XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Spambod

Monstrous Giant
Lid geworden
27 dec 2018
Berichten
10.151
Waardering
18.569
Hallo iedereen!

Na jarenlang over vanalles en nog wat meegelezen te hebben op dit forum, heb ik sinds kort een account aangemaakt, zodat ik kan loggen en meepraten over het een en ander.

Om te beginnen even wat informatie over mezelf:
- 22 jaar oud
- 3,5 jaar "serieuze" training (dwz met bodybuilding-dieet)
- 183cm/83kg (begonnen met 65kg)
- vetpercentage rond de 10-12% gok ik... abs zijn redelijk goed zichtbaar en ook her en der wat veins en striations die doorkomen op me buik/armen/schouders/borst ... Maar ben uiteraard zeker niet shredded.
- mijn doel is om uiteindelijk een (goede) wedstrijdbodybuilder te zijn. Dit is tevens ook de voornaamste reden om met AAS te te beginnen. Ik ben geen festivalbezoeker of wat dan ook en me ook zeer bewust van het feit dat ik gerust nog een paar jaar naturel door zou kunnen trainen en kunnen groeien. Desalniettemin is mijn eerste kuur een weloverwogen en goed doordachte beslissing.

Voor mijn eerste kuur ben ik het volgende van plan:
- Week 1 t/m 16* - Test Cyp 400mg (2x200mg)
- Week 1 t/m 18 - HCG 2x500iu
- Week 18 t/m 22 - 20mg Nolvadex dagelijks OF 50mg Clomid dagelijks (ik heb het allebei liggen... Ben er nog niet helemaal uit welke van de twee te nemen, maar mijn voorkeur gaat uit naar Nolvadex. Tips hierover zijn welkom)

Arimidex heb ik ook liggen, mocht het nodig zijn tijdens de kuur.

* = 16 weken is vooraf de bedoeling. Mocht ik merken dat ik na 12 of 14 weken helemaal geen vooruitgang meer boek, stop ik ermee.

Waarom 400mg? Omdat ik met zo weinig mogelijk middelen een zo goed en mooi mogelijk fysiek wil ontwikkelen. Hier neem ik dan ook graag de tijd voor. Mijn plan is om mijn AAS gebruik langzaam op te bouwen. Van 400 naar 500, van 500 naar 600 test only enzovoort. Hier zullen de meningen ongetwijfeld over verdeeld zijn, maar dit is hoe ik het wil doen.

Woensdagochtend (9 januari) ga ik bloed laten prikken om te kijken wat mijn natuurlijke waarden zijn.

Dit is waar ik op laat testen:
- Testosteron vrij
- Testosteron totaal
- FSH
- LH
- Estradiol
- Prolactine
- Progesteron
- ALAT
- ASAT
- SHBG
- CBC

Dit lijstje leek me wel voldoende, maar mocht ik nog iets belangrijks zijn vergeten, laat het me aub weten!
__________________________________

Dit was het zo'n beetje voor nu. In de volgende update zal ik de uitslagen van mijn bloedtest posten, mijn huidige voedingsschema, mijn on-cycle voedingsschema en misschien wat foto's om jullie een beter beeld te geven van mijn fysiek. Tot dan!
 
Laatst bewerkt:
In voor logje.

Goed voorbereid zo. Ik denk dat er niet veel zijn die hun baseline bloedwaarden checken voordat ze aan hun eerste kuur beginnen.
 
In, een van de weinige met een goede voorbereiding en volgens mij weet wat die aan het doen is.


Fotos:d
 
Cholesterol lijkt ook geen overbodige luxe om te meten

Is idd verstandig

Mischien hematocriet en hemoglobine ook mee prikken, al zal die nu wel in orde zijn maar kan na het kuren wel tehoog worden.
 
In!
 
Bedankt iedereen voor de belangstelling!

Totaal cholesterol, HDL, LDL en triglyceriden heb ik even toegevoegd aan het lijstje.

Ik laat ook een Complete Blood Count (CBC) test doen, dus daar zit Hemoglobine en Hematocriet ook al bij als het goed is.
 
Bedankt iedereen voor de belangstelling!

Totaal cholesterol, HDL, LDL en triglyceriden heb ik even toegevoegd aan het lijstje.

Ik laat ook een Complete Blood Count (CBC) test doen, dus daar zit Hemoglobine en Hematocriet ook al bij als het goed is.
Goed zo, zijn zeker belangrijke markers.

Je lijkt goed voorbereid te zijn:thumb:
 
Goed zo, zijn zeker belangrijke markers.

Je lijkt goed voorbereid te zijn:thumb:

Ik ben niet de persoon die zomaar zonder voorbereiding ergens aan begint. Eerder iemand die alles veels te veel overdenkt, soms tot het dwangmatige aan toe. Dat is ook niet altijd even gezond, maar wanneer het om hormonen in je lichaam spuiten gaat is het misschien geen hele slechte eigenschap :D
 
Lijkt me goed dit.
 
