XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik kan best aardig twintig minuten afzien, maar dat uur pijn lijden is me wat veel :€
Ik ben ook meer van de 5k hoor :p
Screenshot_20201210-221535_Nike Run Club.jpg
 
Ik ben ook meer van de 5k hoor :pBekijk bijlage 515509
Ik loop momenteel vaak tussen de 5-12. Beetje afhankelijk van het soort training. Intervallen en strides zijn korter, de duurlopen langer.

Veel verder vind ik saai. Op de racefiets houd ik het wat langer vol 1,5-2 uur is prima.
 
Ik loop momenteel vaak tussen de 5-12. Beetje afhankelijk van het soort training. Intervallen en strides zijn korter, de duurlopen langer.

Veel verder vind ik saai. Op de racefiets houd ik het wat langer vol 1,5-2 uur is prima.
Ligt ook aan het weer natuurlijk. Zomer zonnetje dan is wat langer fietsen wel chill. :p ben echt een mooi weer fietser haha is mij nu ook te link om te gaan racen buiten
 
Ligt ook aan het weer natuurlijk. Zomer zonnetje dan is wat langer fietsen wel chill. :p ben echt een mooi weer fietser haha is mij nu ook te link om te gaan racen buiten
Ik ook. Te glad, te veel modder op de leuke weggetjes. En momenteel ook pekel ( dat is echt niet goed voor je fiets).
 
ik weet niet wat het is met bench, maar ik kom niet echt vooruit. Rechterschouder zeurt en ik ben een beetje scheef. Alles gaat goed vooruit, zelfs de cross-overs. Bench gaat in alle varianten traag en matig. Voor mijn blessure zat ik op 3x105. Ik kom nu echt niet verder dan 5x77,5. Volgens mij heb ik echt iets kapot gemaakt. Overigens groeien mijn pecs wel een beetje. Maar echt sterker worden lijkt
bij mij voelt het echt beter voor mijn schouders als ik schouderbladen behalve naar elkaar toe (retractie) ook naar richting stuitje trek (depressie)
 
bij mij voelt het echt beter voor mijn schouders als ik schouderbladen behalve naar elkaar toe (retractie) ook naar richting stuitje trek (depressie)
Is dat niet ook een manier om meer arch te krijgen en een kortere ROM en dat het daardoor beter voelt?
 
Is dat niet ook een manier om meer arch te krijgen en een kortere ROM en dat het daardoor beter voelt?
dat zou natuurlijk kunnen, maar die schouderdepressie voorkomt impingement ellende en pijntjes van de rotators (mijn bescheiden mening als leek :p )
 
Mijn probleem is niet houding, maar dat mijn rechterschouder daadwerkelijk scheef staat. Ik heb rechts een rib die een beetje ingedeukt is en mijn sleutelbeen staat ook wat anders. Dus tsja. Het is niet alleen houding tijdens de oefening. Sommige botten staan net even scheef.

Heb mijn schouder sowieso wat gesloopt met volleybal en heb hem een jaar geleden tijdens een stretch (!) geblesseerd. Nog steeds niet helemaal goed.


Overigens ben ik vast niet de enige. Maar het valt me wel een beetje tegen
 
dat zou natuurlijk kunnen, maar die schouderdepressie voorkomt impingement ellende en pijntjes van de rotators (mijn bescheiden mening als leek :p )
Wat vind je van het idee van bv Matt Wenning die zegt voor schouders en lang kunnen blijven liften moet men eigenlijk smaller en triceps dominant BPen?
 
Mijn probleem is niet houding, maar dat mijn rechterschouder daadwerkelijk scheef staat. Ik heb rechts een rib die een beetje ingedeukt is en mijn sleutelbeen staat ook wat anders. Dus tsja. Het is niet alleen houding tijdens de oefening. Sommige botten staan net even scheef.

Heb mijn schouder sowieso wat gesloopt met volleybal en heb hem een jaar geleden tijdens een stretch (!) geblesseerd. Nog steeds niet helemaal goed.


Overigens ben ik vast niet de enige. Maar het valt me wel een beetje tegen
Heb je al eens geprobeerd met een andere grip: breder, smaller, omgekeerd, of indien aanwezig een bar met parallel?

Zowel om sterk te worden als voor massa is een BP niet nodig en moet wens de beste oefening, maar dat weet je wel en is natuurlijk een schrale troost.
 
Mijn probleem is niet houding, maar dat mijn rechterschouder daadwerkelijk scheef staat. Ik heb rechts een rib die een beetje ingedeukt is en mijn sleutelbeen staat ook wat anders. Dus tsja. Het is niet alleen houding tijdens de oefening. Sommige botten staan net even scheef.

