XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Er wordt weinig gelogd, maar ik ben nog steeds braaf aan het rennen. VO2max is 53,6 inmiddels en ik loop steeds een beetje sneller. Fietsen doe ik ook, maar vooral om even lekker te bewegen en te herstellen. Liep laatst 10km in 52:32, wat ik zelf erg snel vond.

Ik ben ook nog wat vet verloren, 98,4 kilo, en ik verlies volgens mij vrijwel geen spiermassa. Kracht helaas wel. Straks in Juli wordt het nog flink spierpijn krijgen... voordeel - er liggen heel wat 'detraining' gains op me te wachten. En mijn conditie is uitstekend.
 
Nou, nog twee weken. Dan mogen we weer.

Ben wel weer toe aan een beetje sportschool. Ik denk dat ik rustig ga beginnen, keer of twee gewoon maar eens de bewegingen weer maken.... sl5x5 doen maar.

Tussendoor wat fietsen en rennen. Dat kan ik inmiddels retegoed. Ik ben een snelle bodybuilder. Of een zware duursporter. Ik weet niet of ik meElf exht bodybuilder mag noemen. We een met wat andere doelen dan de meesten.

Maar man ik heb de barbells gemist. Hardlopen en fietsen is leuk, maar niets is lekkerder dan het gevoel als je echt hard getraind hebt.
 
Welkom terug!
Post eens een foto?
Ben wel benieuwd naar je huidige shape en lijkt me fijn voor jezelf ook dan kan je deze vergelijken binnen x aantal maanden.
 
Welkom terug!
Post eens een foto?
Ben wel benieuwd naar je huidige shape en lijkt me fijn voor jezelf ook dan kan je deze vergelijken binnen x aantal maanden.
Ik was nooit echt weg. Slechts een beetje meegelezen. En gefrustreerd, want gene trainen.

Ben niet zo van de foto's, maar misschien maak ik er nog eens een. Inmiddels ben ik wel detrained, dus zou wel een startpunt zijn. Ik ben niet extreem veel spiermassa kwijt, nog steeds 98 kilo en weinig vet. Maar ik ben veel minder sterk dan 4 maanden terug.
 
Weinig te melden. Deze week
Eindelijk weer eens een stap richting gewichten. Ga rustig aan beginnen. 2x per week en daarbij wat fietsen en rennen.

Gisteren 10km gelopen in 53 minuten en een beetje. Gaat steeds makkelijker. Fietsen ook trouwens. Snelheid is flink gestegen en mijn conditie is echt nog nooit zo goed geweest.

Ben aardig lean, op een paar laatste hardnekkige plekjes na kan ik aderen zien lopen. Op mijn biceps, benen, heupen. Zijkant van mijn borst. Nu nog het laatste restje vet van de borst en buik weg. Okee, dat is minimaal, maar kan nog een tikkie droger/leaner.

Ben benieuwd of ik dat in de retraining periode voor elkaar kan krijgen. Ik verwacht toch we wat ‘newbie’ gains en dan zou ik tegelijk nog een laatste kilo vet kwijt kunnen raken. Dan is het we mooi geweest en is het wat meer bouwen geblazen.
 
Yes! De sportschool was weer open. Dus ik ben weer heel rustig begonnen. Bovenlichaam viel enorm mee. Benen schoten bijna in de kramp...

Warmup; fietsen naar de gym. We hebben een uur dus geen cardio

Squat:
5x5x72,5 en het viel tegen. Wel lekker. Tussendoor actief hangen aan de pull-up bar om grip en scapula wat te trainen

Ohp:
5x5x25 (eitje)

Deadlift:
1x5x65 (makkelijk)

Hanging leg raise
3x8xbw

Cable fly/crossovers
3x10x10 (per kant)

Barbell curls
2x8x20

Cgbp
5x5

Lying leg raise
2x15

En weer fietsen naar huis en daar douchen.

Ik ga vanaf hier rustig opbouwen. Het was allemaal goed te doen. Alleen squatten viel niet mee, gelukkig zijn benen mijn sterke punt. Dus dat komt wel goed.

Om blessures en ellende te voorkomen. In het begin 2x per week om wat extra hersteltijd te hebben. Ik blijf ook 2x hardlopen en 2x racefietsen.

Later ga ik weer naar 3x full body.
 
