AndroidHealthClinic

Spastische spieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B.B.Junkie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 jun 2003
Berichten
612
Waardering
1
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je spieren ongecontroleerd samen trekken? B.v. dat je een spier in je triceps de hele tijd aanspant en weer ontspant.
Ik heb dat regelmatig de laatste tijd vooral in mijn schouders.
Heeft er iemand tips om hier vanaf te komen? Ik zelf dacht aan extra magnesium en kalium.
Maar welke dosis kan ik dan het beste nemen?
 
yep heb ik ook wel eens last van, en velen met mij. Is iig niets om je zorgen over te maken.
 
Hmm dat vind ik toch niet zo normaal hoor. Hoeveel liter water drink je zo per dag? Natrium kalium balans io houden is ook wel belangrijk. Maar dat samentrekken lijkt me toch knap lastig.
 
Heb ik ook weleens last van in mijn borstspieren.
 
Ik drink zo'n 2-3 liter water en 1-2 liter melk per dag.
 
heb er geregeld "last" van, niks om je zorgen over te maken

meestal een schouderkop, duurt zo'n 5 minuten...
 
ja ken ik wel, niets om je zorgen over te maken. het is enkel je CNS dat nog navuurt. ik heb dit weleens in me triceps en quads. niets om je zorgen over te maken. het is zo gewoon effe kort (nog geen seconde) samentrekken wanneer je zelf ontspannen bent hé? not to worry
 
Nou ik heb er ook wel eens een hele dag last van is dat ook normaal? Dan stopt het soms wel even maar dan gaat het later weer verder.
Kan het geen teken van over training zijn of zo?
 
heb het ook regelamtig in mn triceps, maar als ik hem ff hard aanspan is het weg....

maarja dat heb je waarschijnlijk al geprobeert:)
 
ik moet alrijd in 1e instantie lachen als t gebeurt, maar na verloop van tijd kan t vervelden zijn. heb t af en toe wel een paar minuten en voornamelijk in mn triceps ja
 
Het wordt ook behoorlijk irritant als je er 2 of meer dagen last van hebt en dat het bezig blijft, dus niet een paar minuten maar geregeld heel de dag door.
Dus daarom deze thread. :)
 
hehhe

waarschijnlijk ga je altijd till failure en toestanden? of vergis ik me?
 
Ja. Momenteel doe ik per oefening 3 setjes 1*12 1*10 met een niet al te zwaar gewicht waarmee ik de oefening netjes kan uitvoeren en ook een goede contractie en rek heb 1 min rust. Dan na 2 min rust een setje 6-10 her. maximaal gewicht de laatste reps met een beetje hulp zodat ik niet still val.
 
Nu ik het lees besef ik dat ik dat ook vaak heb (vooral in borst), maar lastig is het helemaal niet. Soms krijg ik er ook een koude rilling bij, maar dacht dat dat door ephedrine kwam.
 
Ik heb dit een jaartje geleden regelmatig gehad . In armen en benen + buik . Had in die tijd veel last van slaapgebrek (2-3 uur per dag over een periode van 6 maanden , af en toe wat langer dan 3 uur .)
En maar door blijven trainen , op een gegeven moment train je meer naar de klote dan dat je ermee goed maakt . Vooral mijn rechteronderarm spier trok constant samen , en dat uren achter elkaar , om gek van te worden .
Dokter constateerde totale uitputting van de spieren :( dat gebeurt me dus niet meer ! (meer drinken en genoeg slapen/rust)
 
Thanks drmz66. Toch eenvorm van overtraining dus, wat ik al dacht. Ik heb nu vakantie waarin ik veel zal slapen ik zal eens kijken of dit helpt.
Ik ben maandag met creatine blast en desigers proteine begonnen mischien dat een beter vochthuishouding in de spieren ook wat scheelt.
 
had het vandaag nog in mijn been (net boven mijn knie) en in het begin ook altijd bij mijn schouder en rug ow haha en nu ja echt NU aan de buitenkant van mijn rechter been in het midden van je knie tot je lies gezien.
 
Back
Naar boven