Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Bij wijze van herstel 8,5 km door het bos gewandeld zondag en paddenstoelen & herten gezocht. Een heleboel gezien ook.

Vandaag stukje hardlopen en morgen weer volledig volume trainen.
 
Zo. 10 kilometer gelopen in 55.28. Was eigenlijk een duurloopje, maar heb net wat te snel gelopen. Nouja. Woensdag een intervaltraining doen en morgen mijn best doen in de gym.

Ik wil graag een 5k lopen onder de 20 minuten.... dus dan moet ik sneller worden... fartleks en intervallen + langere afstanden lopen maar. De halve lockdown en thuiswerken geven me nu de mogelijkheid. Dus dan maar doen.
 
Zo. 10 kilometer gelopen in 55.28. Was eigenlijk een duurloopje, maar heb net wat te snel gelopen. Nouja. Woensdag een intervaltraining doen en morgen mijn best doen in de gym.

Ik wil graag een 5k lopen onder de 20 minuten.... dus dan moet ik sneller worden... fartleks en intervallen + langere afstanden lopen maar. De halve lockdown en thuiswerken geven me nu de mogelijkheid. Dus dan maar doen.
Wil je ook bij het korps?
 
Nah, daar ben ik een jaar of twintig te laat mee. Wel ooit over gedacht trouwens.
Zelf speel ik wel met de gedachte eens een Coopertest te doen/ervoor te trainen, kijken hoe ik scoort.
 
Erger nog, ik heb dik betaald voor wat je daar moet doen in trainingen. Bergen beklimmen inde zomer en winter. Wintersurvival, duiken, trails lopen met rugzak en bivakken. Hartstikke leuk.
 
Pre lockdown training

wu: fietsen

Incline bp:
3x8x57,5

assisted pullups
3x5xbw-15 (blessure lijkt echt weg te blijven, langzaam verder opbouwen!)

paused 1ct bp :
3x8x62,5

rdl
5x5x90

seated db ohp
8-7-7-6-6 x 18

hyperextension
3x10xbw+15

db curl
3x10x16

weighted situp
3x15xbw+15

voorlopig laatste keer douchen en terug fietsen.
 
Hoe ga je nu na de deload weer beginnen/verder met progressief overloaden?
 
Hoe ga je nu na de deload weer beginnen/verder met progressief overloaden?
Yep. In principe iedere training 2,5 kilo erbij. Dat kan zeker een paar weken en daarna gaan we wel zien waar het blijft hangen.ohp en bench zijn lastiger dan squat voor mij. Rug gaat ook wel lekker.

Ben hiernaast ook nog een schema voor hardlopen aan het volgen. Dus zal niet optimaal zijn. Maar ik wil graag volgend jaar de 5k onder de 20 minuten lopen. En dan moet ik nog zeker 10% sneller.
 
Vanochtend tijden smijn koffiepauze intervaltraining. 8 intervallen en wat in en uitlopen. 40 minuutjes.
 
Vanochtend tijden smijn koffiepauze intervaltraining. 8 intervallen en wat in en uitlopen. 40 minuutjes.
Wat voor bekertje gebruik je dan? :D

Sinds kort doe ik ook af en toe intervallen en heuveltraining, doe ik normaal eigenlijk niet. Ik probeer dan een loopmaatje bij te houden, dat is vooralsnog heuvelop kansloos, met intervallen lukt het wel de eerste 8 en de laatste. Het voelt dan alsof ik echt niet meer kan, maar na nog wat duurlopen voel ik me al stukken beter en heb ik weer praatjes.

Goede impuls om sneller te worden!

Welk schema volg je voor die 5k?
 
Wat voor bekertje gebruik je dan? :D

Sinds kort doe ik ook af en toe intervallen en heuveltraining, doe ik normaal eigenlijk niet. Ik probeer dan een loopmaatje bij te houden, dat is vooralsnog heuvelop kansloos, met intervallen lukt het wel de eerste 8 en de laatste. Het voelt dan alsof ik echt niet meer kan, maar na nog wat duurlopen voel ik me al stukken beter en heb ik weer praatjes.

Goede impuls om sneller te worden!

Welk schema volg je voor die 5k?