Heb mijn schouder sowieso wat gesloopt met volleybal en heb hem een jaar geleden tijdens een stretch (!) geblesseerd. Nog steeds niet helemaal goed.


Overigens ben ik vast niet de enige. Maar het valt me wel een beetje tegen
O dat is balen .....
Wat vind je van het idee van bv Matt Wenning die zegt voor schouders en lang kunnen blijven liften moet men eigenlijk smaller en triceps dominant BPen?
Dat is dan de privee mening van meneer Wenning. Zonder een heel uitvoerige statistische analyse van een groep lifters met goede controle groepen, die hem tot deze conclusie bracht zegt dit helemaal niets.
 
Heb je al eens geprobeerd met een andere grip: breder, smaller, omgekeerd, of indien aanwezig een bar met parallel?

Zowel om sterk te worden als voor massa is een BP niet nodig en moet wens de beste oefening, maar dat weet je wel en is natuurlijk een schrale troost.
Ik doe close grip, flat, incline, paused bp. En ohp. En nog cable cross-overs.

Punt is dus dat mijn botten letterlijk niet overal recht zijn. Als je niet echt oplet zie je het niet. Maar mijn borstkas is rechts bij 1 rib zomaar 5cm lager. Zit genoeg spier overheen dat je het nauwelijks ziet. Maar het is scheef. En mijn sleutelbeen is ooo niet symmetrisch met de linkse.

Maar uiteindelijk deed ik eerst dus 3x105 en nu blijf ik steken op 77,5. En die schouder gaan maar niet over.
 
Ik doe close grip, flat, incline, paused bp. En ohp. En nog cable cross-overs.

Punt is dus dat mijn botten letterlijk niet overal recht zijn. Als je niet echt oplet zie je het niet. Maar mijn borstkas is rechts bij 1 rib zomaar 5cm lager. Zit genoeg spier overheen dat je het nauwelijks ziet. Maar het is scheef. En mijn sleutelbeen is ooo niet symmetrisch met de linkse.

Maar uiteindelijk deed ik eerst dus 3x105 en nu blijf ik steken op 77,5. En die schouder gaan maar niet over.
Met de vraag die ik had was ik vooral nieuwsgierig of er een variatie was waarbij je minder of geen last zou hebben.

Ik ben zelf ook niet helemaal recht meer, dus mogelijk krijg ik ook nog wel met dit soort gedoe te maken.

Wat zegt een arts of fysio over die schouder?
 
Met de vraag die ik had was ik vooral nieuwsgierig of er een variatie was waarbij je minder of geen last zou hebben.

Ik ben zelf ook niet helemaal recht meer, dus mogelijk krijg ik ook nog wel met dit soort gedoe te maken.

Wat zegt een arts of fysio over die schouder?
De arts zegt niets, nog niet geweest. Echt ernstig is het niet. Maar genoeg om steeds wat last te hebben. Heb de pushups eruit gegooid en dat lijkt te helpen.

Ik heb nooit echt pijn, maar achteraf wel reactie en irritatie.
 
Zo, even loggen.

vanochtend trainen. Wu: fietsen

sq:
5x5x135

Ohp
5-5-4x55
2x4x52,5 viel zwaar. Maar mijn best gedaan.

dl
1x5x137,5 (topset) form wordt steeds beter. Merk wel dat ik het gewicht wel trek, maar 5 reps is soms wat veel.

hanging leg raise
20-19-17 progressie !

Cgbp
5x5x72,5

cable crossover
10-9-9x36

bicep curl
10-7-6x40

lat pulldown
3x8x82

Vanavond nog even lekker twee flinke zalmfilets gegeten met pasta en broccoli. Kan morgen wel weer een stukje rennen.
 
Nou, we kunnen dit wel naar een cardiolog omtoveren...
 
Heb je helemaal niets van trainingsmateriaal thuis?
Met een beperkte set aan gewichten kun je toch best wat onderhouden hoor, het moet ook al een tijdje in de Belgiek :).
 
Heb je helemaal niets van trainingsmateriaal thuis?
Met een beperkte set aan gewichten kun je toch best wat onderhouden hoor, het moet ook al een tijdje in de Belgiek :).
Nee, helaas heb ik niet. En er is nu ook niets te krijgen + het is hier al vol zat. In de garage past het niet zomaar... dus tsja. Dan maar een herstel periode inlassen ofzo. Kan ik straks weer opbouwen...
 
  • Sad
Waarderingen: Bubs
Rugzakje met klinkers?
 
Back
Naar boven