AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

  • Ja, het werd de laatste paar dagen wel elke dag een stukje minder. Maar wel langzaam... niet zoals “normale” pip die elke dag een stuk minder wordt en na een paar dagen zo goed als helemaal wegtrekt. Ik heb niet het gevoel dat het erger wordt... alleen waren die seated calf raises waarschijnlijk niet zo’n heel goed idee :o door de pijn heen uiteindelijk toch maar ff 4 sets gedaan.

    Antibiotica kan inderdaad op zijn beurt weer andere problemen geven... daar heb je gelijk in. Daarom neem ik het ook liever niet.

    Wat is eigenlijk een juiste dosering paracetamol en/of ibuprofen per dag in dit geval?
    Dan zal het wel goedkomen;). paracetamol 3-4x per dag 1000mg. Zorg dat er ongeveer 5-6 uur tussen zit.

    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/p/paracetamol#dosering (link en dan bij dosering)
    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/i/ibuprofen#dosering (voor ibuprofen kun je ff kijken bij dosering --> koorts/overige pijn)
     
    Dan zal het wel goedkomen;). paracetamol 3-4x per dag 1000mg. Zorg dat er ongeveer 5-6 uur tussen zit.

    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/p/paracetamol#dosering (link en dan bij dosering)
    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/i/ibuprofen#dosering (voor ibuprofen kun je ff kijken bij dosering --> koorts/overige pijn)

    Thanks! Wist niet dat je zoveel paracetamol kon/mocht nemen :o Toen mijn been giga dik en pijnlijk was deed ik 2 of 3 dagen achterelkaar 2gr per dag. Maar het maakte niet bepaald een verschil. Had dus makkelijk het dubbele kunnen doen... Weer wat geleerd!
     
    Goede tip dit voor het doen van DB rows. Kwam het laatst tegen en maakte er een screenshot van... Meestal deed ik mijn benen andersom neerzetten... het been aan de kant van de arm waar je mee rowt naar achteren en het andere been naar voor... maar op die manier heb je meer torso rotatie en dus oblique activatie en je cheat meer met je heup. Gisteren met deze stance geprobeerd en ik voelde mijn lat veel beter en ik moest een veel kleinere dumbbell gebruiken. Je zet je upper body als het ware in een locked positie waarin je niet kan cheaten en het voelt super goed. Alles zit ‘m in die kleine details.


    6DC69919-37BC-4602-A1AB-A96F5D679F5B.png
     
    Ik doe deze nu ook zo maar zit vaak tegen m’n been. Komt natuurlijk omdat waar ik train met verstelbare dumbells train en die schijven te groot zijn maar toch, best irritant :o

    ga hem eens gewoon voorovergebogen en leunend tegen een barbell in het rek oid doen, zonder dat er een been naar voor staat.
     
    Ik doe deze nu ook zo maar zit vaak tegen m’n been. Komt natuurlijk omdat waar ik train met verstelbare dumbells train en die schijven te groot zijn maar toch, best irritant :o

    ga hem eens gewoon voorovergebogen en leunend tegen een barbell in het rek oid doen, zonder dat er een been naar voor staat.

    Ja, ik heb dat ook wel eens dat ik me been raak... best irritant en het haalt je helemaal uit je ritme. Ik draai de dumbbell ook een beetje schuin naar buiten om dit te voorkomen ipv hem compleet recht te houden... dat helpt ook wel.
     
    Vandaag voor het eerst in bijna 3 weken benen getraind. Tijdens het trainen had ik eigenlijk helemaal geen last van me rechterquad, maar nu het een beetje aan het afkoelen is voel ik het wel een beetje stijf worden daar. Even afwachten dus... Ik ga morgen sowieso dikke spierpijn hebben :o

    Voor de rest ging de training eigenlijk kut. Ik deed niks spectaculairs, squats, single leg leg presses, hack squats. Maar desondanks de hack squats niet eens kunnen afmaken, want toen ik in de machine ging staan voor de derde en laatste work set voelde ik opeens dat dunne waterige speeksel opkomen en moest ik rennen naar de wc. Uiteindelijk de kots binnen weten te houden, maar ik zat echt een minuut of 10 in de wc te vechten tegen het kotsen en flauwvallen. Ik was echt helemaal van de kaart.

