Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Om wat snelheid te kweken en de threshold regelmatig op te zoeken, zonder de extreme belasting die het geeft dit heel lang te doen. Cq. Ik kan zo effectiever trainen. Beter herstellen en minder geblesseerd raken. Ik had donderdag ook al 8 intervals van 3:50 per km voor 1:30 erop zitten. Combineren met meer dan twee uur time on feet is dat aardig pittig.
Ohh nice lekker bezig man.
 
Om wat snelheid te kweken en de threshold regelmatig op te zoeken, zonder de extreme belasting die het geeft dit heel lang te doen. Cq. Ik kan zo effectiever trainen. Beter herstellen en minder geblesseerd raken. Ik had donderdag ook al 8 intervals van 3:50 per km voor 1:30 erop zitten. Combineren met meer dan twee uur time on feet is dat aardig pittig.
Ja, moet ik ook weer eens doen. Ik deed dan sprintjes van 50-60 stappen á 17 km/u of zo (weet nooit wat dat in pace is....) afwisselen met 50 stappen wandelen.
 
Ja, moet ik ook weer eens doen. Ik deed dan sprintjes van 50-60 stappen á 17 km/u of zo (weet nooit wat dat in pace is....) afwisselen met 50 stappen wandelen.
Dat zijn wel hele korte stukjes. Bij mij zijn de kortste ‘sprints’ 30 seconden, dat is ergens rond de 160-170 meter. En bij een minuut is dat iets van 300 meter. Meestal een minuut herstel, bij langere intervals is dat vaak iets meer.

4:00/km is 15 per uur. 3:00 is 20 per uur.

Als je de 5km onder de 20 minuten loopt is dat een goede prestatie, maar voor veel mensen wel haalbaar. Dat is ook mijn doel. Of ik het wel of niet haal is niet echt belangrijk, de trainingen er naartoe wel.
 
Goed bezig, gaat de goed kant op!
Als je de 5km onder de 20 minuten loopt is dat een goede prestatie, maar voor veel mensen wel haalbaar. Dat is ook mijn doel. Of ik het wel of niet haal is niet echt belangrijk, de trainingen er naartoe wel.

Zeker haalbaar, belangrijkste bij hardlopen is blijven hardlopen en afwisselen tussen interval/duur/snelheid en aan de 53 pagina's op je log te zien ga je dit zeker zo wel volhouden.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vanaf welke snelheid mogen we het sprintje noemen of is dat gewoon per niveau/persoon verschillend?
 
Dat zijn wel hele korte stukjes. Bij mij zijn de kortste ‘sprints’ 30 seconden, dat is ergens rond de 160-170 meter.

Ik heb dat eens uitgevogeld met GPS:
gem. staplengte 2.53 m op de straat, 2.56 m in sprint, dus 60 stappen is 153m
bij 17 km/u (4.72 m/s) is dat 32 sec

En kort is relatief, Yohan Blake stopt al na 10s en dan heeft hij meer verdiend dan jij en ik in een week :p

4:00/km is 15 per uur. 3:00 is 20 per uur.

Als je de 5km onder de 20 minuten loopt is dat een goede prestatie, maar voor veel mensen wel haalbaar. Dat is ook mijn doel. Of ik het wel of niet haal is niet echt belangrijk, de trainingen er naartoe wel.
Zo'n snelheid hou ik natuurlijk niet veel langer dan 30 sec vol :o
 
Nou, paar weken verder. 4x hardlopen per week, soms rondje fietsen. Twee x per week dumbells. Saai hoor.

Hardlopen gaat wel echt goed. Mijn easy pace zit nu tussen 5:15-5:30 ongeveer. En threshold komt nu onder de 5:00. Was in maart er net boven. Daarnaast krijg ik echt meer aërobe inhoud. 13km lopen is echt geen probleem meer, gewone training. Binnenkort wat verder opbouwen naar een halve marathon. Conditioneel lukt dat wel, op de racefiets maak ik makkelijk drie uur. Benieuwd of ik de belasting van hardlopen trek 21km.

Hooelijk binnenkort weer naar de sportschool. Paar weekjes nog?
 
Weekje verder, 47km gerend, 49 gefietst en 3x kracht training. En ook nog iets van 25 gewandeld.

vandaag een 19km gelopen in zone 2. 5:49/km. Binnenkort halve marathon lopen. Kwam nu niet goed uit. Daarnaast moet ik rustig aan doen. Conditioneel geen probleem om verder te lopen. Benastingsgewijs veel verstandiger beetje rustig te doen.