Ik kan al raden welk schema je zou voorstellen :p.
 
Wat voor bekertje gebruik je dan? :D

Sinds kort doe ik ook af en toe intervallen en heuveltraining, doe ik normaal eigenlijk niet. Ik probeer dan een loopmaatje bij te houden, dat is vooralsnog heuvelop kansloos, met intervallen lukt het wel de eerste 8 en de laatste. Het voelt dan alsof ik echt niet meer kan, maar na nog wat duurlopen voel ik me al stukken beter en heb ik weer praatjes.

Goede impuls om sneller te worden!

Welk schema volg je voor die 5k?
Ik heb zo'n flexibele bidon.... wel lekker warm die bidon met koffie in mijn flipbelt :laugh:

Mijn stryd (powermeter) heeft ingebouwde schema's. Die volg ik en die zijn gebaseerd op mijn power en vragen ook om in bepaalde zones te lopen. Aangezien ik anders te veel mijn rondjes loop ergens tussen easy en tempo in. Dus ik doe nu 3-4 trainingen per week. Met 1 lange, een herstelloopje en twee trainings met wat intervals en strides maar ook blokken en nog wat meer vormen. handig is dat mijn horloge gewoon zegt wat ik moet doen - daarmee volg je zo'n schema ook echt beter dan anders. En vanwege die powermeter loop je ook echt in de goede zone. Merk dat die schema's ook echt minder intensief zijn dan ik zelf zou lopen (ik loop gewoon standaard net te lang en te hard), dus de afwisseling is goed.

Nu is mijn PR 22.38 en ik wil graag richting de 20.00, dus dat is aardig wat sneller. Ik loop de 3km wel in 12.20, dus ik heb de snelheid op zich wel, maar die moet ik nog wel wat ontwikkelen. Dus intervallen en strides zijn wel goed. Heb mezelf de winter gegeven om naar de 20 te komen. ben benieuwd of het lukt. En zelfs als ik het nu niet haal heb ik wel wat nuttigs gedaan.
 
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welk schema ik waarom zou aanraden. :D

Die stryd hoort dat bij het geheim van hardlopen en prorun? Die werken volgens mij ook met vermogensmeters.

Mooi doel, succes!
Nou, het is andersom: het geheim van hardlopen is geschreven voor bij een Stryd. Trouwens wel een fijn ding! met goede app. Geeft veel informatie en zeker met dat trainen heeft het wel echt meerwaarde, vooral ook omdat hij jouw zones kent en je daar naartoe stuurt. Je ziet letterlijk staan of je in vermogen omhoog of omlaag moet. je kunt ook workouts ladenvan andere trainingssoftware begrijp ik, maar ik heb geen trainingpeaks oid.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bubs
Zaterdag afspraak voor een loopanalyse en nieuwe schoenen. Ik merk dat mijn huidige schoenen op zijn en de buitenzijde ‘deukt’ verder in dan de binnenzijde. Dus hopelijk kunnen ze me betere schoenen aanmeten. Met mijn lengte en gewicht toch wel belangrijk.

Dat Nike zoom foam voelt wel lekker zacht maar ook een beetje instabiel.
 
Die suggereer ik zeker weleens her en der, evenals het beginnersschema van Andrew Read. Runinfo blijft een goede site voor schema's en allerlei info. :thumb:

Maar TS heeft al loopervaring en heeft een schema, dan ben ik vooral benieuwd naar zijn plan en methode.
Nouja, het bestaat uit een duurloop van een intervaltraining extensief. Strides intervals, wat blokkentraining en herstelloopjes. Tussendoor nog 1 a twee tempo of drempel runs van 30 minuten. Gemiddeld 4x lopen per week.

En dan rond nieuwjaar ben ik benieuwd wat ik kan op de 5k. Elke week bevat een herstelloop een duurloop, een intervaltraining en een workout die wisselt (blokken, strides, andere soorten intervallen).

Omdat ik met de powermeter train hoop ik de verschillende parameters te zien verbeteren, met name critical power (run ftp). Schema dat ik volg is een 5k schema, dus geen runs van langer dan een uur. Maar misschien loopt een duurloop nog wel uit de hand op een zondag.
 
Back
Naar boven