Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Heb jij bij lange afstanden geen schuur plekken bij
/onder de zak binnenkant bovenbenen?
Wel eens gehad van de naden in mijn broekje. Rosbief. Echt pijnlijk. Dus ik koop wel goede spullen.

Daarom heb ik leggings. Ik draag goede boxers onder shorts zonder binnenbroekje of ik heb juist shorts met zo’n compressiebroekje erin. Maar daar kan je geen boxer onder dragen.

Trail shorts van odlo, Compressport, de running shorts van odlo zonder binnenbroek zijn heel goed. Ik heb er dan Björn borg sportshorts onder, die zitten lekker. Draag ik ook in de gym trouwens.

Met sokken heb ik dat ook trouwens. Moet goede sokken anders krijg ik blaren.
 
In het verleden had ik daar wel last van,

Een short met pijpjes die lang genoeg zijn, die strak om de benen en van vooral kunststof en elastisch materiaal zit helpt bij mij wel.

Volgens mij is de omvang van mijn benen nu ook iets minder.

Sommige mensen zetten overdreven de voeten in één lijn, dat is sowieso niet efficiënt. Sommige bb'ers heb ik weleens op de loopband zien rennen dat ze echt hun ene been om hun andere been moesten draaien om met O-benen te kunnen "rennen".
Als je een beetje quads hebt dan heb je hier wel sneller last van.
 
Als je een beetje quads hebt dan heb je hier wel sneller last van.
So you're saying... :treuren:

Ach, ik ben er niet nog minder sterk van geworden en kan nu makkelijker broeken kopen, is ook iets waard. :D
 
Heb jij bij lange afstanden geen schuur plekken bij
/onder de zak binnenkant bovenbenen?
Hier opent U een blik wormen..... ook bij fietsen trouwens. De ene onderbroek/bovenbroek combinatie geeft enorme problemen, de andere helemaal niet. Helemaal geen onderbroek (binnenpijpjes) is vaak nog erger. Het is mij niet altijd duidelijk van te voren :(
 
Hier opent U een blik wormen..... ook bij fietsen trouwens. De ene onderbroek/bovenbroek combinatie geeft enorme problemen, de andere helemaal niet. Helemaal geen onderbroek (binnenpijpjes) is vaak nog erger. Het is mij niet altijd duidelijk van te voren :(
Met fietsen is het makkelijk, met je blote lus in een strak pakkie en nergens meer last van.

Met lopen is de combi wel belangrijk. Bij een broek met compressie insert draag ik wel een sportonderbroek cq. ballenknijper. Ook kwestie van niet de geodkoopste spullen kopen. Compressport heeft hele goede broekjes, net als odlo. Die zijn wel best duur.
 
Odlo kende ik wel (hiking/langlauf verleden), compressport nog niet. Goeie tip :thumb:
 
Ik heb minstens 20 fietsbroeken van topmerken, maar elke lente als ik weer veel ga fietsen krijg ik zo'n derde bal.
Nooit last van gehad. Een goed zadel schijnt wel te helpen, verder is het gewoon pech hebben als je heel veel fietst.
 
Nooit last van gehad. Een goed zadel schijnt wel te helpen, verder is het gewoon pech hebben als je heel veel fietst.
Ik heb natuurlijk ook zadels die goed staan aangeschreven. Op het moment een Pro Stealth op mijn racefiets. Op mijn mountainbike zit nog het originele Selle Italia van 1 tientje, maar dat functioneert ook goed. Denk inderdaad ook wel aan onvermijdelijk.
 
Laatst bewerkt:
Decathlon ftw!

Ik heb ook ander spul, maar Decathlon heeft me nog nooit problemen gegeven.
Als dat voor jou werkt... decathlon is niet slecht, maar ik heb daar voor sommige spullen helaas niets aan.

Broekjes en shirtjes kunnen allemaal wel. maar sokken bijvoorbeeld... nah.
 
Vind die sokken wel goed. Ben nu teensokken aan het testen 🤣
 
Decathlon ftw!

Ik heb ook ander spul, maar Decathlon heeft me nog nooit problemen gegeven.
Ja en nee. Zit meestal goed, maar de slijtvastheid is vaak niet erg goed. Aan de andere kant kan je 3 Decathlon shirtjes kopen voor één Patagonia bv..... dan mag je er ook een paar verslijten :)
Nog nooit hun onderbroeken of fietsbroeken gehad trouwens.
 
Ja en nee. Zit meestal goed, maar de slijtvastheid is vaak niet erg goed. Aan de andere kant kan je 3 Decathlon shirtjes kopen voor één Patagonia bv..... dan mag je er ook een paar verslijten :)
Nog nooit hun onderbroeken of fietsbroeken gehad trouwens.
Ik heb wel eens wat gehad, maar uiteindelijk is het toch net wat minder. En aangezien ik verder toch nergens geld aan uitgeef koop ik dan wel bij sportspursuit of ergens in de aanbieding afgeprijsde spullen die ik wel goed vind.

Fiets kleding is extreem duur, maar ik wil geen andere lange broeken en winterkleding meer dan castelli. Past me goed, super materiaal. Jan decathlon echt niet bij in de buurt komen. Hardlopen is heel wat minder veeleisend, behalve schoenen.
 
Hardlopen is heel wat minder veeleisend, behalve schoenen.
Dit zal ook zeker wel.

Als ik kijk wat voor spullen er zijn voor hardlopen in het algemeen en al helemaal voor trailrunning en ultraruns, dan is het heel mooi spul, maar overbodig.

Schoenen heb ik nog nooit gekocht bij Decathlon, dat vind ik dan weer een stap te ver.

Er zijn slechtere hobbies Sparks79 :thumb:
 
Als ik kijk wat voor spullen er zijn voor hardlopen in het algemeen en al helemaal voor trailrunning en ultraruns, dan is het heel mooi spul, maar overbodig.
Dat compressport lijkt vooral voor de trailruns en (winter-)triathlons te zijn toch? Onder 0 is dik stretch spul bij hardlopen wel prettig, maar meestal heb je het bij hardlopen toch niet koud....
 
Dat compressport lijkt vooral voor de trailruns en (winter-)triathlons te zijn toch? Onder 0 is dik stretch spul bij hardlopen wel prettig, maar meestal heb je het bij hardlopen toch niet koud....
Compressport is idd een trailrunmerk. Maarja, ik loop ook door het bos en de duinen. Het zit goed.

En ik draag onder de 10 graden een legging met longsleeve, onder de 8 een soort jasje en daaronder handschoenen en als het echt koud is een muts. Ik heb eventueel ook nog ondershirts. Boven de 12 draag ik gewoon korte kleding. Maar als je een rustig loopje doet bij 7 graden, wat regen en wind, dan wil je gewoon goede kleding. Geen katoenen shirts en korte broeken. Tenminste, ik.
 
Hardlopen in de kou en milde regen doe ik meestal met kunststof legging en windbreaker jack met kunststof shirtje eronder of als het heel koud is ook nog een truitje.
Allemaal polyester/elastaan/lycra geen katoen idd.
 
Hardlopen in de kou en milde regen doe ik meestal met kunststof legging en windbreaker jack met kunststof shirtje eronder of als het heel koud is ook nog een truitje.
Allemaal polyester/elastaan/lycra geen katoen idd.
Ik heb een Gore Tex infinium jasje. Dat is een waterdichte windstopper die wel ventileert.
 
Back
Naar boven