AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

maar je krijgt wel pijntjes als het kouder wordt ???
Bij weersomslag. Ik heb ook altijd pijn waar ik ooit een enkelband scheurde. En mijn kapotte knie gaat ook altijd mekkeren als de herfst begint.

No worries. Die schouder is wel vervelend want lijkt toch weer terug te komen. Die brachialis lijkt meer wat reactie maar die hindert niet.
 
Bij weersomslag. Ik heb ook altijd pijn waar ik ooit een enkelband scheurde. En mijn kapotte knie gaat ook altijd mekkeren als de herfst begint.

No worries. Die schouder is wel vervelend want lijkt toch weer terug te komen. Die brachialis lijkt meer wat reactie maar die hindert niet.
Ha ha, flinke lijst. Hopelijk hindert het niet al te zeer, en kan je je ding gewoon doen.
 
Ha ha, flinke lijst. Hopelijk hindert het niet al te zeer, en kan je je ding gewoon doen.
Ja, dat komt er van, vroeger net wat te fanatiek geweest met volleybal.
 
Ja, dat komt er van, vroeger net wat te fanatiek geweest met volleybal.
O jee, volleybal. Dan heb je vast ook kromme vingers en dikke knokkels :D
 
O jee, volleybal. Dan heb je vast ook kromme vingers en dikke knokkels :D
Dat valt wel mee. Wel een gevoelige pees aan mijn linkerduim. De rest is redelijk in orde. De rechterschouder is het minst goed....
 
En daar gingen we weer. Wat een teringweer. Maar in het ene droge uurtje naar de sportschool gefietst vanavond. Ging erg lekker.

wu: fietsen

bp:
5x5x72,5 (ging nu eenvoudig, geen spotter nodig, echt eitje, dus daar ben ik voorbij, geen idee waarom ik daar twee weken bleef hangen)
2x8x60 voor de pomp

sq
5x5x132,5

bor
5x5x85 (deze wordt wel zwaar, volgende keer weer 85.)

standing calf raise
3x8x130

facepull
3x10x40

two point plank
4x45s

Push ups
20-14-12

skullcrushers
3x6x40 (volgende keer meer reps)

cooldown: fietsen naar huis.
 
Vanochtend stukje hardlopen. in het donker 6km in 31 minuten. Temporun dus. Eindigend met een stukje drempel. Dus lekker hoog in de hartslag en na de training van gisteren prima voor herstel en wat conditiewerk.

Nu thuiswerken. En niet echt geinspireerd.
 
Op tijd opstaan viel me zwaar vandaag, maar om 9.05 stond ik er weer naast en na een flink ontbijt maar eens in de auto gestapt want het was nog steeds kutweer

Wu: geen

sq:
5x5x132,5

ohp
1x5x52,5
4x5x50

dl
1x3x130, volgende keer 5

hanging leg raises
3x12xbw

bb curl
3x6x40 (op werken naar 8)

cgbp
5x5x67,5

lat pulldown
3x8x70

cable crossover
1x8x35 (dit is eigenlijk te zwaar om nog normaal te blijven staan)
2x8x30

Matige training. Dl viel zwaar, ohp was lastig, in het algemeen hard werken. Voel wel weer dat ik genoeg heb gedaan voor wat adaptatie. Volgende week deloaden. Daarna met 10% reductie in intensiteit weer verder. Even mijn lichaam ruimte geven om te herstellen.

Te beginnen met een stuk zelfgebakken appeltaart en een homemade pizza vanavond!
 
Cardio en herstel dag. 2 km gezwommen rustig aan. Schouders mooi los gezwommen en weer eens een andere workout. Komend halfjaar weer 1 a 2x per week zwemmen. De racefiets zal we minder vaak uit de garage komen.
 
Deloadweek training 1. Deze week wat meer cardio op rustig niveau, trainingen op 90% intensiteit en iets meer dan de helft van het volume.

Wu: autorijden naar de gym... regen.
Alles ex warmup sets

incline bp
2x8x55

paused bp
2x60x8

assisted pullups
3x5xbw-20

rdl
3x5x80

seated db ohp
3x6x16

hyperextensions
3x10xbw+10

db curl
2x10x14

situps
3x15xbw+10

lichte training, lastig hoor. Voelt een beetje lafjes, maar het zal me komende periode wel helpen. Morgen nog maar eens een stukje extra hardlopen.
 
lichte training, lastig hoor. Voelt een beetje lafjes, maar het zal me komende periode wel helpen.
je lichaam zal dankbaar zijn, en nieuwe energie opdoen :)
 
je lichaam zal dankbaar zijn, en nieuwe energie opdoen :)
Het voelt nu wel lekker. Vandaag wel stukje gerend, 6 km in 31 minuten. Goed voor de conditie en niet zo zwaar dat ik er nu nog iets van voel.
 
Zo, ik zie gewoon dat ik striae heb bij mijn schouder (overgang borst/schouder), zou het dan toch echt waar zijn dat ik spieren aan het opbouwen ben?
 
Deloadweek training 2

Bp:
3x5x65

sq
3x5x120

bor
3x5x75

standing calf raise
2x8x125

facepull
2x10x35

plank
4x60s

pushups
20-15-10

skullcrushers
2x8x35

eitje. Toch mooi dat ik de gewichten van een maandje geleden nu zo makkelijk pak. Volgende week weer volledig volume. En weer doorbouwen.
 
Vanochtend herstelloopje. 5,1 km in 27 minuten. Morgen weer trainen. Laatste deloadtraining. Daarna weer opbouwen vanaf 90%van de laatste training voor deload. Dan ga ik over een week of twee drie weer omhoog.
 
Vanochtend herstelloopje. 5,1 km in 27 minuten. Morgen weer trainen. Laatste deloadtraining. Daarna weer opbouwen vanaf 90%van de laatste training voor deload. Dan ga ik over een week of twee drie weer omhoog.
Hoe doe jij dat met deloaden en hardlopen, hoe doen mensen dat?

Gewichten omlaag met krachttraining en dan alleen wat rustige loopjes?
 
Hoe doe jij dat met deloaden en hardlopen, hoe doen mensen dat?

Gewichten omlaag met krachttraining en dan alleen wat rustige loopjes?
Ik doe volume ongeveer halveren en intensiteit 10% omlaag. Qua lopen niet knetter kapot gaan of echt zwaar belasten. Ik heb 3 loopjes gedaan deze week, een extensieve interval, een tempo 6 km en een ‘gewone’ 5km vanochtend. Omdat ik al maanden veel harder train en ook qua cardio op de racefiets meer belasting krijg is dit prima.

Normaal wandel ik ook 4-10 km per dag, nu stuk minder (kutweer) en ben ook al een paar keer
Met de auto naar de sportschool geweest ipv fiets.

Ik voel me goed hersteld. Eet goed en zou alleen nog wat moeten uitslapen. Dus een beetje op gevoel is het wel.
 
Vandaag laatste deloadtraining. Lekker snel klaar dus :)

wu: fietsen

sq
3x5x120

ohp
3x6x45

dl
1x5x120

hanging leg raise
3x12xbw

barbell curl
2x10x35

cgbp
3x5x60

cable crossover
2x8x30

lat pulldown
3x8x65

relaxte training. Toch wel lekker gewerkt. Vond het wel tof dat ik nu toch zo makkelijk gewichten pak die me twee maanden geleden nog wel een stuk meer moeite kostten.
 
Back
Naar boven