XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

2000 kcals en een uur cardio per dag en je afvragen waarom je het koud hebt en je libido naar de klote is.

Broer... eigenwijs much?
Maja je gaat nooit shredded/ echt lean zijn zonder die sides denk ik.

In een surplus met dezelfde hoeveel testosteron zou je waarschijnlijk een top libido hebben. Toch bij mij het geval:P

Moet het wat vanuit evolutionair perspectief bekijken: eten gaat nu voor op seks/voortplanten.
 
Maja je gaat nooit shredded/ echt lean zijn zonder die sides denk ik.

In een surplus met dezelfde hoeveel testosteron zou je waarschijnlijk een top libido hebben. Toch bij mij het geval:P

Moet het wat vanuit evolutionair perspectief bekijken: eten gaat nu voor op seks/voortplanten.
Mijn libido is ook dood na die eerste wedstrijd, hij werkt nog wel maar de zin is er niet.
 
Vandaag dus rustdagje. Heb besloten om de carbs van 1 carb meal (ca 60gr carbs) weg te halen en de overgebleven carbs alsnog te verdelen over 3 meals. Dus ipv 60 / 55 / 55 = 170 carbs wordt het vandaag 37 / 37 / 37 = 110 carbs. Heb het niet precies geteld maar volgens een snelle berekening kom ik dan op 1650 kcal uit vandaag :o even bikkelen dus. Als mijn gewicht morgen laag/acceptabel is, doe ik morgen een high day van bijna 3000 kcal. Vind dit wel leuk om te doen eigenlijk… een beetje experimenteren met carbs en calories etc en kijken hoe je lichaam erop reageert. Ben benieuwd.
 
Vanochtend eindelijk weer een wat lager ochtend gewicht van 96,7kg, na meerdere dagen steeds wat hoger in de 97kg gezeten te hebben. Hoewel het gewicht steeds maar in kleine beetjes afneemt, zie ik wel dat mijn fysiek toch aanzienlijk beter wordt. Vandaag tijdens de training trok ik mijn shirt een beetje omhoog om bij goed daglicht me abs te zien in een gym mirror (ik was zowat alleen in de gym, no stress), en ik was best verbaasd met hoe het eruit zag, in ogenschouw nemende dat mijn gewicht niet echt significant zakt. Ook merk ik in de gym gelukkig helemaal niks van de low calories, ik voel me goed en scherp tijdens de trainingen en maak hier en daar ook wat strenght gains; slapper word ik iig zeker niet. Dat is dus wel fijn, die 300mg test doet echt wel zijn werk.

Verder is het gedurende de dag wel een beetje vervelend aan het worden. Ik heb het constant fucking KOUD en tegen de avond ben ik gewoon echt fucked up qua energy levels. Libido ook echt -100000000 laatste weken.

Wat ik ook merk is dat mijn gewicht elke keer na een rustdag steeds wat hoger is dan het zou moeten zijn en het duurt dan weer een dag of 2 voordat dat weg is. Mijn conclusie is dus dat ik op die rustdag wat calories moet schrappen, of misschien alleen wat carbs schrappen en deze dan vervangen door protein. Ben er nog niet helemaal uit… morgen is weer zo’n dag.

Ben van plan om nog 3 weken tot begin november op deze manier de cut door te “pushen”, dan neem ik waarschijnlijk een kleine break waarin ik ga proberen mijn calories omhoog te brengen en zo mijn metabolisme weer een beetje te versnellen, want er moet echt nog een paar kg vet van af en met 2000 kcals en 1 uur cardio per dag momenteel weet ik niet zo goed hoe ik dat moet bereiken, lol. Daarom dus even een paar weken resetten denk ik. Daarnaast moet ik ivm mijn werk in november een paar keer weg voor een paar dagen… Dan kan ik sowieso niet fatsoenlijk trainen en ook geen dieet handhaven, dus wellicht komt dat allemaal wel goed uit om even een diet break in te lassen. Moet alleen wel oppassen dat ik niet opeens weer een paar kg aankom, lol…
Hoeveel weeg je nu dan? Ivm dat ik denk dat je kcal iets te laag is...
 