Gisterochtend dus bloed wezen prikken en zojuist de resultaten al via mail binnengekregen:

Prolactin - 9,74 ng/ml 3,46 - 19,4
LH - 1,49 mIU/ml 1,14 - 8,75
FSH - 4,57 mIU/ml 0,95 - 11,95
Estradiol - 16 pg/ml 11 - 44
Progesterone - 0,3 ng/ml 0,1 - 0,2
Testosterone - 389 ng/dl 166 - 1138
SHBG - 44,7 nmol/l 17,1 - 77,6
Free Testosterone - 65 pg/ml 50 - 210

ALT - 50 U/l 2 - 41
AST - 36 U/l 5 - 38

RBC - 4,644 10x12/l 4,6 - 6,1
HGB - 146,5 g/l 137 - 175
HCT - 42,44% 40 - 50

Total Cholesterol - 4,16 mmol/l 0 - 5,2
HDL - 1,66 mmol/l 0,9 - 1,9
LDL - 1,96 mmol/l 0 - 3,4
Triglycerides - 0,64 mmol/l 0 - 2,1
Total Cholesterol / HDL ratio - 1,5 0 - 3,4
________________________________________

Als ik het goed begrijp is mijn testosteron voor een 22-jarige man laag in deze meting. In dit lab zijn de referentiewaarden 166 - 1138, maar als ik een beetje rondkijk op internet kom ik veelal 300 - 1000 tegen, en dan zit ik dus maar net boven de ondergrens. Wat ik ook niet helemaal snap is de lage LH-waarde?

Voor de rest is alles min of meer in orde, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
De waardes schommelen erg veel door de dag, dus 1 wat lagere meting wil niet meteen zeggen dat je altijd met een vrij lage waarde loopt
 
De waardes schommelen erg veel door de dag, dus 1 wat lagere meting wil niet meteen zeggen dat je altijd met een vrij lage waarde loopt

Klopt, snap ook wel dat het een momentopname is.

Echter heb ik wel alle maatregelen genomen om een zo realistisch mogelijk beeld geschetst te krijgen. Twee dagen ervoor niet getraind en geen seks gehad. Voor wat het waard is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is ook verstandig, wil alleen aangeven dat je je niet meteen zorgen moet maken dat die wat lager is
 
Seks skippen voor een bloedtest:o

Waarden zijn gewoon goed hoor, zou me hier niet slecht bij voelen moest libido en dergelijke goed zitten
 
Een van de weinige logs waar je kunt zien dat je goed voorbereid bent! Hier kunnen mensen die willen starten met AAS een voorbeeld aan nemen. Voor een eerste kuur is dit perfect en groei je als kool, mits je slaap/dieet en trainingen ook on point zijn. Succes!
 
Gisterochtend dus bloed wezen prikken en zojuist de resultaten al via mail binnengekregen:

Prolactin - 9,74 ng/ml 3,46 - 19,4
LH - 1,49 mIU/ml 1,14 - 8,75
FSH - 4,57 mIU/ml 0,95 - 11,95
Estradiol - 16 pg/ml 11 - 44
Progesterone - 0,3 ng/ml 0,1 - 0,2
Testosterone - 389 ng/dl 166 - 1138
SHBG - 44,7 nmol/l 17,1 - 77,6
Free Testosterone - 65 pg/ml 50 - 210

ALT - 50 U/l 2 - 41
AST - 36 U/l 5 - 38

RBC - 4,644 10x12/l 4,6 - 6,1
HGB - 146,5 g/l 137 - 175
HCT - 42,44% 40 - 50

Total Cholesterol - 4,16 mmol/l 0 - 5,2
HDL - 1,66 mmol/l 0,9 - 1,9
LDL - 1,96 mmol/l 0 - 3,4
Triglycerides - 0,64 mmol/l 0 - 2,1
Total Cholesterol / HDL ratio - 1,5 0 - 3,4
________________________________________

Als ik het goed begrijp is mijn testosteron voor een 22-jarige man laag in deze meting. In dit lab zijn de referentiewaarden 166 - 1138, maar als ik een beetje rondkijk op internet kom ik veelal 300 - 1000 tegen, en dan zit ik dus maar net boven de ondergrens. Wat ik ook niet helemaal snap is de lage LH-waarde?

Voor de rest is alles min of meer in orde, lijkt me.

Op internet lees je te vaak opscheppen over testosteronwaarden, alsof iedere gezonde man tegen het maximum zou moeten zitten :o

De referentiewaarden zijn er met een doel en als je er binnen valt + je lekker in je vel voelt, dan is alles perfect in orde.
 
Back
Naar boven