AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beetje rustig met je legs is wel goed, kun je meer aandacht aan je pecs besteden. Zolang dit goed blijft gaan qua Kcals zou ik dit aanhouden
 
Tijd voor weer eens een update…

Opzich gaat het allemaal nog heel goed. Ik heb mijn trainingen een paar weken geleden iets aangepast en dat bevalt tot nu toe zeer goed. Ik ben o.a. op key movements weer met top sets en back off sets gaan werken en heb ook het totale volume een beetje verlaagd. Ik heb bijvoorbeeld nu al 3 chest workouts achterelkaar best dikke strenght gains gemaakt dus het werkt tot nu toe goed. En het is bovenal gewoon verfrissend om iets “nieuws” te doen qua training eens in de zoveel tijd.

Merk wel dat zodra ik zwaarder ga op lower body oefeningen ik vrij snel last van me linkerknie krijg en ook voelde ik laatst tijdens de topset op hack squats een soort verrekking in mijn glute. Een paar dagen nadien met een pijnlijke en stramme glute rondgelopen. Nog nooit eerder zo tijdens een set direct wat gevoeld in een spier. Dat zijn toch van die dingetjes die mij een beetje weerhouden van HIT / low volume / progressive overload blabla. De vraag is niet OF je een blessure krijgt, maar wanneer. Maar okay… een gewaarschuwd mens telt voor 2!


Calories zitten nu al een paar weken op 5000TD/4000NTD.

Bijgaand een foto van vanochtend. Het is niet echt een picca die mijn fysiek eer aandoet, maar ik post hem puur om mijn huidige shape / bodyfat een beetje te laten zien. Dit is met 105,0kg vanochtend, 12kg meer dan op het begin van mijn bulk, lol. Voor mijn gevoel heb ik best wel gekke gains gemaakt de afgelopen periode. Komt natuurlijk voornamelijk door de gear en het vocht, maar alles is zo rond en vol zoals het nog nooit geweest is. Ik begin ook eindelijk een beetje thicc te worden voor mijn gevoel, dus niet alleen breed van links naar rechts, maar ook wat dikker van voor naar achter door de chest / back gains, maar ook side leg etc.

Wat vinden jullie? Begin ik echt een beetje sloppy te worden en moet ik alles maar laten zoals het nu is om niet nog dikker te worden, of zouden jullie de laatste 3-4 weken nog calories een klein beetje uppen en nog zo veel mogelijk proberen te gainen? Keep in mind dat ik sinds deze week ook gear nog even verhoogd heb met 150mg test…
Sloppy? Bro als jij sloppy ben dan stop ik met trainen😂
 
Zo voel ik me echt :o Als je ooit scherpe lijnen en een beetje striations in bepaalde spieren hebt gezien (ik was nog verre van in een contest-achtige shape, maar nog steeds best wel lean) en dat verdwijnt allemaal en je skin fold op je lower abs wordt dikker… dan begin je je echt vet en smerig te voelen.

Maar daarom ook dat ik jullie mening vraag voor een beetje objectiviteit.

Dus jullie zouden de resterende weken nog een beetje verder pushen qua kcals?
 
Zo voel ik me echt :o Als je ooit scherpe lijnen en een beetje striations in bepaalde spieren hebt gezien (ik was nog verre van in een contest-achtige shape, maar nog steeds best wel lean) en dat verdwijnt allemaal en je skin fold op je lower abs wordt dikker… dan begin je je echt vet en smerig te voelen.

Maar daarom ook dat ik jullie mening vraag voor een beetje objectiviteit.

Dus jullie zouden de resterende weken nog een beetje verder pushen qua kcals?
Vooral geen wedstrijden doen, dan ben je altijd dik zoals mij.

Maar nee voor een off season is er niks mis met je shape en 99% van de mensheid is nog steeds dikker. Zolang je nog aankomt met wat je eet gewoon zo laten en doorgaan.
 
Zo voel ik me echt :o Als je ooit scherpe lijnen en een beetje striations in bepaalde spieren hebt gezien (ik was nog verre van in een contest-achtige shape, maar nog steeds best wel lean) en dat verdwijnt allemaal en je skin fold op je lower abs wordt dikker… dan begin je je echt vet en smerig te voelen.