Vanochtend 96,3kg.
Ik viel af bij 2600 kcal, train natuurlijk en woog ongeveer 96tot90 kg. Ik viel dat gewicht af van maart t/m juli. Ik stagneerde op 88 kg. Misschien heb je er wat aan en kan je meer eten :). Ik weet niet wat je doel is en natuurlijk gaat t langzamer dan... Ik train wel 2 a 2,5 uur 2 a 3 dagen, dan 1 dag rust en doe ook 3 keer cardio (hardlopen /vechtsport) p week. Maar ik denk dat je je beter gaat voelen overall met wat meer kcal.
 
Ik viel af bij 2600 kcal, train natuurlijk en woog ongeveer 96tot90 kg. Ik viel dat gewicht af van maart t/m juli. Ik stagneerde op 88 kg. Misschien heb je er wat aan en kan je meer eten :). Ik weet niet wat je doel is en natuurlijk gaat t langzamer dan... Ik train wel 2 a 2,5 uur 2 a 3 dagen, dan 1 dag rust en doe ook 3 keer cardio (hardlopen /vechtsport) p week. Maar ik denk dat je je beter gaat voelen overall met wat meer kcal.

Dankje man:hahaha:
 
Nu ook weer een goed voorbeeld van de tyfuszooi waar ik dagelijks mee te maken heb in mijn leven… had een paar weken geleden een nieuwe whey isolate gekocht, qua wat er allemaal vermeld staat op het label enzo een goede isolate met minimale lactose en shit. Ik drink die shit al meerdere weken post workout zonder enige problemen, en opeens gisteren en vandaag de fucking gekste diarree een uur of anderhalf / 2 na inname van die hoerenzooi. En dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurt. Ik kan wekenlang iets eten wat gewoon goed gaat, en dan opeens de volgende dag word ik fucking ziek van iets. Ik heb nu al voor honderden euro’s aan whey in de keuken staan die op deze manier niet op zijn gemaakt. FML.
 
Nu ook weer een goed voorbeeld van de tyfuszooi waar ik dagelijks mee te maken heb in mijn leven… had een paar weken geleden een nieuwe whey isolate gekocht, qua wat er allemaal vermeld staat op het label enzo een goede isolate met minimale lactose en shit. Ik drink die shit al meerdere weken post workout zonder enige problemen, en opeens gisteren en vandaag de fucking gekste diarree een uur of anderhalf / 2 na inname van die hoerenzooi. En dit is al de zoveelste keer dat dit gebeurt. Ik kan wekenlang iets eten wat gewoon goed gaat, en dan opeens de volgende dag word ik fucking ziek van iets. Ik heb nu al voor honderden euro’s aan whey in de keuken staan die op deze manier niet op zijn gemaakt. FML.
Vervelend man. Voor een lactose vrije whey gaan is geen optie? Zijn inmiddels zoveel verschillende varianten die ook werken denk aan bijv een beef, soy of pea whey.
 
Vervelend man. Voor een lactose vrije whey gaan is geen optie? Zijn inmiddels zoveel verschillende varianten die ook werken denk aan bijv een beef, soy of pea whey.

Nooit aan gedacht eigenlijk, beef protein. Wel van gehoord uiteraard. Voor soja ben ik ook extreem gevoelig en pea’s waarschijnlijk ook :o

Heeft iemand dat weleens geprobeerd, beef proteinzz? Zie het bijvoorbeeld op MyProtein staan nu, nog best goedkoop ook. Goedkoper iig dan die hydro iso huppeldepup kutzooi waar ik steeds van aan de schijt ga.
 
Nooit aan gedacht eigenlijk, beef protein. Wel van gehoord uiteraard. Voor soja ben ik ook extreem gevoelig en pea’s waarschijnlijk ook :o

Heeft iemand dat weleens geprobeerd, beef proteinzz? Zie het bijvoorbeeld op MyProtein staan nu, nog best goedkoop ook. Goedkoper iig dan die hydro iso huppeldepup kutzooi waar ik steeds van aan de schijt ga.
Ik heb eggwhite protein powder, beef kan ik me niet voorstellen hoe dat smaakt
 
Nooit aan gedacht eigenlijk, beef protein. Wel van gehoord uiteraard. Voor soja ben ik ook extreem gevoelig en pea’s waarschijnlijk ook :o

Heeft iemand dat weleens geprobeerd, beef proteinzz? Zie het bijvoorbeeld op MyProtein staan nu, nog best goedkoop ook. Goedkoper iig dan die hydro iso huppeldepup kutzooi waar ik steeds van aan de schijt ga.
Jaren geleden en dat was altijd super te verteren, enige wat me weerhield om ermee door te gaan was de kosten. Geloof dat ik toen de Carnivor van Musclemeds had. Met die van myprotein geen ervaring tbh.
 
