MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik ben geen fan van de agressieve mini cut. Heb het ook geprobeerd en tijdens lijkt het idd geweldig want je valt lomp hard af ( ik iig wel ) en alles oogt strakker, maar zodra de carbs weer wat omhoog gaan valt bij mij het vetverlies vervolgens vies tegen. Voor mij is de enige manier om een beetje fatsoenlijk droog te worden toch echt oldskool cutten voor een langere periode. Zou het dan op iets van 250 test en 200 mast doen ofzo in jouw geval. Weekje of 10 voor uittrekken, hoort er nu eenmaal bij.

Ik val ook altijd vrij snel af... Of dat was iig zo toen ik nog natty was. Hoefde meestal alleen me carbs wat te verlagen en geen eens cardio te doen en de kilo's vlogen er af.

Een weekje of 8-10 (afhankelijk van hoe snel ik vet verlies) op 250test en 200mast lijkt mij inderdaad ook wel wat... Niks extreems, gewoon puur gericht op vet verliezen en massa behouden. Zit er nu toch wel erg naar te neigen gewoon zoiets te doen.

Bedankt voor je advies.
 
Ik ben geen fan van de agressieve mini cut. Heb het ook geprobeerd en tijdens lijkt het idd geweldig want je valt lomp hard af ( ik iig wel ) en alles oogt strakker, maar zodra de carbs weer wat omhoog gaan valt bij mij het vetverlies vervolgens vies tegen. Voor mij is de enige manier om een beetje fatsoenlijk droog te worden toch echt oldskool cutten voor een langere periode. Zou het dan op iets van 250 test en 200 mast doen ofzo in jouw geval. Weekje of 10 voor uittrekken, hoort er nu eenmaal bij.
Langer is beter maar het is net hoeveel tijd je hebt, mini cut en bulk kan in één blast in principe vandaar dat ik het adviseerde.
 
Langer is beter maar het is net hoeveel tijd je hebt, mini cut en bulk kan in één blast in principe vandaar dat ik het adviseerde.

Eens, als je ergens naar toe moet werken dan is het allicht een idee. Ik moet er ook bij vermelden dat ik dat niet doe, ik wil enorm buff worden maar ga nooit een wedstrijdwaardig fysiek neer kunnen zetten dus of ik er nou 8 weken langer over doe boeit ook niet :P
 
Mja... Het is niet zo dat ik "haast" heb ofzo hoor. Natuurlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk mijn doel (een wedstrijdwinnend fysiek) bereiken, maar het moet wel enigszins verantwoord blijven allemaal.

Slow and steady wins the race imo in bodybuilding. Dus in principe vind ik 8, 10 of 12 weken eventjes cutten niet zo erg. Long term denk ik ook dat dit meer massa gaat geven wanneer ik vervolgens weer ga bulken. Ik kan niet 2 of 3 jaar lang kcal en carbs blijven pounden en verwachten dat ik hard door blijf groeien... Dat heb ik inmiddels wel begrepen.
 
Ik ben het met vntl eens. Beide manieren kunnen werken. Wat ik iedereen kan aanraden is in elk geval je bulk zolang mogelijk uit te rekken en zo min mogelijk mini-cuts te doen. Als het echt nodig blijkt, stel bijv na een vakantie of de jaarlijkse feestdagen (denk aan kerstmis / oud en nieuw) en heb je daarvan teveel vet gegaind. Dan kan een agressieve minicut van 4-6 weken effectief zijn. Als je langer van plan bent dan 6 weken raad ik je toch echt aan voor langere tijd te cutten (minder agressief).

Tijdens een cruise raad ik je ten alle tijden af om te cutten. Start of eindig met een minicut tijdens je kuur/blast en hou altijd in je achterhoofd voor lange duur in een overschot te willen.

Met jou kuurverleden zou test - mast op de dosering die je aangaf inderdaad voldoen.
 
nette gewicht hoelang ben je?miss heb ik het gemist.
 
Ja, ik vond chest supported rows altijd erg chill om te doen, alleen mijn huidige gym heeft niet zo'n machine. Ik zou het eventueel ook op een incline bench met dumbbells kunnen doen maar dat vind ik maar kut... Als ik mijn armen volledig strek raken die dumbbells de grond en als ik volledig contract botsen ze tegen die bench... Een en al gedoe en 0 focus op mijn rugspieren op die manier.
Ik zet wel eens zo'n stepbankje onder de incline bench, dat werkt bij mij in ieder geval goed met dumbbells.

Verder blijf ik hier volgen, zeer interessant. M.i. een van de beste logs hier en allemaal interessante/functionele info.

Ik ben benieuwd naar het verloop van je blast-cruise en (mini)cut. Ik zit zelf ook een beetje in dubio. M'n tweede kuur wil ik zoveel mogelijk massa (en kracht) pakken, maar daarna zal er ook een moment komen dat ik toch m'n VP weer wat wil droppen. Cutten als ik off ben wil ik sowieso niet, misschien dat m'n derde kuur volgend jaar ik meer ga cutten (en de contest mee ga doen dan).