Na een hersteldagje vrijdag met wat wandelen vandaag 10km gerend. In de hoop de spierpijn er uit te krijgen. Niet gelukt.

Dus zo maar een zelfgebakken herstel pizza dan. Een extra grote met tonijn, paprika, Turkse pepertjes, uien en buffel mozzarella. Yum!

En dan morgen weer trainen 💪🏻
 
Zo, de pizza gaf energie en vandaag mocht ik weer. Ik huppelde dus vrolijk de gym binnen en jawel zowel de bench als ‘mijn’ powerrack was vrij.

Ik begin nog steeds hee voorzichtig en dat is maar goed ook tyfusveel spierpijn gehad in mijn benen en kont van squat en deadlift. Rest van het lichaam een prettige lichte spierpijn. Ik doe ook wat extra lichte warmup sets om goed op vorm en techniek te letten en iets meer volume te maken.

Dus: fietsen naar de gym als warmup

Bench:
5x5x50 (ging prima, maar wat ben ik veel kracht kwijt, dit was voorheen mijn eerste warmup met gewicht)

Squat:
5x5x75 (kracht komt wel snel terug, makkelijker dan de 72,5 van donderdag)

Tussendoor wat actief hangen aan de pull-up bar

Bor:
5x5x50 (dat ging makkelijk, maar wel spierpijn)

Standing calf raise
3x8x62,5 (eitje)

Planks:
3x50s

Pushups (strict)
3x8 (kolere dat valt ineens tegen)

Dips (heel voorzichtig opbouwen na blessure)
3x10xbw-50

Pull ups (heel voorzichtig opbouwen na blessure)

1x8xbw-60

Cool down: elliptical 7m

Ging lekker. Geen pijntjes en alles waar ik pijn had rustig getraind. Ik ga dips en pull-ups hee rustig opbouwen. Net als bench en push-ups ivm schouder. Maar die laatsten deden veel minder pijn. Opvallend we hoe Snel de kracht bij squat terugkomt.
 
Laatst bewerkt:
Zo, de pizza gaf energie en vandaag mocht ik weer. Ik huppelde dus vrolijk de gym binnen en jawel zowel de bench als ‘mijn’ powerrack was vrij.

Ik begin nog steeds hee voorzichtig en dat is maar goed ook tyfusveel spierpijn gehad in mijn benen en kont van squat en deadlift. Rest van het lichaam een prettige lichte spierpijn. Ik doe ook wat extra lichte warmup sets om goed op vorm en techniek te letten en iets meer volume te maken.

Dus: fietsen naar de gym als warmup

Bench:
5x5x50 (ging prima, maar wat ben ik veel kracht kwijt, dit was voorheen mijn eerste warmup met gewicht)

Squat:
5x5x75 (kracht komt wel snel terug, makkelijker dan de 72,5 van donderdag)

Tussendoor wat actief hangen aan de pull-up bar

Bor:
5x5x50 (dat ging makkelijk, maar wel spierpijn)

Standing calf raise
3x8x62,5 (eitje)

Planks:
3x50s

Pushups (strict)
3x8 (kolere dat valt ineens tegen)

Dips (heel voorzichtig opbouwen na blessure)
3x10xbw-50

Pull ups (heel voorzichtig opbouwen na blessure)

1x8xbw-60

Cool down: elliptical 7m

Ging lekker. Geen pijntjes en alles waar ik pijn had rustig getraind. Ik ga dips en pull-ups hee rustig opbouwen. Net als bench en push-ups ivm schouder. Maar die laatsten deden veel minder pijn. Opvallend we hoe Snel de kracht bij squat terugkomt.
Hoe lang doe jij eigenlijk over zo'n training?

Ik denk dat als ik 3 oefeningen op 5x5 doe ik al richting de 60 minuten zit en heb thans blokken van 1.15u.
 
Hoe lang doe jij eigenlijk over zo'n training?

Ik denk dat als ik 3 oefeningen op 5x5 doe ik al richting de 60 minuten zit en heb thans blokken van 1.15u.

inclusief cooldown 1:20. Als het wat zwaarder wordt neem ik wat meer rust en duurt het iets langer. Maar voor nu kan dit prima. Wat ik wel doe is bij warmup sets weinig rust nemen. Dus alleen voor de 5 werksets en daartussen wat ik nodig heb. Squat en bench nemen wel de meeste tijd in beslag, inclusief warmup sets was ik daar zo'n 35-40 minuten mee bezig. Een volledige training inclusief wat cardio voor en achteraf in normale tijden kostte me zo'n 2 uur meestal.

