AndroidHealthClinic

Spanning op spier.

Bezoekers in dit topic

Steks met andere woorden: hoe lang je de spanning op een spier laat gedurende het trainen dat heeft toch geen invloed op je spierkracht zolang je de spier maar voelt.
 
Steks met andere woorden: hoe lang je de spanning op een spier laat gedurende het trainen dat heeft toch geen invloed op je spierkracht zolang je de spier maar voelt.

Tuurlijk wel..Denk je dat je met slowreps sterker gaat worden?
 
Je denkt veel te moelijk.
 
Vergeet niet dat je de spieren sowieso een tijd onder spanning zet simpelweg door repetities in een beweging te maken, ook zonder ze expres langzamer uit te voeren.

En de hoeveelheid spanning en tijd die effectief is voor spiergroei resulteert al in de gebruikelijke rep ranges.

Dat kun je dan nog afstellen op hoe oefeningen verschillen in hoe lang hun beweging duurt. Een enkele zware squat beweging duurt langer (en kost veel meer moeite) dan een leg extension dus kun je voor een effectieve stimulans misschien 5-10 reps tegenover 10-20 reps doen.
 
Camelus Ik weet wel dat je de oefeningen niet heel traag moet doen zeg maar, maar ik bedoel meer het drukken. Tijdens het drukken bepaal je het dan zelf of is de spier eenmaal gevoeld hebben genoeg of kan je beter 1 a 2 sec doen? Maar erg bedankt voor je tip.
 
Camelus Ik weet wel dat je de oefeningen niet heel traag moet doen zeg maar, maar ik bedoel meer het drukken. Tijdens het drukken bepaal je het dan zelf of is de spier eenmaal gevoeld hebben genoeg of kan je beter 1 a 2 sec doen? Maar erg bedankt voor je tip.

Gewoon straight sets maken en linear verhogen. Zorg daarbij dat je de bar gecontroleerd laat zakken (dus niet laten bouncen) en hard uitstoten. That's it.
 
Ik heb trouwens nog een vraag als je bencht/squat/rowt/ohp/dl moet je dan ook letterlijk alle spier voelen bijv bij squat quads, hamstrings, glutes, abs, lowerback, kuiten allemaal voelen of is quads genoeg?
 
Ik heb trouwens nog een vraag als je bencht/squat/rowt/ohp/dl moet je dan ook letterlijk alle spier voelen bijv bij squat quads, hamstrings, glutes, abs, lowerback, kuiten allemaal voelen of is quads genoeg?
Het is niet zo dat je bij elke compound elke meewerkende spiergroep goed moet voelen
 
Ik heb trouwens nog een vraag als je bencht/squat/rowt/ohp/dl moet je dan ook letterlijk alle spier voelen bijv bij squat quads, hamstrings, glutes, abs, lowerback, kuiten allemaal voelen of is quads genoeg?
Kuiten???
 
je bent een gevoelig persoon of nie?
 
Ik heb trouwens nog een vraag als je bencht/squat/rowt/ohp/dl moet je dan ook letterlijk alle spier voelen bijv bij squat quads, hamstrings, glutes, abs, lowerback, kuiten allemaal voelen of is quads genoeg?

Nee, en welke spieren je met name voelt is ook sterk afhankelijk van de manier waarop je de squat uitvoert.

D.i.

- Een halve squat met de romp nagenoeg rechtop en de knieën vooruit zul je vooral in de quadriceps voelen

- Een 'low bar' squat zo diep mogelijk, waarbij de romp sterk naar voren buigt, zul je met name in de hamstrings, glutes en onderrug voelen.
 
Back
Naar boven