MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Deloadtraining vandaag. schouder trekt wat bij, gelukkig.

Fiersen naar de gym, uw: 17m elliptical

bp:
1x20xbar
3x10x50 (schouder is toch wat gevoelig, crap maandag toch nog even kijken hoe het gaat, misschien een extr dag deload).
1x12xbar

ohp
1x15xbar
3x10x25

sq
1x15x60
3x10x90

bor
1x20xbar
3x10x40

db chest fly
3x12x10

bb curl
3x10x15

assisted dip
3x10xbw-30

abs
Superset crunches 3x30x2

cooldown: 10m elliptical

sauna, douche, fietsen naar huis.
 
Gisteren, voorlopig laatste deload in de sportschool als mijn schouder het morgen trekt tenminste met benchen.


Treen;
Fietsen naar de gym, 15m elliptical wu

bp
1x20xbar
3x12x50

ohp
1x15xbar
3x10x20

db chest fly
3x12x10

sq
1x15x60
3x10x90

bor
1x20xbar
3x10x40

Hyperextension
bb curl
3x10x15

dips (toen was ik deloaden zat)
3x10xbw

abs
Resistance bands oblique dingen

Geen lunges, ik ben al 4x wezen fietsen deze week. vandaag weer een stukje.

ik ben de deload wel zat, wel goed voor mijn schouder en ik voel toch wel dat ik getraind heb. Dus hopelijk wel een minimale effective dose op zwakke punten gehad en lichaameen beetje hersteld van het toch wel
Flinke volume afgelopen tijd. Trainingen kosten aardig wat tijd en ik raak langzaam overbelast.

nog een paar wekendit full body schema, dan over op iets uitgebalanceerder. Iets meer intensiteit en minder volume.

Daarnaast wat meer cardio op de fiets als de dagen wat langer worden.

de laatste training van het jaar wordt dus weer volle bak. Zal wel met spierpijn het nieuw jaar in gaan :flex:
 
Vandaag een klein uurtje cardio; 23km op de fiets, 26 gemiddeld. Morgen weer de gym in. Ditmaal weer een serieuze training.

Vanavond eerst een kilo biefstuk eten want steen grillen (wens van de kinderen). Dus lekker schransen en morgen knallen.
 
Zo, deload is klaar. Zien hoe mijn schouder (Ac gewricht) zich houdt. Verrekt met een domme stretch.

fietsen naar de sportschool en 12m elliptical

bp:
1x15xbar
1x12x60
1x10x70
1x10x80
1x8x90 (het gaat, maar niet van harte)
1x20xbar

ohp
1x15xbar
4x7x40 (pfoe dat valt weer tegen)
1x15xbar

sq
1x12x60
1x10x100
1x10x120
3x10x130 ( niet meer, pijn in mijn knie, oude blessure). Volgende keer weer 140

bor
1x15xbar
3x10x65

db fly
3x12x18

bb curl
3x10x25

dips
3x12xbw

abs
3x superset van 3x20 crunched

cooldown: elliptical 10m, douchen, sauna en weet fietsen naar huis. Ik mag een extra oliebol.

Schouder heeft zich gehouden, nu wel wat irritatie, maar zeker niet zo pijnlijk als vorige week. Donderdag zien hoe het er voor staat. Voelt verder wel lekker nu, eindelijk weer een echte training.
 
Zo, gewone cyclus weer begonnen. Vakantie is voorbij. Dus na het werk, hoos de gym in. schouder lijkt in orde, allen die tenniselleboog blijft Eikelen.

Fietsen naar de gym 8m.Wu; elliptical 13 m

bp:
1x15xbar
1x10x60 (full rom, nette vorm etc)
3x10x90 ( minder netjes, maar wel gehaald, belangrijker; schouder prima))
1x12x60 voor de burn.

ohp
1x15xbar
3x7x40 )altijd afzien)
1x12xbar

sq
1x12x60
1x10x100
3x10x140 (niet diep genoeg, viel tegen)

Bor
1x20xbar
3x10x65 (verhogen)

db fly
3x12x18 (verhogen)

bb curl
3x10x30

dips
3x12xbw ( hier toch wat last van schouder).

