XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Je kunt ook blijven deadliften maar even flink deloaden zodat je je beter op uitvoering kan focussen. Of sumo stance. Doe je wel eens hyperextensions en hoe voelen die?
Ik doe hyperextensions met 45 kilo barbell. Voelt prima. 3x12, kan wel naar 50 kilo ook.

Omdat ik best lang ben en een lang bovenlichaam heb voelt eea niet echt lekker. Daarnaast zijn mijn benen sterker dus als het zwaar wordt schieten mijn heupen te snel omhoog. Dat kan ik dan een laatste set eigenlijk niet meer goed onder controle houden.

Mijn idee was nu om dus de bovenkant van de deadlift beter te laten worden zodat ik mijn benen een beetje bij kan gaan houden. Slecht idee?

Flink deloaden kan inderdaad ook, heb ik over getwijfeld, maar dan blijft dat pijntje in die rug toch nog wel een ding. Heb ik nu trouwens helemaal niet na gisteren.

Sumo heb ik nooit echt overwogen. Geen idee waarom niet.
 
Sumo heb ik nooit echt overwogen. Geen idee waarom niet.
Net als straps, telt niet...
:trollface:

Als je lange benen hebt en geen PL-ambities is (variëren met) sumo, rack pulls (of verhogen met plates), rdl en weet ik het wat toch prima?
 
Net als straps, telt niet...
:trollface:

Als je lange benen hebt en geen PL-ambities is (variëren met) sumo, rack pulls (of verhogen met plates), rdl en weet ik het wat toch prima?
Ik gebruik gewoon straps. Schijt aan. Ik wil geen mixed grip met die zware gewichten.

Heb vooral een lange rug. Dus ik moet echt ver voorover voor een deadlift. En mijn benen zijn relatief sterk ivm de rest.

Verder helemaal geen ambities behalve heel blijven ;)
 
Ik gebruik gewoon straps. Schijt aan. Ik wil geen mixed grip met die zware gewichten.

Heb vooral een lange rug. Dus ik moet echt ver voorover voor een deadlift. En mijn benen zijn relatief sterk ivm de rest.

Verder helemaal geen ambities behalve heel blijven ;)
De eerste regel zou inderdaad moeten zijn: "Don't Fuck Yourself Up!"

Straps (of een andere kortere ROM) maken het wel anders, maar het blijft een DL waar je je niet voor hoeft te schamen.

Dat diepe voorover bukken zou je toch met een hoger startpunt kunnen beperken? Eventueel de ene week DL, de andere rack pull, misschien nog een RDL ergens. Er zijn best alternatieven.

Er schiet me niet iets te binnen hoe je de rest sterker zou kunnen maken, misschien paused, hip trusts, pull throughs of swings?
 
De eerste regel zou inderdaad moeten zijn: "Don't Fuck Yourself Up!"

Straps (of een andere kortere ROM) maken het wel anders, maar het blijft een DL waar je je niet voor hoeft te schamen.

Dat diepe voorover bukken zou je toch met een hoger startpunt kunnen beperken? Eventueel de ene week DL, de andere rack pull, misschien nog een RDL ergens. Er zijn best alternatieven.

Er schiet me niet iets te binnen hoe je de rest sterker zou kunnen maken, misschien paused, hip trusts, pull throughs of swings?
Ik ben geen powerlifter en grip train ik wel op andere manieren. Geen zin in kapot getrokken eeltknobbels etc. Ik doe alle warmup sets zonder straps trouwens.

Dat sterker maken doe ik gewoon met rack pulls toch? Geen probleem. Rdl heb ik een tijdje gedaan maar dat is echt heel erg hamstringgericht, die pak ik met squatten en hypers ook.

Voorlopig maar eens rackpulls doen, kortere Tom maar hoger gewicht. Hopelijk met sterkere rug tot gevolg.
 
Voorlopig maar eens rackpulls doen, kortere Tom maar hoger gewicht. Hopelijk met sterkere rug tot gevolg.
Ik zat me idd af te vragen wat het voordeel van RP boven full ROM DL met een iets lager gewicht zou zijn.
 
