feb 2017 hypertrofieblok.jpg
 
Voor mij klinkt 2kg aan vocht gewoon veel. Omdat ik bv na flinke zoutdagen niet veel vocht vang. 2kg vet is op een normaal tempo dan 1mnd. Vandaar. Maar zal ook wel persoonlijk zijn. Als je uit een bulk komt is dat vocht natuurlijk gemakkelijker kwijt te raken.

Ben benieuwd wat je nieuwe schema je op gaat leveren :)
Wel interessant, dat er best wat variaties mbt de uitvoering op de grote 3 zitten. Je weet wel wat je favo is neem ik aan, voor de wedstrijduitvoering? Squat high of low bar? DL conv of sumo?
 
Voor mij klinkt 2kg aan vocht gewoon veel. Omdat ik bv na flinke zoutdagen niet veel vocht vang. 2kg vet is op een normaal tempo dan 1mnd. Vandaar. Maar zal ook wel persoonlijk zijn. Als je uit een bulk komt is dat vocht natuurlijk gemakkelijker kwijt te raken.

Ben benieuwd wat je nieuwe schema je op gaat leveren :)
Wel interessant, dat er best wat variaties mbt de uitvoering op de grote 3 zitten. Je weet wel wat je favo is neem ik aan, voor de wedstrijduitvoering? Squat high of low bar? DL conv of sumo?
Mannen hebben over het algemeen een grotere voorraad spierglycogeen en houden daarmee meer water vast. Een bodybuilder kan ongeveer 700 g glycogeen opslaan wat ongeveer gelijk sraat aan 2.1 liter vocht. Dit is nog zonder manipulatie van vasopressine (hormoon wat ervoor zorgt dat je vocht vast houd) en maag/darminhoud etc. Dit is dus inderdaad deels persoons afhankelijk, al zou iedereen wel enkele kilo's vocht moeten kunnen verliezen door dit soort manipulaties. Helaas schommel ikzelf vrij veel (ik zou zelfs obv alleen mijn gewicht al mijn eisprong en menstruatie kunnen bepalen lol).

Ik ben ook benieuwd! Ja lowbar en sumo zijn nog steeds gewoon mijn competitielifts. Eigenlijk wordt er vanuit het rp boek aangeraden om de eerste mesocyclus af te wijken van de competitielifts, alleen daar heb ik te weinig tijd voor (dan zou je ongeveer een half jaar moeten rekenen voor een macrocyclus). Highbar is meer quad dominant en met conventional pak je meer de hams en onderrug (allebei ook een zwak punt voor mij). Ik heb besloten te gaan voor een iets wijdere sumo, maar in de eerste instantie alleen voor dit blok.

Deze fase bevat nog veel variatie, maar dat wordt richting de meet steeds minder.
 
Laatst bewerkt:
Best veel vocht dat je dan nog kan verliezen zo te lezen. Verlies je energie van het minder vocht in je lichaam hebben? Afgezien van het feit dat je door de manipulatie zelf je je minder fit kan voelen, door lichamelijke veranderingen. Anders zou daar wel een mouw aan te passen zijn.

Je hebt er goed overna gedacht zo te horen. Veel succes aankomende weken :)
 
Best veel vocht dat je dan nog kan verliezen zo te lezen. Verlies je energie van het minder vocht in je lichaam hebben? Afgezien van het feit dat je door de manipulatie zelf je je minder fit kan voelen, door lichamelijke veranderingen. Anders zou daar wel een mouw aan te passen zijn.

Je hebt er goed overna gedacht zo te horen. Veel succes aankomende weken :)
Het lichaam kan zich vrij snel herstellen (daarom ook de isotone sportdrank, dat word super snel opgenomen), maar ik denk dat het je lichaam meer stress geeft wat wel invloed zal hebben. Ik weet niet of het echt veel invloed heeft gehad op mijn eigen lifts . Ik heb gehaald wat ik wou halen en was toch behoorlijk zenuwachtig:p

Dankje:)
 
Gisteren weer een beetje getraind. Vrij licht verder.

Voor het eerst overhead squats gedaan. Heel lastig om balance te houden en alles op spanning te houden.
Ik heb iets van 3 x 8 gedaan met 20 kg

4x3 chinups. Ging easy (rpe 7-8)

Nog beetje schouders en rug. Niet zo boeiend verder.

Vanaf donderdag weer normaal trainen. Heb ik zin in!!
 
Gisteren heerlijk getraind. Deloaden heeft me goed gedaan. Ondanks een keelonsteking (ja f*k, alweer:/) had ik aardig wat energie en ipv doooodd kwam ik springlevend thuis. Nogal een groot contrast wanneer je zware deads of squats hebt gedaan.

Eerst armen getraind + facepulls.

Toen boxsquats gedaan met zo'n stepup ding. Its a keeper! Ik vind het een heerlijke oefening. Ik bedacht me ook dat mijn vriend die nu met een knieblessure zit deze wellicht wel kan doen. Thuis ging dat pijnloos dus even zien hoe dat gaat met wat gewicht erop.
Uiteindelijk 4 setjes van 8 met 50 kg gedaan.

Daarna voor het eerst frontsquat gedaan. Ff op youtube gekeken van hoe en wat, maar het ging aardig.
Eerst setjes met 30 kg en daarna setjes van 6 met 50 kg. Mooi begin, al lijkt het gewicht verder nog nergens op:p

Vanaf donderdag start ik met het schema. Hou eigenlijk niet zo van aankloten, ik wil gewoon weten wat ik moet doen. Ik liep nu als een kip zonder kop door de sportschool.
 
Back
Naar boven