    Fucking lame hoe snel je lichaam ontwent van dit soort harde trainingen... Voorheen moest ik wel eens kotsen tijdens benen als ik super high reps deed of dropsets ofzo... maar dit was op papier gewoon een easy workout met straight sets. Komt denk ik gewoon puur omdat me lichaam in een soort chill-stand schiet als ik niet 1x per week benen doe. Teleurstellend...

    Uiteindelijk die hack squats maar gelaten voor wat het was en nog ff 4 harde sets leg curls gedaan... En dat was ‘m.

    Beetje jammer dat het zo is gelopen maar aan de andere kant ook blij dat ik niet te veel last had van me quad... nu maar hopen dat het de komende dagen niet erger wordt, maar gewoon helemaal wegtrekt.

    Voeding trouwens ook nog een beetje verlaagd sinds een paar dagen... ik houd gewoon goed mijn 115kg vast... de bedoeling is om gedurende heel de cruise dit vast te houden.
     
    Ik heb die ontwenning ook al na 1 week
     
    Ik was vandaag zo extreem sore na die leg day van gisteren dat ik maar een rustdagje besloot te nemen. Ook ga ik vanaf morgen over op een 4-way split, met 2 days on - 1 day off - 2 days on - 1 day off. Voor tijdens een cruise is dit denk ik een goede manier om jezelf niet te overtrainen en alsnog progressie te boeken. Maandenlang deed ik een split van 5 dagen met een aparte armdag, maar voor in een cruise is dit denk ik een beetje overbodig. Ik focus me nu liever op de main muscle groups zoals chest, back en legs... en biceps en triceps doe ik dan wel respectievelijk na back en chest.

    Ik ben er ook nog steeds niet uit wat beter is voor armen... meer/vaker trainen of juist minder. Mijn armen blijven nog steeds ruk. Ik denk dat het ook gewoon grotendeels genetixxx is... vooral mijn bicep is gewoon lang qua aanhechting en daardoor plat en smoll. Maar ik geef niet op... Maar voorlopig dus ff meer focus op de grote muscle groups en ook de main lifts voor die muscle groups en goed herstel... Ik moet echt zorgen dat ik tijdens cruises een beetje rustiger aan doe. Ook ff geen intensiteitstechnieken voorlopig heb ik mezelf beloofd, huhu.
     
    Volgens mij overthink jij best wel vaak shit in bb, hou het gewoon simpel en voor langere tijd hetzelfde dan zie je wat werkt of niet.
     
    Volgens mij overthink jij best wel vaak shit in bb, hou het gewoon simpel en voor langere tijd hetzelfde dan zie je wat werkt of niet.

    Ja dat klopt wel... maar imo is eens in de paar maanden je split een beetje tweaken niet per se verkeerd toch... een jaar lang steeds maar hetzelfde doen is ook maar saai, vind ik persoonlijk.
     
    Kleine update.

    Doe het de laatste weken toch wat rustiger aan... hier en daar een extra rustdag en ook qua eten ben ik minder strict. Als ik eens geen zin heb in een solid meal pleur ik gewoon +- dezelfde macro’s in de blender of als ik zin heb in een koekje of wat dan ook eet ik dat ook gewoon :rolleyes: Ik overdrijf er niet mee, eet alsnog 90% clean, maar hier en daar een beetje losser zijn kan nu wel. Het lukt me goed om op hetzelfde gewicht te blijven als tijdens het einde van de bulk... ben nog steeds 115-116kg. Paar dagen geleden mijn moslimbaard afgeschoren en zowel ik als mijn omgeving schrok er van wat een dik gezicht ik daaronder blijk te hebben:hahaha: Sowieso probeer ik niet te veel in de spiegel enzo te kijken, want dan raak ik in een panic mode waarin ik morgen gelijk een cut begin en dat is nu ook niet de bedoeling. Het plan is nu echt om minimaal nog 6 weken te blijven cruisen. Ik ben ook vastberaden om me daar aan te houden. Dus even door de zure appel heen bijten mbt hoe vies en vet en bloated ik me nu voel.