Abs
3x1,5m plank

Cooldown; 8 m Elliptical

douchen, sauna en fietsen.

lekkere training, schouder ging goed. Kracht is niet helemaal op zelfde niveau, maar ook beetje verkouden. Toch paar dingen geplust. Gewoon doorgaan dus. Bp 95 moet deze maand haalbaar zijn. Sq 150 ook. Ohp wordt het lastigst, ik wil naar 50, maar dit us niet mijn sterkste kant. Iemand tips wat ik kan doen om ohp wat te versterken met een andere oefening?
 
Zo, gewone cyclus weer begonnen. Vakantie is voorbij. Dus na het werk, hoos de gym in. schouder lijkt in orde, allen die tenniselleboog blijft Eikelen.

Fietsen naar de gym 8m.Wu; elliptical 13 m

bp:
1x15xbar
1x10x60 (full rom, nette vorm etc)
3x10x90 ( minder netjes, maar wel gehaald, belangrijker; schouder prima))
1x12x60 voor de burn.

ohp
1x15xbar
3x7x40 )altijd afzien)
1x12xbar

sq
1x12x60
1x10x100
3x10x140 (niet diep genoeg, viel tegen)

Bor
1x20xbar
3x10x65 (verhogen)

db fly
3x12x18 (verhogen)

bb curl
3x10x30

dips
3x12xbw ( hier toch wat last van schouder).

Abs
3x1,5m plank

Cooldown; 8 m Elliptical

douchen, sauna en fietsen.

lekkere training, schouder ging goed. Kracht is niet helemaal op zelfde niveau, maar ook beetje verkouden. Toch paar dingen geplust. Gewoon doorgaan dus. Bp 95 moet deze maand haalbaar zijn. Sq 150 ook. Ohp wordt het lastigst, ik wil naar 50, maar dit us niet mijn sterkste kant. Iemand tips wat ik kan doen om ohp wat te versterken met een andere oefening?
Als "vervanging" van Ohp kan je seated dumbbell shoulder presses doen en bij voorkeur zonder rugleuning/ondersteuning.
 
Als "vervanging" van Ohp kan je seated dumbbell shoulder presses doen en bij voorkeur zonder rugleuning/ondersteuning.
Ik zoek niet iets om OHP/MP te vervangen, maar om zodanig te trainen met een extra oefening dat ik carryover krijg naar OHp en die kan verbeteren :)
 
Ik zoek niet iets om OHP/MP te vervangen, maar om zodanig te trainen met een extra oefening dat ik carryover krijg naar OHp en die kan verbeteren :)
Even kort door de bocht, ik weet dat het niet 100% klopt, maar komt in de buurt:
Je wordt enkel sterker in je schouders door je schouders te trainen. Des te sterker je bent in bv seated DB shoulder press, des te sterker je OHP zal kunnen lijkt mij.
 
Even kort door de bocht, ik weet dat het niet 100% klopt, maar komt in de buurt:
Je wordt enkel sterker in je schouders door je schouders te trainen. Des te sterker je bent in bv seated DB shoulder press, des te sterker je OHP zal kunnen lijkt mij.
Om beter te worden in ohp moet je zeker meer ohp doen. Ik ga ook wel vooruit. Het stukje chest gaat prima (eerste deel), maar het sticking point is lastig en daar zit de fail vaak.

dus ik zoek eigenlijk iets wat specifiek die spieren aanpakt.
 
Ik zoek niet iets om OHP/MP te vervangen, maar om zodanig te trainen met een extra oefening dat ik carryover krijg naar OHp en die kan verbeteren :)
Een herkenbaar probleem.
Maar als je bench 90kg is lijkt een ohp van 40 a 45kg wel een correcte verhouding.
Dus denk niet dat je ergens te weinig kracht hebt.
Of vindt je van jezelf dat je weinig schouders hebt?
 
Een herkenbaar probleem.
Maar als je bench 90kg is lijkt een ohp van 40 a 45kg wel een correcte verhouding.
Dus denk niet dat je ergens te weinig kracht hebt.
Of vindt je van jezelf dat je weinig schouders hebt?

Nee, dat vind ik niet, tenminste in verhouding niet...

Het is meer dat ohp me altijd heel zwaar valt en ik wil er wat beter in worden. Bp gaat eigenlijk best ok, ondanks dat het soms zwaar is. Ohp is echt afzien, elke keer weer. Daarnaast doe ik bij bp 3x10x90 en nog wat meer volume er om heen. Bij ohp ben ik echt klaar met 3x8.
 