Strive4muscle : je raadt af om tijdens de cruise te cutten. Is dit vanwege het verlies van spiermassa dat dan aanzienlijk zal zijn?
 
Wel eens met Bert, goeie log dit.
 
Opzich toch ook logisch.
Je zet spiermassa aan op een bepaalde hoeveelheid gear (je blast) en daarna ga je op minder gear (je cruise 125 mg test) direct in een kcal deficit.
Dan verlies je wel een deel weer ja.

Ook in btw
 
Opzich toch ook logisch.
Je zet spiermassa aan op een bepaalde hoeveelheid gear (je blast) en daarna ga je op minder gear (je cruise 125 mg test) direct in een kcal deficit.
Dan verlies je wel een deel weer ja.

Ook in btw
Dat klopt zeker, maar als je cut tijdens je blast laat je spiermassa liggen die je had kunnen pakken als je had gebulkt, hetgeen mij mijzelf af deed vragen wat het meest efficiënt en effectief zou zijn. De hierboven genoemde optie van een korte cut + bulk in één blast is wellicht een mooie tussenweg, maar dan gaat het enkel om het iets droppen van je VP en niet een complete cut zoals in een prep.
 
Ja, ik vond chest supported rows altijd erg chill om te doen, alleen mijn huidige gym heeft niet zo'n machine. Ik zou het eventueel ook op een incline bench met dumbbells kunnen doen maar dat vind ik maar kut... Als ik mijn armen volledig strek raken die dumbbells de grond en als ik volledig contract botsen ze tegen die bench... Een en al gedoe en 0 focus op mijn rugspieren op die manier.
Ik doe deze redelijk vaak in verschillende angels. Indien je bankje niet zo kaan staan gewoon zo'n step ofzo tegen de kabel aanzetten
1568749823165.png
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Dat klopt zeker, maar als je cut tijdens je blast laat je spiermassa liggen die je had kunnen pakken als je had gebulkt, hetgeen mij mijzelf af deed vragen wat het meest efficiënt en effectief zou zijn. De hierboven genoemde optie van een korte cut + bulk in één blast is wellicht een mooie tussenweg, maar dan gaat het enkel om het iets droppen van je VP en niet een complete cut zoals in een prep.

Daar heb je een punt.
Heb zelf ook wel eens zitten denken om cut en bulk in één blast te doen. 1-6 test mast low dose en dan 6-14 test deca ofzo iets hogere dose. Kun je ook nog profiteren van misschien een kleine rebound ?
Als je echt ripped etc wil worden indd beter gewoon een goeie cutblast doen denk ik
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Gewoon tren erin jassen en zowel aankomen als een beetje vetverlies:P jk jk
Totdat de tren er uit is en je realiseert dat het alleen maar leek door de tren dat je droger was.
 
Wat misschien ook wel een voordeel is van een wat langere, traditionele cut is dat je geen extreme deficits hoeft te hanteren en daardoor (vooral als je qua gear nog niet zo veel hebt gedaan zoals ik) ook nog wat VVM kan gainen, terwijl je aan het cutten bent. Natuurlijk zal dit niet veel zijn, maar ik geloof wel dat 1 of 2 kg mogelijk is over een periode van 10 weken ofzo. En uiteindelijk is elke kilo er één en op een leaner fysiek zullen die kilo's zeker goed te zien zijn.

Overigens heb ik vandaag een dag vrij van werk en heb ik ook maar besloten er een dag vrij van de gym van te maken. Had gisteren ook al een rustdag, maar voelde me vanochtend echt nog niet hersteld. Uiteindelijk van 22.00 tot 10.00 geslapen :grinny:Heerlijk.

Zoals ik al eerder zei... High volume training is echt retezwaar. Misschien maar eens het aantal sets een beetje naar beneden bijstellen de komende tijd.

Maar misschien ga ik zo nog ff armen doen ofzo :rolleyes: Kweetnie...

Oh ja vanavond ga ik trouwens ook nog uit eten ivm een jarig familielid. Dat wordt denk ik wel een overschrijding van mijn kcal-budget :P

Dan moet ik waarschijnlijk toch wel even naar de gym nu om mij vanavond minder schuldig te voelen.
 
Heb ik wat gemist ik dacht dat je juist low volume trainde?
 
Heb ik wat gemist ik dacht dat je juist low volume trainde?

Best een lange tijd wel gedaan ja. Zo ook tijdens mijn eerste kuur.

Maar toen kreeg ik tijdens PCT last van mijn linkerknie bij elke squat/leg press/hack squat oefening en scheurde ik bijna mijn borst af tijdens machine dips, waar ik zo nu en dan nogsteeds last van heb :rolleyes:

Daarom beslist om voorlopig easier on the weights te zijn en hoger volume te draaien
 
Back
Naar boven