MuscleMeat

Spanning over Iraanse kernwapens (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vernietiging kan ik moeilijk anders uitleggen, in een gedeelte van de moslimwereld is ook vrij duidelijk wat er wordt bedoeld met de vernietiging van de staat Israel. Dat is niet op vreedzame wijze in ieder geval en houdt in dat je de bevolking ook meeneemt in de vernietiging. Maar je geeft al aan dat jij er iets anders mee bedoeld, alleen is de term vernietiging dan wel wat ongelukkig gekozen.

Het is natuurlijk ook erg in de mode om elke kritiek op Israel te benoemen als antisemitisch. Gezien de drang van van het westen, met hun schuldgevoelens n.a.v. WO2, wordt ongeveer alles acceptabel geacht wanneer het betrekking heeft op het gestolen land, met niet-democratische regering, van 'de staat Israel'. Een regering die eigen burgers vermoord en bepaalde groepen geen kans op onderwijs geeft, om maar wat voorbeelden te noemen, mag van mij vernietigd worden. Deze regering roept het over zichzelf af. Na complot Irak, wat er alleen maar slechter op geworden is, kan een nieuw complot Iran er ook nog wel bij. Wat denk Israel wel niet, dat Iran Israel binnen zal vallen of een bommetje erop zal gooien? Wat een lachertje.
 
Als je een groot gedeelte van de Joodse bevolking weggevaagd wil zien ben je in mijn ogen een anti-semiet. Dan kan je het 'sugarcoaten' zoveel je wilt maar de vernietiging van de staat Israel betekent hoe dan ook de vernietiging van een groot gedeelte van het Joodse volk. Of hoe had je ander die vernietiging in gedachten?
Opzich..
Is er weer een dominant geloof minder, dan zijn er nog maar 2 te gaan :D
 
Het is natuurlijk ook erg in de mode om elke kritiek op Israel te benoemen als antisemitisch. Gezien de drang van van het westen, met hun schuldgevoelens n.a.v. WO2, wordt ongeveer alles acceptabel geacht wanneer het betrekking heeft op het gestolen land, met niet-democratische regering, van 'de staat Israel'. Een regering die eigen burgers vermoord en bepaalde groepen geen kans op onderwijs geeft, om maar wat voorbeelden te noemen, mag van mij vernietigd worden. Deze regering roept het over zichzelf af. Na complot Irak, wat er alleen maar slechter op geworden is, kan een nieuw complot Iran er ook nog wel bij. Wat denk Israel wel niet, dat Iran Israel binnen zal vallen of een bommetje erop zal gooien? Wat een lachertje.

Dat is geen mode maar termen als 'vernietiging' of rabiate jodenhaat die door sommigen telkens aan de dag wordt gelegd kan ik moeilijk anders uitleggen dan antisemitisme.

Wat Israel doet ben ik ook geen voorstander van en ultra-zionisten zijn zelf een stel fascisten die het liefst andere bevolkingsgroepen op gewelddadige wijze verdrijven uit Israel of zelfs vermoorden.

Het Westen is overigens lang niet altijd pro-Israel, er zijn in Europa genoeg pro-Palestijnse geluiden geweest binnen diverse regeringen. Iets wat je in Nederland overigens voorlopig niet hoeft te verwachten met een ultra-zionist als Wilders en een Israel-vriend als Verhagen die mede het Nederlandse midden-oosten beleid bepalen.
 
had gister weer een artikel gelezen in een krant hierover.
nou snap ik het nog steeds niet. de reden waarom ze preventief willen aanvallen is dus omdat ze bang zijn dat iran zijn kernwapens in zal zetten tegen israel?

Het creëert werkgelegenheid, haalt de aandacht van de eco-crisis af, wakkert ontwikkelingen aan en geeft het volk een gemeenschapsgevoel. Het kost een paar mensenlevens, maar zeker in deze ver van je bed show levert het alleen maar wat op zolang je er zelf niet middenin zit.
 
Het creëert werkgelegenheid, haalt de aandacht van de eco-crisis af, wakkert ontwikkelingen aan en geeft het volk een gemeenschapsgevoel. Het kost een paar mensenlevens, maar zeker in deze ver van je bed show levert het alleen maar wat op zolang je er zelf niet middenin zit.
Het enige wat een oorlog tegen Iran zal opleveren zijn een hele hoop bodybags.
 
had gister weer een artikel gelezen in een krant hierover.
nou snap ik het nog steeds niet. de reden waarom ze preventief willen aanvallen is dus omdat ze bang zijn dat iran zijn kernwapens in zal zetten tegen israel?

Inderdaad, en Israel heeft al eerder nucleaire faciliteiten in omringende landen (Irak en Syrie) vernietigd dus waarom deze keer niet in Iran?
 
Inderdaad, en Israel heeft al eerder nucleaire faciliteiten in omringende landen (Irak en Syrie) vernietigd dus waarom deze keer niet in Iran?

Omdat Iran zeer machtige vrienden heeft;)
 
Gaat die Herman Cain dan voorop in de strijd?
 
Wordt het 8 uur journaal misschien eindelijk weer eens interessant :popcorn2:
 
Aanrader die aflevering van Tegenlicht die Ruud post.
 
Laatst bewerkt:
Zeker een aanrader, moet wel zeggen dat me een beter beeld van iran gegeven heeft.
Kishore mahbubani zegt hele verstandige dingen vanaf 32.20.

Heb hem wel vaker horen praten, weet waar die over lult.
 
Back
Naar boven