Maar daarom ook dat ik jullie mening vraag voor een beetje objectiviteit.

Dus jullie zouden de resterende weken nog een beetje verder pushen qua kcals?
Ik ben wss nooit zo lean als jij geweest maar zodra ik ook maar een extra cm op mn waist zie voel ik me al dik

En goed dat je de mening van anderen vraagt voor objectiviteit, zelf ben ik alleen dan nog een autist die denkt dat andere mensen niet de waarheid zeggen :roflol:
Maar ziet er meer dan prima uit
 
Volgens mij is jouw onzekerheidslevel echt over 9000. Altijd die lappen tekst met hele dagboekverhalen. Nu dit weer, je lijkt wel een wijf:roflol:, tijd om een andere hobby te zoeken dit is niks voor jou
 
Volgens mij is jouw onzekerheidslevel echt over 9000. Altijd die lappen tekst met hele dagboekverhalen. Nu dit weer, je lijkt wel een wijf:roflol:, tijd om een andere hobby te zoeken dit is niks voor jou

Dit is toch een log? En volgens mij is dat juist de bedoeling van een log.

Als het jou niet interesseert dan lees / reageer je toch niet.

Maar ik ben inderdaad erg onzeker ja. Daarom gebruik ik 1,5gr aan aas per week om dat enigszins te compenseren.
 
Verder doorgainen. Al zou je bijvoorbeeld nog 2 of 3% BF gainen is er nog niks aan de hand ( wel ook vvm dan gainen uiteraard).
 
topset op hack squats een soort verrekking in mijn glute
Upper glute? Ik heb namelijk iedere keer hetzelfde bij hack squats, zeker dicht bij failure.

Je hebt sowieso nog wat mileage om te bulken zonder echt te vet te zijn. Je kan in no time terug goed lean zijn.
 
Upper glute? Ik heb namelijk iedere keer hetzelfde bij hack squats, zeker dicht bij failure.

Je hebt sowieso nog wat mileage om te bulken zonder echt te vet te zijn. Je kan in no time terug goed lean zijn.

Een beetje upper outer glute zou ik zeggen. Op het laagste punt in de hack squat wanneer de glute het meest gestrekt wordt voelde ik het er opeens in schieten.

Moet zeggen dat ik al aan het uitkijken ben naar een shred fase :p
 
Een beetje upper outer glute zou ik zeggen. Op het laagste punt in de hack squat wanneer de glute het meest gestrekt wordt voelde ik het er opeens in schieten.

Moet zeggen dat ik al aan het uitkijken ben naar een shred fase :p
Heb precies hetzelfde op de hack squat. Nadien deden alle squat varianten pijn.

Denk dat je volgende shred contest lean kunt halen hoor

zeker met wat ACE
 
Heb precies hetzelfde op de hack squat. Nadien deden alle squat varianten pijn.

Denk dat je volgende shred contest lean kunt halen hoor

zeker met wat ACE

Durf nu nog niet zo 123 plannen te maken voor de nabije toekomst.

Sowieso na deze blast wil ik een recovery phase van minstens een paar maanden doen op een lage(re) cruise/TRT dose. De vorige keer heb ik heel lang op 300mg “gecruised”, maar dat was ook omdat ik aan het cutten was. Nu zou ik sowieso niet hoger dan 200 willen gaan, misschien wel 125/150 en gewoon echt een fatsoenlijke periode met perfect bloods rondlopen.

Ik vond mezelf er op 93kg lean best wel goed uitzien afgelopen winter, maar wel nog veels te small en thin. Als ik nu op de juiste plekken wat massa heb weten aan te zetten, denk ik dat dat al wel een fysiek is dat een goede basis zou zijn voor een wedstrijdprep. Maar then again, wel of niet competen enzo en daar vol voor gaan is van zoveel andere dingen afhankelijk: ik heb veel werk, mogelijk een verhuizing in het vooruitzicht en ook een redelijk serieuze kinderwens… Hardcore bodybuilding verneukt gewoon een groot deel van je leven, let’s be honest. Dat is gewoon lastig balanceren. In je hart ben je erg gepassioneerd en wil je er vol voor gaan, maar het verstand remt dat vervolgens toch wel een beetje af. Ik zit al lang op een soort wip wat dat betreft.

