XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (2 bezoekers)

Users who are viewing this thread

mucci

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2016
Lengte
1m79
Massa
104kg
topset op hack squats een soort verrekking in mijn glute
Upper glute? Ik heb namelijk iedere keer hetzelfde bij hack squats, zeker dicht bij failure.

Je hebt sowieso nog wat mileage om te bulken zonder echt te vet te zijn. Je kan in no time terug goed lean zijn.

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Upper glute? Ik heb namelijk iedere keer hetzelfde bij hack squats, zeker dicht bij failure.

Je hebt sowieso nog wat mileage om te bulken zonder echt te vet te zijn. Je kan in no time terug goed lean zijn.

Een beetje upper outer glute zou ik zeggen. Op het laagste punt in de hack squat wanneer de glute het meest gestrekt wordt voelde ik het er opeens in schieten.

Moet zeggen dat ik al aan het uitkijken ben naar een shred fase :p

mucci

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2016
Lengte
1m79
Massa
104kg
Een beetje upper outer glute zou ik zeggen. Op het laagste punt in de hack squat wanneer de glute het meest gestrekt wordt voelde ik het er opeens in schieten.

Moet zeggen dat ik al aan het uitkijken ben naar een shred fase :p
Heb precies hetzelfde op de hack squat. Nadien deden alle squat varianten pijn.

Denk dat je volgende shred contest lean kunt halen hoor

zeker met wat ACE

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Heb precies hetzelfde op de hack squat. Nadien deden alle squat varianten pijn.

Denk dat je volgende shred contest lean kunt halen hoor

zeker met wat ACE

Durf nu nog niet zo 123 plannen te maken voor de nabije toekomst.

Sowieso na deze blast wil ik een recovery phase van minstens een paar maanden doen op een lage(re) cruise/TRT dose. De vorige keer heb ik heel lang op 300mg “gecruised”, maar dat was ook omdat ik aan het cutten was. Nu zou ik sowieso niet hoger dan 200 willen gaan, misschien wel 125/150 en gewoon echt een fatsoenlijke periode met perfect bloods rondlopen.

Ik vond mezelf er op 93kg lean best wel goed uitzien afgelopen winter, maar wel nog veels te small en thin. Als ik nu op de juiste plekken wat massa heb weten aan te zetten, denk ik dat dat al wel een fysiek is dat een goede basis zou zijn voor een wedstrijdprep. Maar then again, wel of niet competen enzo en daar vol voor gaan is van zoveel andere dingen afhankelijk: ik heb veel werk, mogelijk een verhuizing in het vooruitzicht en ook een redelijk serieuze kinderwens… Hardcore bodybuilding verneukt gewoon een groot deel van je leven, let’s be honest. Dat is gewoon lastig balanceren. In je hart ben je erg gepassioneerd en wil je er vol voor gaan, maar het verstand remt dat vervolgens toch wel een beetje af. Ik zit al lang op een soort wip wat dat betreft.

Dus we zien wel.

P.S. Sorry als deze tekst te lang is want ik kwam er vandaag pas achter dat het eigenlijk niet de bedoeling is om dit topic vol te spammen met hele lappen tekst in een dagboekstijl :(

Bullshark

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Je mag schrijven wat je wilt, het is je eigen log/dagboek.

Ik heb die periode ook gehad, was op gegeven moment sociaal geïsoleerd van vrienden en familie. Was gewoon verslaafd aan mijn schema met alles er omheen. Alles moest ervoor wijken, maar gelukkig ben ik er vanaf, voor groot deel. En heeft het me niet mijn huwelijk gekost.

Miqidavinci

Cool Novice
Lid geworden
10 okt 2019
Lengte
1m91
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Als je doel is om uiteindelijk huge te worden zou gewoon lekker door bulken. Hou je markers als bloeddruk en bloedglucose bij? Als deze in orde zijn in combinatie met goede eetlust zou ik geen reden zien om te stoppen.

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Vanochtend rug + hams gedaan. Echt een leuke training waarin ik me rug van begin tot einde heel goed voelde.

Een aanrader om eens je back workout mee te beginnen (of eindigen als je heel sterk bent) is een superset van rack pulls en chin ups. Ik deed 5 reps op de rack pulls, vervolgens gelijk 6 chins. Na 3 worksets was ik echt helemaal deaud en echt extreem pumped. Heel me rug zat van onder tot boven vol met bloed, sick. Daarna een beetje op de isolatie en concentratie tour gegaan en single arm seated cable rows gedaan 3x10 en vervolgens single arm pulldowns 3x8. Om het af te maken en allemaal goed uit te strekken dumbbell pullovers 3x10.

Daarna nog seated hamstring curls 4x15. Hier gewoon een maximale pump proberen te krijgen.

Ben best tevreden met deze front double. Een paar maanden geleden kon ik wel huilen als ik mezelf in een front double zag, nu vind ik het er wel okay uitzien. Rug is echt wel heel goed vooruitgegaan imo.