Ik fiets bijna altijd nog heen en weer 15-20 minuten in totaal.
 
inclusief cooldown 1:20. Als het wat zwaarder wordt neem ik wat meer rust en duurt het iets langer. Maar voor nu kan dit prima. Wat ik wel doe is bij warmup sets weinig rust nemen. Dus alleen voor de 5 werksets en daartussen wat ik nodig heb. Squat en bench nemen wel de meeste tijd in beslag, inclusief warmup sets was ik daar zo'n 35-40 minuten mee bezig. Een volledige training inclusief wat cardio voor en achteraf in normale tijden kostte me zo'n 2 uur meestal.

Ik fiets bijna altijd nog heen en weer 15-20 minuten in totaal.
Dank je! De fiets is ook mijn wu en cd.

Ik hield de rust tussen de werksets strict op 2 minuten, misschien kan dat na 1:30 als ik de werksets in verschillende gewichten doe. Of ik ga maar 2 of zelfs 1 oefening op 5x5 doen.

Misschien kan ik het ook redden en is het gewoon ff inkomen, maar ik wil de komende maanden wel meer gaan doen dan alleen 3 op 5x5.
 
Dank je! De fiets is ook mijn wu en cd.

Ik hield de rust tussen de werksets strict op 2 minuten, misschien kan dat na 1:30 als ik de werksets in verschillende gewichten doe. Of ik ga maar 2 of zelfs 1 oefening op 5x5 doen.

Misschien kan ik het ook redden en is het gewoon ff inkomen, maar ik wil de komende maanden wel meer gaan doen dan alleen 3 op 5x5.
Gewoon giantsets toepassen.
 
Dank je! De fiets is ook mijn wu en cd.

Ik hield de rust tussen de werksets strict op 2 minuten, misschien kan dat na 1:30 als ik de werksets in verschillende gewichten doe. Of ik ga maar 2 of zelfs 1 oefening op 5x5 doen.

Misschien kan ik het ook redden en is het gewoon ff inkomen, maar ik wil de komende maanden wel meer gaan doen dan alleen 3 op 5x5.
Nouja, beetje op gevoel. Als je echt tot de Max gaat heb je soms 3 minuten nodig. Bij mij op squat. Warmup kan echt wel sneller. En na squat ohp. Dan kan je ondanks dat je moe bent heus wel een beetje opschieten.

Dus zo doe ik het een beetje. Dus het is wel doorwerken.
 
Vandaag is de spierpijn wel ongeveer over. Dus lekker er tegenaan.

Fietsen naar de gym, rack bezet (God mijn rack, hoe durft ie). Dus nog 5m elliptical.

Sq:
5x5x77,5 ( vrij makkelijk toch weer ) en wat actief hangen tussendoor

Ohp:
5x5x27,5 ( en wat extra reps om alvast voor straks wat op te bouwe )

Dl:
1x5x77,5

Cable crossover
3x8x15

Cgbp:
5x5x27,5 (te makkelijk)

Barbell curls
3x8x22,5 (fail in derde set).

Hanging knee raises
2x8

Lat pulldown (om en om recht en links dieper)
3x8x40 (vrij eenvoudig)

Abs:
2 supersets van crunches en leg raises

Nog 5m elliptical als cooldown. Douchen en fietsen naar huis.

Het gaat veel makkelijker dan eerste twee trainingen. Lichaam pakt de bewegingen en kracht weer op. Ben benieuwd of ik sne weer een beetje terug ben op het oude niveau. Dat was al niet briljant, dus dat mag wel.

We heerlijk getraind.
 
Het mocht weer. Vandaag iets later en het was rustig! Alle ruimte, lekker!

Aldus en exclusief warmup setjes

Bp:
5x5x52,5 prima

Sq:
5x5x80 voelde hem toch goed, gaat nog wel een paar weken duren voor ik terug ben op 120-130

Bor:
5x5x55

Calf raise:
5x5x72,5

Planks
3x55s

Face pulls
3x10x20 (dat doet zeer aan mijn tennis elleboog)

Push-ups
3x8 (pfffff dat ging even slecht, fail)

Skull crushers
3x8x20

Elliptical
7minuten cooldown/herstel.