Dus we zien wel.

P.S. Sorry als deze tekst te lang is want ik kwam er vandaag pas achter dat het eigenlijk niet de bedoeling is om dit topic vol te spammen met hele lappen tekst in een dagboekstijl :(
 
Je mag schrijven wat je wilt, het is je eigen log/dagboek.

Ik heb die periode ook gehad, was op gegeven moment sociaal geïsoleerd van vrienden en familie. Was gewoon verslaafd aan mijn schema met alles er omheen. Alles moest ervoor wijken, maar gelukkig ben ik er vanaf, voor groot deel. En heeft het me niet mijn huwelijk gekost.
 
Als je doel is om uiteindelijk huge te worden zou gewoon lekker door bulken. Hou je markers als bloeddruk en bloedglucose bij? Als deze in orde zijn in combinatie met goede eetlust zou ik geen reden zien om te stoppen.
 
Vanochtend rug + hams gedaan. Echt een leuke training waarin ik me rug van begin tot einde heel goed voelde.

Een aanrader om eens je back workout mee te beginnen (of eindigen als je heel sterk bent) is een superset van rack pulls en chin ups. Ik deed 5 reps op de rack pulls, vervolgens gelijk 6 chins. Na 3 worksets was ik echt helemaal deaud en echt extreem pumped. Heel me rug zat van onder tot boven vol met bloed, sick. Daarna een beetje op de isolatie en concentratie tour gegaan en single arm seated cable rows gedaan 3x10 en vervolgens single arm pulldowns 3x8. Om het af te maken en allemaal goed uit te strekken dumbbell pullovers 3x10.

Daarna nog seated hamstring curls 4x15. Hier gewoon een maximale pump proberen te krijgen.

Ben best tevreden met deze front double. Een paar maanden geleden kon ik wel huilen als ik mezelf in een front double zag, nu vind ik het er wel okay uitzien. Rug is echt wel heel goed vooruitgegaan imo.

E9A0DA41-E775-43D6-A43F-16C87D6EDEA6.jpeg
 
Als je je omdraait, zie ik je rug beter :p
 
Besloten om vanaf vandaag toch nog maar 200 calories per dag toe te voegen. Dus 5200 op training days nu. Rustdagen houd ik op 4000, dat is imo genoeg. Reden is eigenlijk gewoon puur omdat ik een hele goede eetlust heb en na 5000 calories nog steeds trek heb. Ik heb dat serieus NOG NOOIT in alle jaren dat ik aan het botjebuilden ben meegemaakt. Meestal was ik na 8 of 10 weken bulken de dagen aan het aftellen dat mijn bulk voorbij was en voelde ik me 24/7 kut.

Dus nu alles zo goed gaat wil ik hier gewoon maximaal gebruik van maken de laatste weken. Als ik hierdoor 1kg extra vet aanzet dan is het maar zo… maar dan heb ik iig het maximale eruit gehaald in mijn quest for mass. Want ik ben en blijf nog steeds een kleine kut ecto.
 
Oprecht benieuwd naar jouw shape, aangezien je jezelf als een halfgod met pro-ambities gedraagt in vrijwel ieder topic dat ik hier tegenkom 🥰
Ik ben te oud voor pro, maar zal dit topic er verder niet mee vervuilen
 
Vandaag voor het eerst in de smith machine gesquat met straps vastgemaakt aan de bar waar ik dan vervolgens aan vasthield, zoals pro’s dat ook altijd doen. Vond het veeeeeel fijner op die manier, want ondanks dat ik nu niet bepaald de massa van een pro heb, heb ik veel moeite om de bar met mijn handen vast te houden achter me nek. Mijn bovenrugspieren verkrampen helemaal na een set van 15 reps als ik de bar op de traditionele manier vast moet houden en dat leidt nogal af.

Echt een aanradertje dus. Enige minpunt is dat je iemand nodig hebt die de bar voor je unrackt en rerackt…

Voor de rest was vandaag echt een chille training. Overal op weten te plussen. Ik zit echt in een goede flow nu
 
Back
Naar boven