Nee, dat vind ik niet, tenminste in verhouding niet...

Het is meer dat ohp me altijd heel zwaar valt en ik wil er wat beter in worden. Bp gaat eigenlijk best ok, ondanks dat het soms zwaar is. Ohp is echt afzien, elke keer weer. Daarnaast doe ik bij bp 3x10x90 en nog wat meer volume er om heen. Bij ohp ben ik echt klaar met 3x8.
Na benchen hadden mijn schouders nooit veel uithoudingsvermogen.
Mss eens beginnen met rug, schouders en dan borst?
 
Na benchen hadden mijn schouders nooit veel uithoudingsvermogen.
Mss eens beginnen met rug, schouders en dan borst?
Dat is op zich wel een punt. Ik doe ohp nu meestal direct na bench. Alleen voorheen werd het na squatten of pull-ups alleen nog zwaarder, misschien train ik net te zwaar/volume.
 
Vandaag voel ik me matig. Verkouden, beetje keelpijn en volle bijholten. Klink als een zeehond. Maar geen koorts en klachten boven de borstkas; dus trainen.

fietsen naar de gym & 13m elliptical.

bp:
1x15xbar
1x10x65
3x10x90 ( zwaar, voel me nogal slap)
3x10x60

ohp
1x15xbar
6x40
7x40
7x40 ( fail fail)
8x30

sq
1x12x60
1x10x100
3x10x140

en toen voelde ik me ineens een stuk beter.

Bor
1x20xbar
3x10x67,5 (verhoogd)

db fly
3x12x20 (verhoogd)

bb curl
3x8x30 (verhoogd)

dips
3x12xbw

abs
2 supersets van 3x30 crunches& leg raises

Sauna, douche, fietsen terug.

Halverwege de training kwam de energie terug en toch nog wat verhoogd. Alle sets gelukt behalve ohp. Dus eigenlijk prima. Volgende week verder, morgen maar eens een stuk wandelen en goed herstellen.
 
best een flinke training nog voor iemand die zich niet goed voelde :thumbs:
 
best een flinke training nog voor iemand die zich niet goed voelde :thumbs:
Met verkoudheid kun je prima trainen, voelt alleen klote. Met koorts of last van je longen daarentegen....
 
Dat is op zich wel een punt. Ik doe ohp nu meestal direct na bench. Alleen voorheen werd het na squatten of pull-ups alleen nog zwaarder, misschien train ik net te zwaar/volume.
Die verhoudingen gaat over max testen, als jij op altijd na BP doet, dan is het logisch dat je minder presteert, wil je beter met OHP dan meer prioriteit, door bijvoorbeeld soms ook met ohp te beginnen.
 
Even snel je trainingen doorgelezen

Ik zie dat je de laatste trainingen rond de 3x6-8 reps van 40 kg zat, ik zie ook dat er wel degelijk progessie gemaakt is als ik je training van nu vergeljk met begin december, een aantal failures zie ik ook in je trainingen.

Heb je er al over nagedacht om herstart te maken, wellicht icm een andere reprange en evt een werksetje extra?
 
Even snel je trainingen doorgelezen

Ik zie dat je de laatste trainingen rond de 3x6-8 reps van 40 kg zat, ik zie ook dat er wel degelijk progessie gemaakt is als ik je training van nu vergeljk met begin december, een aantal failures zie ik ook in je trainingen.

Heb je er al over nagedacht om herstart te maken, wellicht icm een andere reprange en evt een werksetje extra?
Hoe zou je dat aanpakken? Lagere range en extra setje + iets meer gewicht? 5x5?

Ik weet dat ik deze beweging altijd lastig heb gevonden. Dus doe nu ook wat extra volume om wat extra op te bouwen . En inderdaad progressie is er zeker geweest. Toch voelt het niet helemaal goed. ITT bench waar ik ook niet heel sterk was, maar toch progressie maak en waarbij ik me ook steeds sterker voel.

Sowieso voelt het alsof ik een beetje naar een plateau werk. Dus ergens eind feb deload en dan een ander schema ( wel 3x fb) ?
 
Back
Naar boven