Douchen en fietsen naar huis.ik wil eigenlijk veel zwaarder maar rustig opbouwen voelt ook erg goed. Dus verstandig aan.
 
Valt toch goed mee, geen zorgen je bent snel de oude.
De tennis elleboog doe je daar ook oefeningen voor?
En de fail op je push ups was dat daaraan gerelateerd of was je gewoon op nadat je de compounds knalde?
 
Valt toch goed mee, geen zorgen je bent snel de oude.
De tennis elleboog doe je daar ook oefeningen voor?
En de fail op je push ups was dat daaraan gerelateerd of was je gewoon op nadat je de compounds knalde?

Die tenniselleboog speelt al lange tijd, maar heb hem met pull-ups verkloot.

En ja ik doe zeker oefeningen, ik probeer mijn onderarmen voldoende te trainen, rug en schouders goed gebalanceerd te krijgen, want een elleboog met pijn betekent meestal een probleme er boven of eronder. En wat wel aardig helpt is voodoo flossing, daarmee maak ik het iig goed los. Dus dat doe ik standaard na een training en als ik het voel. Vanochtend dan ook helemaal geen pijn.

De fail was gewoonweg vermoeidheid omdat ik push-ups als een-na laatste deed. Voor corona echter was ik na een deload (pijn aan schouder) van boven de 90, met 1 RM van 105 BP terug aan het opbouwen bij 80 voor reps 5x5. Daarbij deed ik dan ook dips, en dus 40-50 pushups. Als ik nu de 20 push-ups haal na 52,5 kilo BP en de rest van de compounds doe ik het goed :( . De kracht komt wel redelijk snel terug, maar meer in mijn benen, rug en triceps dan in mijn borst. Voordeel: ik kan nu wel heel goed focussen op juiste uitvoering, dat is bij BP toch wel een ding.

Dus echt snel terug ben ik niet... maar ik train gelukkig omdat ik het lekker vind om te doen, de resultaten zijn bonus.
 
p.S. iemand die tips heeft van verfuckte pezen af te komen (nee, niet wegsnijden Galen), welkom. Ik heb al serieus ovewogen een paar potten BPF157 te laten komen.... of volgende keer als ik in de USA ben dit te kopen
 
Die tenniselleboog speelt al lange tijd, maar heb hem met pull-ups verkloot.

En ja ik doe zeker oefeningen, ik probeer mijn onderarmen voldoende te trainen, rug en schouders goed gebalanceerd te krijgen, want een elleboog met pijn betekent meestal een probleme er boven of eronder. En wat wel aardig helpt is voodoo flossing, daarmee maak ik het iig goed los. Dus dat doe ik standaard na een training en als ik het voel. Vanochtend dan ook helemaal geen pijn.

De fail was gewoonweg vermoeidheid omdat ik push-ups als een-na laatste deed. Voor corona echter was ik na een deload (pijn aan schouder) van boven de 90, met 1 RM van 105 BP terug aan het opbouwen bij 80 voor reps 5x5. Daarbij deed ik dan ook dips, en dus 40-50 pushups. Als ik nu de 20 push-ups haal na 52,5 kilo BP en de rest van de compounds doe ik het goed :( . De kracht komt wel redelijk snel terug, maar meer in mijn benen, rug en triceps dan in mijn borst. Voordeel: ik kan nu wel heel goed focussen op juiste uitvoering, dat is bij BP toch wel een ding.

Dus echt snel terug ben ik niet... maar ik train gelukkig omdat ik het lekker vind om te doen, de resultaten zijn bonus.
Massage met een ijsblokje doet ook heel veel voor de pees, de oefeningen zijn zeker ook goed maar samen kunnen ze een verschil maken.
Alsook als de ontsteking te neig is eens medicatie overwegen.
 
Massage met een ijsblokje doet ook heel veel voor de pees, de oefeningen zijn zeker ook goed maar samen kunnen ze een verschil maken.
Alsook als de ontsteking te neig is eens medicatie overwegen.
Ik lees overal dat corticosteroïden niet echt helpen op zijn best tijdelijk. Dus tsja.
 
Back
Naar boven