Egg protein is ook 0,0000% lactose neem ik aan? Hoe is je digestion daar van?

Ik heb maar ff wat beef protein besteld om te proberen, we zullen zien.
Yes 0% lactose. Zit 100% eiwit in. Is hetzelfde soort eiwit als die liquid eggwhites. Dus ook gepasteuriseerd, iets lagere Bio-Availability dus wel. Waarschijnlijk zit de Bio-Availability tussen gekookt en rauw in
 
Yes 0% lactose. Zit 100% eiwit in. Is hetzelfde soort eiwit als die liquid eggwhites. Dus ook gepasteuriseerd, iets lagere Bio-Availability dus wel. Waarschijnlijk zit de Bio-Availability tussen gekookt en rauw in

Mja, wat houdt die bio availability precies in? Die van beef protein is iets lager nog dan van egg protein dacht ik gisteren gelezen te hebben. Maar goed, het zal wel… als je je whey altijd uitschijt is de availability waarschijnlijk ook niet optimaal denk ik dan :P
 
Mja, wat houdt die bio availability precies in? Die van beef protein is iets lager nog dan van egg protein dacht ik gisteren gelezen te hebben. Maar goed, het zal wel… als je je whey altijd uitschijt is de availability waarschijnlijk ook niet optimaal denk ik dan :P
Biobeschikbaarheidis hoeveel er daadwerkelijk opgenomen/gebruikt wordt. Een ei-eiwit heeft bijvoorbeeld 4(?) gram eiwit, als je die bakt/kookt heb je daadwerkjelijk vier eiwit. Maar als je het eiwit rauw zou drinken dan krijg je netto misschien maar de helft binnen door slechte biobeschikbaarheid. Geen idee of het de helft is, maar zo werkt het in ieder geval.

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor als je magnesium suppleert. Goedkope merken gebruiken soms magnsesium oxide wat een hele slechte biobeschikbaarheid heeft, en dus amper wordt opgenomen. Je wilt citraat of wat voor versie dan ook hebben. Maar of dat voor egg protein whey ook zo geldt weet ik niet.

Whey uitschijt of je digestion zegt niet zoveel over de bioavalballity denk ik. Daar hoef je geen rekening mee te houden met traditionele whey soorten.
 
Mja, wat houdt die bio availability precies in? Die van beef protein is iets lager nog dan van egg protein dacht ik gisteren gelezen te hebben. Maar goed, het zal wel… als je je whey altijd uitschijt is de availability waarschijnlijk ook niet optimaal denk ik dan :P
Whey eiwit heeft de hoogste Bio-Availability van alles. Ei zit daarna het hoogst volgens mij, kip en rood vlees iets daaronder en dan komen alle rare planten dingen. De bioavailability is gewoon wat er aankomt op de plek waar het hoort te zijn. Zoals hoxyz zei heeft dat niks te maken wat je uit schijt. Volgens mij had eggwhite powder 78 ofzo, dus nog steeds best hoog
 
Whey eiwit heeft de hoogste Bio-Availability van alles. Ei zit daarna het hoogst volgens mij, kip en rood vlees iets daaronder en dan komen alle rare planten dingen. De bioavailability is gewoon wat er aankomt op de plek waar het hoort te zijn. Zoals hoxyz zei heeft dat niks te maken wat je uit schijt. Volgens mij had eggwhite powder 78 ofzo, dus nog steeds best hoog

Ah, okay. Ik denk wel dat we die getalletjes met een korrel zout moeten nemen. Wat ik bedoelde te zeggen met het uitschijten van whey is dat hoewel die shit qua allerlei scores en ratios bovenaan die lijstjes staat, je er toch niet veel aan hebt als je die shit gewoon niet goed kan verteren. Mja anyways, ik probeer gewoon ff die beef protein en ik hoop dat ik dat af ben van die ellende.
 
Back
Naar boven