E9A0DA41-E775-43D6-A43F-16C87D6EDEA6.jpeg

Bullshark

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Als je je omdraait, zie ik je rug beter :p

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Besloten om vanaf vandaag toch nog maar 200 calories per dag toe te voegen. Dus 5200 op training days nu. Rustdagen houd ik op 4000, dat is imo genoeg. Reden is eigenlijk gewoon puur omdat ik een hele goede eetlust heb en na 5000 calories nog steeds trek heb. Ik heb dat serieus NOG NOOIT in alle jaren dat ik aan het botjebuilden ben meegemaakt. Meestal was ik na 8 of 10 weken bulken de dagen aan het aftellen dat mijn bulk voorbij was en voelde ik me 24/7 kut.

Dus nu alles zo goed gaat wil ik hier gewoon maximaal gebruik van maken de laatste weken. Als ik hierdoor 1kg extra vet aanzet dan is het maar zo… maar dan heb ik iig het maximale eruit gehaald in mijn quest for mass. Want ik ben en blijf nog steeds een kleine kut ecto.

Bullshark

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Oprecht benieuwd naar jouw shape, aangezien je jezelf als een halfgod met pro-ambities gedraagt in vrijwel ieder topic dat ik hier tegenkom 🥰
Ik ben te oud voor pro, maar zal dit topic er verder niet mee vervuilen

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Vandaag voor het eerst in de smith machine gesquat met straps vastgemaakt aan de bar waar ik dan vervolgens aan vasthield, zoals pro’s dat ook altijd doen. Vond het veeeeeel fijner op die manier, want ondanks dat ik nu niet bepaald de massa van een pro heb, heb ik veel moeite om de bar met mijn handen vast te houden achter me nek. Mijn bovenrugspieren verkrampen helemaal na een set van 15 reps als ik de bar op de traditionele manier vast moet houden en dat leidt nogal af.

Echt een aanradertje dus. Enige minpunt is dat je iemand nodig hebt die de bar voor je unrackt en rerackt…

Voor de rest was vandaag echt een chille training. Overal op weten te plussen. Ik zit echt in een goede flow nu

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Dag vrienden.

Gewicht is heel stabiel 105, shape acceptabel. Vandaag en gisteren niet getraind, want ik was echt eventjes naar de tering qua vermoeidheid etc. Ik denk dat volgende week de laatste week wordt dat ik nog ga injecteren. Met het eten en zware training ga ik denk ik nog een weekje langer door, want het zou zonde zijn om gelijk al te stoppen met alles wanneer je nog superhoge waardes hebt.

Daarna ben ik van plan om een hele week rust te nemen… Nog nooit gedaan lol, maar het leek me misschien goed om na zo’n lange periode van hard trainen, veel eten en blasten gewoon een week te chillen. Trainen betekent voor mij niet alleen naar de gym gaan, maar ook elke dag om 5 uur uit bed komen, (proberen) vroeg te gaan slapen etc etc. Moet ff een kleine pauze hebben van die shit.

Maar zo ver is het nog niet… eerst nog even knallen. Morgen benen.

Vanaf maandag misschien nog even voor die laatste 2 weekjes 200 calories erbij, kom dan ongeveer op 5500. Die gaan er trouwens moeiteloos in… heb vaak ‘s avonds nog trek in allerlei shit en dan moet ik me inhouden.

Misaa

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Dag vrienden.

Gewicht is heel stabiel 105, shape acceptabel. Vandaag en gisteren niet getraind, want ik was echt eventjes naar de tering qua vermoeidheid etc. Ik denk dat volgende week de laatste week wordt dat ik nog ga injecteren. Met het eten en zware training ga ik denk ik nog een weekje langer door, want het zou zonde zijn om gelijk al te stoppen met alles wanneer je nog superhoge waardes hebt.

Daarna ben ik van plan om een hele week rust te nemen… Nog nooit gedaan lol, maar het leek me misschien goed om na zo’n lange periode van hard trainen, veel eten en blasten gewoon een week te chillen. Trainen betekent voor mij niet alleen naar de gym gaan, maar ook elke dag om 5 uur uit bed komen, (proberen) vroeg te gaan slapen etc etc. Moet ff een kleine pauze hebben van die shit.

Vanaf maandag misschien nog even voor die laatste 2 weekjes 200 calories erbij, kom dan ongeveer op 5500. Die gaan er trouwens moeiteloos in… heb vaak ‘s avonds nog trek in allerlei shit en dan moet ik me inhouden.
Af en toe een week rust als echte deload is echt niet verkeerd.....mentaal en fysiek herstellen en opladen voor de volgende run!

Bullshark

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2022
Lengte
1m76
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Weekje rust is niks mis mee zo af en toe. Zou niet te hoog in Kcals gaan zitten dan, wel eiwit hoog houden

Mister B

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 sep 2020
Lengte
1m87
Massa
93kg
Dag vrienden.

