AndroidHealthClinic

Spaarstand?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
14
Waardering
1
hi.

In de afgelopen jaren ben ik zo'n 30kg afgevallen, door m'n eten aan te passen en door 3-4x per week te sporten. Dit betekent wel dat ik eigenlijk al ongeveer 3 jaar in een cut zit.
Nu merk ik sinds een paar maanden dat mijn lichaam in een spaarstand(?) is geraakt, ik val niet meer af terwijl ik (veel) te weinig eet. Mijn onderhoud ligt ergens rond de 2700, ik haal vaak amper de 2000.

Ik wil hier weer even serieus mee bezig gaan. Hoe breek ik deze spaarstand? Mijn idee was om een tijdje op onderhoud te gaan eten, ong een week of 3. Is dit handig? En moet ik me dan voornamelijk op koolhydraten richten?
 
Spaarstand is een mythe.

Je kan niet onder onderhoud eten en op hetzelfde gewicht blijven gedurende maanden.

Er zal ergens anders iets niet kloppen. Je onderhoud klopt mss niet meer,of je eet meer dan je denkt.
 
Weet dat het een soort mythe is, vandaar m'n (?) achter het woord. Toch lijkt het er wel op dat er een soort refeed nodig is? Alleen heb ik het idee dat na een cut van jaren 1 refeed niet dag genoeg is..
Ik hou m'n eten dagelijks bij, en eet echt veel te weinig. Vergeet vaak te eten. Daarnaast sport ik ook nog minimaal 3x, dus kom echt wel aan een kcal te kort.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel nog
Weet dat het een soort mythe is, vandaar m'n (?) achter het woord. Toch lijkt het er wel op dat er een soort refeed nodig is? Alleen heb ik het idee dat na een cut van jaren 1 refeed dag genoeg is..
Ik hou m'n eten dagelijks bij, en eet echt veel te weinig. Vergeet vaak te eten. Daarnaast sport ik ook nog minimaal 3x, dus kom echt wel aan een kcal te kort.

Ik heb wel nog nooit 3 jaar gecut. Wel al eens 1 jaar en ben op een 6% bf geraakt.

En ben nooit in spaarstand of overlevingsmodus geraakt. Heb maar 1 refeed gedaan en dit was puur omdat het mentaal effe zeer moeilijk werd. En ik zat ook laag in kcals. Zeker naar het einde toe.
 
Back
Naar boven