    Gymprestaties gaan wel erg goed moet ik zeggen. Verbaas me over de strength gains die ik maak de laatste weken. Ik ben niet zo mee bezig, maar de laatste tijd op sommige oefeningen all time pb’s neergezet terwijl het niet per se de bedoeling was. Wellicht komt het door de extra rust die ik nu neem.

    Dusja... voor nu gewoon nog enkele weken kroezen en wat meer chillen. Verder niks bijzonders.
     
    Als ik m’n baard laat staan zie ik er net vadsig uit :o het lijkt m’n dubbele kin zo te accentueren lol.

    Wat is het plan na deze cruise?
     
    Als ik m’n baard laat staan zie ik er net vadsig uit :o het lijkt m’n dubbele kin zo te accentueren lol.

    Wat is het plan na deze cruise?

    Bij mij verbergt het juist een beetje de dikheid van mijn gezicht. Mijn baard is vrij dik en donker :o Mensen denken ook vaak dat ik een moslim ben, lol.

    Het plan is om te gaan cutten tot single digit bodyfat %. Zal dus een best agressieve cut worden want ik heb heel wat te verliezen :hahaha: Qua supps wilde ik een beetje hetzelfde als jij doen, niks geks, gewoon net genoeg om spiermassa te behouden. 500-600 test met iets van 300-400 boldenone ofzo ernaast. Ik wil geen mast/tren look oid, maar puur mijn vetpercentage verlagen om te kijken hoe ik eruit zie en om vanuit daar weer verder te bouwen. Wellicht met de hulp van een coach, met name om het gewoon niet meer zo hoog op te laten lopen qua VP en wellicht wat nieuwe dingen te leren qua diet enzo en hoe men alles nou het beste aanpakt.
     
    Leg workout van vandaag. Al een maand lang niet meer gesquat voor 6 reps, maar ik was gelukkig nog even sterk als de vorige keer. Sterker nog, 160x6 ging naar mijn gevoel een stuk vlotter dan toentertijd.

    1. BB squat - sets of 6 until you barely get 6
    2. Single leg leg presses - 3x10 with each leg. Sinds kort toch een van mijn favoriete oefeningen. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van de leg press, maar met 1 been voelt het toch erg goed en kan je ook echt dicht tot failure gaan. En je hoeft die machine niet vol te laten met superveel plates...
    3. Cybex hack - 3x8, heavy. Vind het de laatste tijd ook fijn om hacks te doen na 2-3 quad oefeningen... Wil binnenkort ook eens proberen om te BB squatten als laatste of een na laatste oefening voor quads. Ik denk dat het een goede stimulus kan zijn, als je met fucked up en super pumped quads nog eens ff gaat squatten.
    4. Leg extensions - 3x15 met elke rep een flex on top. Doe zelden leg extensions, ben er niet zo een fan van... maar vandaag voelde ik me goed dus waarom ook niet?
    5. Lying leg curl - 3x10 met elke rep een flex on top
    6. DB Rom DL met 3/4 ROM - 3x12, voelde ook erg goed. Normaalgesproken doe ik altijd Rom DL met een volledige ROM waarbij ik mijn glutes superhard squeeze als ik recht kom te staan. Maar hierdoor heb ik ook vaak een onderrug die te veel werk doet en voel ik het matig in de hams. Nu met zo’n 3/4 ROM kon ik veel meer spanning houden op de hamstrings. Sowieso dit dus even er in houden voorlopig.

    Goede training... Ben aardig fucked up de hele dag. Morgen een rustdag, alweer. :o
     
    Kippenvel, zie ik hier niet snel gebeuren.
     
    Zullen zij ook allemaal een negatieve testuitslag hebben gehad? In hoeverre is dat in Rusland überhaupt een talking point op tv? Hier zou het de week van te voren en achteraf echt alleen maar over die parade gaan, ben wel benieuwd hoe dat daar gaat.
     
    Back
    Naar boven