Zeker! Ga lekker chillen!

polotraxx

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2010
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik hou al een jaar of 5-6 rust met af en toe eens een weekje trainen. Gaat perfect! :D

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Lang niets meer gepost qua training. Back + Hams workout van vandaag was zo:

Reverse grip chins - 3x8
Rack deadlift - 3x6
Single arm seated cable row - 3x10
Chest supported incline DB row - 3x12
DB pullover - 3x10
Lying leg curl - 6x8

Op de chins en deadlifts probeer ik progressie te boeken. Dit zijn de main lifts. De overige oefeningen kies ik een beetje spontaan uit, waar ik op dat moment een gevoel bij heb.

Itt voor quads en chest doe ik voor back geen top set en back off set, maar 3-4 straight sets met hetzelfde gewicht voor hetzelfde aantal reps.

Ik vind FAILURE in back training altijd moeilijk te definiëren. Is failure wanneer je ROM korter wordt bij een row? Of wanneer je het gewicht helemaal niet meer omhoog of omlaag krijgt? Daarnaast kan je natuurlijk ook nog cheaten bij de meeste back exercises (wat een vertelend beeld geeft van kracht en progressie), wat bij een bench press of squat niet of nauwelijks kan.

Daarom kies ik ervoor om misschien een klein beetje weg te blijven van “failure” en alleen perfect of nagenoeg perfect reps te doen. Dit compenseer ik dan een beetje met het extra volume. Ik denk dat dit een goede approach is.

En progressen in load kan op deze manier natuurlijk ook. Vandaag deed ik 180 voor 3x6 op de rack pulls, volgende keer probeer ik 185 etc etc.

Alleen met de chin ups is het wel lastiger :p 3 sets of 8 met bodyweight only is al op het randje, lol. Maar hier zou ik per keer 1,25 of 2,5kg ofzo toe kunnen voegen… zelfs dat soort kleine progressie is op den duur natuurlijk ook progressie.

OP
Spambod

Spambod

Huge Freak
Lid geworden
27 dec 2018
Laatste paar dagen gaan helaas niet helemaal als gehoopt. Sinds eind vorige week kreeg ik opeens weer wat last van me vertering en dat blijft maar een beetje op en af gaan. Wat voedingsmiddelen eruit gegooid, andere toegevoegd, die vervolgens ook weer niet helemaal lekker gaan, en zo blijf je bezig…

Dagenlang met verteringsproblemen (enorme bloat, vieze scheten, maag/darmpijn) rondlopen vreet daarnaast ook gewoon een hoop energie. Ik heb dan niet echt zin om uit bed te komen, laat staan om te trainen en 5500 calories te vreten etc etc…

Morgen is de laatste injectiedag van deze blast. Ik wil nu even een paar dagen rust nemen in de hoop dat het allemaal wat beter wordt en dan nog een weekje (of 2) knallen en gebruik maken van al die gear in me mik. Mocht het binnen nu en 2 dagen niet beter worden dan ga ik gewoon me calories drastisch verlagen en rusten / cruisen en op die manier al die shit gewoon laten herstellen.

Het liefst was ik nu al gewoon gestopt met alles en had ik calories verlaagd, maar dat vind ik dan weer zo zonde van de AAS. Na de laatste injectie, vooral met deze lange esters, zit je sowieso nog 2 weken hoog. Lijkt me dan erg zonde om daar niet alles uit te halen. Maar het lichaam moet wel meewerken natuurlijk…

Mister B

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 sep 2020
Lengte
1m87
Massa
93kg
Laatste paar dagen gaan helaas niet helemaal als gehoopt. Sinds eind vorige week kreeg ik opeens weer wat last van me vertering en dat blijft maar een beetje op en af gaan. Wat voedingsmiddelen eruit gegooid, andere toegevoegd, die vervolgens ook weer niet helemaal lekker gaan, en zo blijf je bezig…

Dagenlang met verteringsproblemen (enorme bloat, vieze scheten, maag/darmpijn) rondlopen vreet daarnaast ook gewoon een hoop energie. Ik heb dan niet echt zin om uit bed te komen, laat staan om te trainen en 5500 calories te vreten etc etc…

Morgen is de laatste injectiedag van deze blast. Ik wil nu even een paar dagen rust nemen in de hoop dat het allemaal wat beter wordt en dan nog een weekje (of 2) knallen en gebruik maken van al die gear in me mik. Mocht het binnen nu en 2 dagen niet beter worden dan ga ik gewoon me calories drastisch verlagen en rusten / cruisen en op die manier al die shit gewoon laten herstellen.

Het liefst was ik nu al gewoon gestopt met alles en had ik calories verlaagd, maar dat vind ik dan weer zo zonde van de AAS. Na de laatste injectie, vooral met deze lange esters, zit je sowieso nog 2 weken hoog. Lijkt me dan erg zonde om daar niet alles uit te halen. Maar het lichaam moet wel meewerken natuurlijk…
Hou je aan je plan. Je bent er bijna.

Naar boven