XXL Nutrition

spaghetti en vlees?

Bezoekers in dit topic

ouri

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 jan 2010
Berichten
959
Waardering
3
Lengte
1m76
hallo ik ben momenteel aan het bijkomen en zat met de volgende vraag .
ik maak tegenwoordig vaak volkoren spaghetti met gehakt van gemengt varken en rund (bereid) nu als ik dit eet bij mijn spaghetti zou ik er dan nog een 150 g kip bij moeten eten of zou +-200 g gehakt hetzelfde zijn ?
nu neem ik altijd +-130g pasta /200g gehakt+150g kipfilet (omdat ik denk dat het gehakt een niet zo voedingrijke eiwitgehalte bevat .
 
Alles hangt af van je totale voedingsschema, niet van 1 product waarbij jij een raar gevoel hebt.
 
neen dat weet ik . maar ik heb een probleem als ik bv nu gwn gehakt eet bij de spaghetti ipv kip ,dan denk ik dat ik te weinig eiwit binnenheb gekregen . zit een beetje in men kop denk ik . ik denk wat teveel na :rolleyes:
bedankt
 
Gemengd gehakt bevat wat minder eiwitten en veel meer vet.

Met 200g gehakt kom je dus wel aan evenveel eiwitten als met 150g kip, maar je krijgt veel meer vet binnen. Als je dit kan hebben, gewoon doen.
 
ja heb nu net gelezen dat rund beter zou zijn ;) of mager dat zou ik dan in het vervolg pakken ipv varken en rund .
 
200gr rundergehakt is ongeveer 40gr eiwit, ik weet niet hoeveel je nodig hebt per maaltijd maar iets meer dan 200gr gehakt is meer dan voldoende voor mij voor 1 maaltijd. Ik heb zelf grass fed beef, dus dat is ook weer wat gezonder dan normaal gehakt.
 
Back
Naar boven