XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Horloge schat mijn vo2max in op basis van heel veel hardloopdata, vermoed dat dat best goed voorspeld wordt.

die drempels vind ik ook wel interessant, met name de tweede. Vooral omdat ik geen marathons wil lopen, maar een 5km bijvoorbeeld. En een hoge drempel betekent dat ik straks in de sportschool ook hard kan trainen. Werkvermogen.
Volgens mij heb je in de sportschool ook wel wat aan de eerste bv ivm herstel tussen de sets en bij de 5k indirect ook.

De tweede is voor de 5k veruit de belangrijkste.
 
Horloge schat mijn vo2max in op basis van heel veel hardloopdata, vermoed dat dat best goed voorspeld wordt.

die drempels vind ik ook wel interessant, met name de tweede. Vooral omdat ik geen marathons wil lopen, maar een 5km bijvoorbeeld. En een hoge drempel betekent dat ik straks in de sportschool ook hard kan trainen. Werkvermogen.
Mijne staat nu op 50vo2 geen idee hoe accuraat dat is maar ben er blij mee
 
Deze formule – evenals andere gehanteerde formules – is onbetrouwbaar en kan gemakkelijk 15 of zelfs nog meer slagen afwijken, afhankelijk van je erfelijke aanleg.
Onder deze afwijking val ik ook :D
 
Hoe meer data en hoe vaker je zo goed als voluit hebt gelopen hoe accurater.

Mijn horloge zegt 52,4 trouwens
Ook voor ThaWasteland, er zijn tabellen op basis van geslacht en leeftijd waarmee je in 5 categoriën komt.

Ik weet alleen dat de hoogste "elite" is.
(Daar val ik meestal net aan in, dus dit is een beetje een zie mij eens goed zijn post, sorry heb ook menselijke trekjes, groot deel genetisch, maar deels trainbaar)
 
Vandaag easy run, ik voel het fietsen van gisteren toch wel een beetje. Merk je meteen dat ik dit niet meer 2x per week doe...

Vandaag in een waterig zonnetje in de kou 9km gelopen. Uiteindelijk had ik het nog best warm met mijn muts op en dikke warme thermo onder mijn super sjieke windstopper/regen Jack goretex ding.

Voel me wel prima. De pijntjes van vorige week trekken weg. Morgen rustdagje met wat dumbells en wandelen. Woensdag rennen, donderdag rust en vrijdag ‘time trial’. Eens zien of ik een beetje progressie gemaakt heb.
 
En een super drukke werkdag morgen. Zowaar vanwege bedrijfskritische zaken een volledige dag op kantoor met de CEO etc... vanavond nog tot laat voorbereiden helaas..
 
En een super drukke werkdag morgen. Zowaar vanwege bedrijfskritische zaken een volledige dag op kantoor met de CEO etc... vanavond nog tot laat voorbereiden helaas..
Wat voor een werk doe je (ook al weer)?
 
Wat voor een werk doe je (ook al weer)?
Ik zit ergens in het hoger management bij een multinational. Maar wil graag anoniem blijven, geen zin in gezeik zowel van werkgever (ivm mogelijk illegale shit hier) als van sommige kleuters hier op het forum. Beoordeel me maar gewoon op wat je hier van me ziet/leest.
 
Laatst bewerkt:
Zo, survived. Morgen nog een belangrijke beslissing en dan kan ik weet even ademhalen.

morgen wel rondje rennen.
 
Hops, vandaag 7,5 km in 40minuten, hartslag is niet boven de 140 geweest, easy tempo is nu snel naar 5:30 aan het gaan. Betekent dat ik mijn snelle vijf straks toch richting de 4:00/km moet gaan kunnen doen (al is dat wel heel ambitieus, laat ik voor 4:12 gaan, dan kom ik onder de 21:00 uit).

Vrijdag timetrial, dan ga ik zien hoe hard ik 15m lang kan... hopelijk toch wel die 4:10 per km. Maar het is wel ambitieus. Daarnaast doe ik om de dag wat dingetjes met de 2x20kg dumbells. BOR, OHP, floor press, diamond press, pullover, rdl, split squat, squat, curls. Niet alles elke keer, maar wel steeds een stuk of 4-5 oefeningen, 3x12 of wat lager voor OHP bijvoorbeeld en hoger voor SQ. Niet ideaal maar ik doe iig wel iets. Hopelijk raak ik niet te veel uit vorm voordat de sportschool weer opent.....
 
Heb je alleen 2x20 kg thuis? Split sq of lunges daarmee moet je ook niet onderschatten hoor! :)
Al zit flink hardlopen en KT voor de benen elkaar toch wel dwars imo.
 
Heb je alleen 2x20 kg thuis? Split sq of lunges daarmee moet je ook niet onderschatten hoor! :)
Al zit flink hardlopen en KT voor de benen elkaar toch wel dwars imo.
Ik heb alleen 2x20kg. Dus ik zal met het volume en pauze de intensiteit moeten aanbrengen. Lunges en split squats met dit gewicht is nog best pittig als je voldoende reps maakt. Squat is natuurlijk een eitje.

Mijn benen zijn van nature vrij gespierd. Dus wat dat betreft maakt het hardlopen niet uit.
 
Foto van benen ter controle 😌
Ik kan de losse spieren duidelijk zien. In sommige gevallen zelfs de vezelbundels. En mijn benen zijn en blijven altijd vrij dik. Heb nog steeds broekmaat 36 nodig (en geen skinny, maar gewoon straight of loose fit, liefst met wat elasticiteit) en dat is eigenlijk alleen om mijn dijen erin te proppen.... mijn taillemaat is dan eigenlijk te groot....

Wat dat betreft kan ik beter focussen op mijn schouders, armen en borst. Met name mijn borst is mijn zwakke plek.
 
Ik kan de losse spieren duidelijk zien. In sommige gevallen zelfs de vezelbundels. En mijn benen zijn en blijven altijd vrij dik. Heb nog steeds broekmaat 36 nodig (en geen skinny, maar gewoon straight of loose fit, liefst met wat elasticiteit) en dat is eigenlijk alleen om mijn dijen erin te proppen.... mijn taillemaat is dan eigenlijk te groot....

Wat dat betreft kan ik beter focussen op mijn schouders, armen en borst. Met name mijn borst is mijn zwakke plek.
Denk jij dat dat meer met grootte en spiermassa te maken heeft dan gewenning/conditioneren?

Of dat juist doordat je meer spieren hebt je benen dat beter aankunnen?

Zou zoiets trainbaar zijn?
 
Denk jij dat dat meer met grootte en spiermassa te maken heeft dan gewenning/conditioneren?

Of dat juist doordat je meer spieren hebt je benen dat beter aankunnen?

Zou zoiets trainbaar zijn?
Weet niet precies wat 'dat' in je vraag is maar misschien heb je hier wat aan:

Bij de training van wat je spieren aankunnen zijn uiteindelijk cardio en kracht adaptaties op cellulair niveau (mitochondria vs sarcomeres) en muscle fiber type conversion tegenstrijdig met elkaar. Nog eens los van het extra gewicht en verstoord herstel bij de trainingen zelf.

Het uiterlijk van die spieren is een kwestie van grootte (mn fast twitch muscle fibres) en lokaal vetpercentage (dus totaal vetpercentage en/of distributie).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven