Fitness Seller

Sparks stelt zich voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sparks79

Huge Freak
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
8.285
Waardering
10.541
Lengte
1m94
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben Sparks, 39 jaar en sinds niet zo lang weer wat intensiever begonnen met sporten waarbij ook krachttraining. Vroeger was ik aardig sportief en had een goed lichaam. Maar de tijd en wat minder discipline hadden mij aardig wat extra kilo's opgeleverd. Ik was echt veel te dik. Had er nog geen last van zelf, maar ik was niet blij met wat ik zag in de spiegel.

Nu mijn kinderen iets groter zijn en er daarom wat meer tijd voor mezelf is, ben ik (om toch wat beter in mijn vel te zitten) weer een stuk actiever geworden. De meeste dingen die ik doe, doe ik redelijk fanatiek. Werk, hobbies... sporten dus ook. Mijn probleem is dat als ik eenmaal mijn doelen behaal ik lui word en me verveel... dus iets anders ga doen. Hier is dat nu net niet de bedoeling.

Dus goed; ik ben ongeveer 8-9 maanden geleden begonnen met gezonder eten en ongeveer een jaar met meer bewegen. Dus myfitnesspal geinstalleerd en mijn voeding aan gaan passen, minder eten, gezonder en uitgebalanceerder. Daarvoor was ik al begonnen met zo veel mogelijk beweging te pakken. Waar het kon toch de trap nemen, stukje wandelen, stukje fietsen. Ik duik als hobby en zodoende lag ik al twee keer per week in het zwembad. Die twee uur ben ik gaan gebruiken om echt conditie op te bouwen. 2 uur zwemmen per week dus, 1x een flink stuk wandelen in het weekend.

Toen ik merkte dat de kilo's er vanaf gingen ben ik nog wat meer gaan doen. Dus elke dag tijdens mijn lunchpauze een stukje wandelen. Mijn dieet iets meer balanceren mbt koolhydraten, eiwitten en vetten. Toen kwam de apple watch en daarmee was het monitoren van beweging ineens heel makkelijk geworden. Dus elke dag alle ringen volmaken. Hoe maakt niet uit. Maar na een maandje of twee werd dat toch wel iets serieuzer. Dus; wandelen, fietsen, hoge intensiteit of juist laag...rust afwisselen met intensief. Ik viel verder af en was al twintig kilo kwijt.....

Nu leek het me belangrijk om te zorgen dat straks dat vet weg bleef en dat ik niet te mager zou worden. Spieren opbouwen dus. Ik was ooit netjes atletisch en strak in mijn vel, dat zou ik wel weer willen. Dus in februari begonnen op een sportschool. Met 3x per week een startschema, milon en daarnaast wat extra krachttraining pas ik inmiddels weer in de kleding die ik droeg toen ik 25 was.... nu nog een stapje verder...

Nu wil ik nog 5 kilo vet kwijt, in Juni is dat ongeveer wel bereikt, dan zit ik netjes rond de 12%. En ik zou nog iets meer spieren willen opbouwen, mijn doel is niet om te gaan bodybuilden om grote biceps te krijgen, maar vooral om te voorkomen dat ik weer aankom. De opbouw mag langzaam zijn, maar hopelijk krijg ik dit ook blijvend (ern ja, ik zal zeker blijven trainen) . En uiteraard is het toch leuk als vrouwen naar je kijken, ik merk dat dat zeker meer het geval is. Ik ben uiteindelijk op dit forum om te zien hoe ik het meeste uit mijn 3 trainingen op de sportschool kan halen, maar ook hoe ik met mijn voeding om kan gaan als ik straks klaar ben met vet verliezen. Hoe kom ik wat spieren aan als ik het beginnersstadium voorbij ben? Hoe voorkom ik dat ik over een paar maanden die sportschool spuugzat ben als ik mijn doelen heb behaald? Een bodybuilder met bijbehorende discipline, dieet, trainingsregime, supplementen etc. zal ik nooit worden. Maar ik kan vast veel leren van het in vorm blijven.

Dus: ik ben benieuwd wat ik hier kan opsteken.
 
Welkom. Ja, vrouwen kijken ook altijd naar mij. Wel oudere vrouwen maar das wel leuk.
 
Welkom. Ja, vrouwen kijken ook altijd naar mij. Wel oudere vrouwen maar das wel leuk.

Thx, ik ben zelf inmiddels ook al oud... dus dat is dan niet zo erg ;)
 
Back
Naar boven