Ik zat me idd af te vragen wat het voordeel van RP boven full ROM DL met een iets lager gewicht zou zijn.
Mijn idee is sterkere rug en core kweken en tegelijk blijven squatten. Over een paar maanden dl weer eens oppakken.
 
OK.
Ik hou het zelf nog even bij full ROM DL met een iets lager gewicht :)
 
Wat een dag. Ik ben moe en zit te wachten op de bestelde pizza met daarbij nog wat kip voor de eiwitten.

Eerst fietsen. Aar de gym:

Bp:
5x5x80

Assisted pull-up
3x8xbw-15

Sq
5x5x127,5 verrekte lies eruit gesquat. Durfde niet te diep.

Calf raise
3x12x145

Toes to bar (dit ging niet met verrekte lies)

Hyperextension (barbell snatch grip)
3x12x45

Barbell curl
10-8-7x45

Fietsen naar huis, fietsen naar het strand , 4 potjes gevolleybald , naar huis fietsen. Nu aan het infuus. Ik denk wel 3500kcals extra verbrand.

Dus nu bunkeren en morgen rondje hardlopen tegen de stijfheid.
 
Goed dagje :)
 
Maandag 6km gerend, gisteren rustdag met alleen wat rustig fietsen op de hometrainer op werk.

Vandaag weer trainen.

Rackpull
3x5x155 (voelt veel lekkerder dan een volledige deadlift, kan nog wel even vooruit ook, technisch minder lastig natuurlijk)

Ohp
Beetje pijn aan schouder van het volleyballen, besloten te deloaden en dan hopelijk in een rechte lijn door naar 60.

5x5x50 super strict

Bor
5x5x100

Cable crossover
3x12x35 waarbij ook de laatste reps netjes waren. Omhoog dus. Denk dat ik naar 36 kilo ga, micro loaden.

Facepull
4x12x60

Triceps rope
3x12x60

Pallof press
2x2x15

Merk trouwens dat zwaardere pulls mijn tenniselleboog op een goede manier lostrekken.
 
Laatst bewerkt:
Pomtiedom, donderdag 10km gerend, gisteren vooral lang en hard gewerkt. Vanochtend naar de gym:

Bp
5-5-5-4-4x80 (kutschouder)
14x60
15x50

Assisted pull-up
3x8xbw-15

Sq
5x5x130

Calf raise (barbell)
3x12x147,5

Toes to bar
3x20

Hyperextension
3x12x45

Barbell curl
10-8-7x45
 
Merk trouwens dat zwaardere pulls mijn tenniselleboog op een goede manier lostrekken.
Can relate. Bij push oefeningen vaak war last, maar pull voelt wel verrassend lekker altijd.
 
Blijft vervelend zeg.
Hou je schouderbladen echt goed naar elkaar en naar beneden getrokken, rug in arch?
Ja, tenminste, ik probeer het wel. Schouderbladen in mijn kontzak en arch.

Probleem is dat ik wat scheef ben daar en rechterschouder haar is van vroeger.
 
Merk trouwens dat zwaardere pulls mijn tenniselleboog op een goede manier lostrekken.

Can relate. Bij push oefeningen vaak war last, maar pull voelt wel verrassend lekker altijd.
Dat effect kende ik niet. Ik heb zelf eens een tenniselleboog gehad en kon nog geen pak melk optillen zonder dat het pijn deed. Is helemaal over (knock knock :o )
Ja, tenminste, ik probeer het wel. Schouderbladen in mijn kontzak en arch.

Probleem is dat ik wat scheef ben daar en rechterschouder haar is van vroeger.
OK, nou ja je moet het doen met de beperkingen die je hebt :)
 
Dat effect kende ik niet. Ik heb zelf eens een tenniselleboog gehad en kon nog geen pak melk optillen zonder dat het pijn deed. Is helemaal over (knock knock :o )

OK, nou ja je moet het doen met de beperkingen die je hebt :)
Pulls met gestrekte armen zoals deadlift, rackpull en hyperextension helpen blijkbaar de boel goed los te trekken. Het voelt echt goed, soms een beetje pijn van de goede soort en daarna minder last dan ik lang had. Steeds minder nu.
 
Back
Naar boven