Merk wel dat ik veel minder moe ben dan een maand geleden. Zal wel met de zo’n te maken hebben ofzo.
 
Nog een week verder. 4x hardgelopen, totaal 42km. Waarvan vandaag 16 over duinen, strand, bos. Wel even wennen aan de warmte!

daarnaast 3x een dumbelltraining gedaan. Bijna 18 mei… dan gaan ze weer open denk ik.

Door al dat hardlopen word ik steeds leaner maar echt spieren verliezen doe ik niet echt. Goede basis straks om weer in de sportschool aan de slag te gaan!
 
Nog een week verder. 4x hardgelopen, totaal 42km. Waarvan vandaag 16 over duinen, strand, bos. Wel even wennen aan de warmte!

daarnaast 3x een dumbelltraining gedaan. Bijna 18 mei… dan gaan ze weer open denk ik.
Rugzakje mee, beviel dat?
 
Rugzakje mee, beviel dat?
Ja goed! En was ook blij met mijn water en bidon isostar. Prima zakje om alle benodigdheden in mee te nemen, telefoon, sleutel, gelletje, etc. Jasje past er eventueel nog bij.

Ik heb er een flink deel van de tijd eigenlijk niets van gemerkt. Het was misschien net iets warmer, maar wel comfortabel. Goed ontworpen want vrijwel geen druk op de schouders.

Het was half lopen op de weg en half trail. Trappen, betonplaten, zand, bospad, schelpen, hellingen. Dus best een goede test. Dik tevreden, wel blauwe tenen van het afdalen.
 
Zo dan, de sportschool gaat weer open! Ik ga wss donderdag weer eens trainen. Ik ga beginnen met twee keer per week full body. Rustig opbouwen om niet meteen geblesseerd te raken. Voldoende tijd dus om te herstellen en daarnaast blijf ik even hardlopen en fietsen omdat ik dat gewoon leuk vind. hopelijk ben ik snel genoeg weer wat sterker en kan ik wat vaker trainen. Ga het wel wat anders aanpakken. Minder volume en op zoek naar meer kwaliteit.

Vandaag pittige intervals gedaan en woensdag een negative split/progression run. En gisteren 46km op de racefiets gecombineerd met nog wat dumbells.

Komende twee dagen wordt het kloteweer dus maar eens zien wat er komt van hardlopen en fietsen al helemaal twijfelachtig.
 
Komende twee dagen wordt het kloteweer dus maar eens zien wat er komt van hardlopen en fietsen al helemaal twijfelachtig.
We gaan het zien, tot nu toe valt het wel mee met die hele dagen regen :p
 
We gaan het zien, tot nu toe valt het wel mee met die hele dagen regen :p
Nou, je had een beetje gelijk… gisteren ging ik een stukje wandelen tijdens een kort droog moment - kwam aardig doorweekt weer thuis.

Vandaag na de buien nog wel 17km hardgelopen, 5:55 duurloop. Het werd nog aardig zonnig en een beetje benauwd door alle opdrogende wegen.

De dumbells zijn ingeleverd bij de sport- donderdag gaan we zorgen voor minstens 3 dagen spierpijn 🙄
 
Zo dan. Na twee keer hardlopen was het vandaag eindelijk weer tijd voor barbells!

Kolere dat was weer wennen.

sq:
5x5x80 - kramp!

Bp
5x5x55
10x40

standing calf raise
3x12x80

hanging leg raise
3x10xbw

Assisted pullup
3x8xbw-55 ( voorzichtig beginnen ivm oude blessures)

hyperextension snatch grip bb
3x10xbw+10

Barbell curl
3x10x25

Sodeju wat ben ik slap geworden!
 
Zo dan. Na twee keer hardlopen was het vandaag eindelijk weer tijd voor barbells!

Kolere dat was weer wennen.

sq:
5x5x80 - kramp!

Bp
5x5x55
10x40

standing calf raise
3x12x80

hanging leg raise
3x10xbw

Assisted pullup
3x8xbw-55 ( voorzichtig beginnen ivm oude blessures)

hyperextension snatch grip bb
3x10xbw+10

Barbell curl
3x10x25

Sodeju wat ben ik slap geworden!
Het grootste deel zal wel redelijk snel terugkomen, zeg ik ook vooral voor mezelf.
 
En toen ook nog de instructeur met een heel verhaal dat 5x5 nu geen goed idee was want te intensief ofzo.
 
Back
Naar boven