MuscleMeat

Spelen met ijzer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Born Twitchy

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
3.159
Waardering
274
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Dames en heren,

Korte introductie voor degenen die nog nooit van me gehoord hebben:
Mijn naam is Jermo en ik ben al enige tijd aan het ijzer verslingerd. In het begin was het voornaamste doel een goed fysiek op te bouwen, van jongetjeslichaam naar mannenlichaam om zo te zeggen :p
Na enige tijd training en flink meer eten ben ik van 68kg @ 11% naar 81kg @ 12% gegroeid en heb ik besloten dat de fysieke gains niet meer het hoofddoel moeten zijn aangezien dat inmiddels wat minder vlot gaat.
Al vanaf het begin af aan wilde ik geen 'all show no go' type zijn en het tillen van steeds zwaardere gewichten vond ik steeds interessanter.

Mijn huidige krachtstats:
Squat 5x3x125kg (flink onder parallel)
Deadlift 3x150kg
Benchpress 1x100kg (touch and go)
Powerclean 2x80kg
Pendlay rows 5x3x95kg

Totaal van rond de 390kg op de grote 3 en deze wil ik in 2011 naar 500kg brengen. Ik hoop tegen die tijd zelf 90kg te wegen en mijn vetpercentage rond mijn huidige niveau te houden.

Momenteel train ik 3 keer per week en de enige isolatieoefening is voor mijn kuiten, verder dus alleen compounds. Vandaag ben ik wezen kijken bij een gewichthef-clubje (Sportquest van Tom Bruijnen) die hier praktisch om de hoek zit :lifter: Aangezien dit me goed beviel wil ik dit eens per week gaan doen, ik denk dat de explosiviteit, techniek en lenigheid een goede toevoeging zullen zijn op mijn huidige sportschool bezigheden :D
Het is mijn doel een gebalanceerd en krachtig fysiek op te bouwen en wanneer ik wat verder ben een keer een wedstrijdje mee te pakken om die ervaring ook op te doen. Ik zal altijd 100% naturel blijven omdat dit in mijn ogen de meeste voldoening uit de sport haalt. Verder gebruik ik alleen kalk/magnesium voor betere grip en het heel houden van mijn handen en probeer ik zoveel mogelijk raw te halen.

Ik zal hier al mijn trainingen netjes loggen, af en toe een foto'tje posten van hoe ik er op dat moment bij sta en soms een filmpje van mijn lifts. Ik hoop dat het een beetje vermakelijk log word om te lezen en tips, tricks en commentaar is altijd welkom, ik heb namelijk nog genoeg te leren! ;)
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een trainingslog is zal ik meteen mijn afgelopen 2 trainingen ook hier posten zodat jullie weten hoe deze er ongeveer uitzien:

Afgelopen zondag:

Gewicht: 81kg
Tijd: 45-50mins
Bijzonderheden: Gisteravond een beetje geborreld en veel vlees gegeten. Werd om 7 uur wakker (combi warmte/benauwd & bad dream :o ), daarna tot half 11 blijven liggen. Tussen opstaan en trainen alleen een kopje thee en een melk+whey shakeje.

Squat full aangezien dat dezelfde moeite als stuk onder parallel is
10x20kg
5x60kg
3x100kg

3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
Ging erg goed en ondanks dat ik tijdens de warming up het idee had veel moeite ermee te krijgen voelde ik me erg krachtig vanaf de 2e werkset. Volgende keer dus verhogen naar 125kg.

Military press twijfelde nog tussen 55kg of 57,5kg maar gezien mijn goede gevoel bij squats voor het laatste gegaan.
5x30kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
Laatste rep laatste set had echt geen gram zwaarder moeten zijn! Desondanks alles netjes zonder legdrive uitgevoerd dus ben dik tevreden :D
Volgende keer probeer ik 60kg maar ben bang dat ik dan lang niet alle sets haal maar dat komt de training daarna dan wel.


Pendlay Rows
5x60kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
Ik moest het te gebruiken gewicht maar inschatten en dit was toevallig spot-on! Ging me erg goed af maar voelde niet te easy. Volgende keer verwacht ik dus weinig problemen met 97,5kg.

---------- Toegevoegd om 23:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Afgelopen dinsdag:

Gewicht: 81,2kg
Tijd: veel te lang :p
Bijzonderheden: voor het eerst in tijden weer deadliften en focus op techniek bij benchen.

Squat
8x20kg
5x60kg
2x100kg

3x125kg
3x125kg
3x125kg
3x125kg
3x125kg
Ging redelijk, beetje gebrek aan drive. Volgende keer 127,5kg

Benchpress
10x20kg
5x60kg

3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
Techniek is stukken beter, meer arched en elke rep de stang licht mijn borst aan laten raken.

Deadlift
5x60kg
3x100kg
hooked grip
3x140kg hooked grip
3x140kg eerste 2 reps normale grip, niet mixed. Laatste rep hooked
3x140kg mixed grip
was dus de eerste keer dat ik hooked grip deed en het geen superveel grip. Nadeel is dat het wat pijn doet aan mijn duimen al is dit nu al helemaal weg. Als het zeker weten niet schadelijk is voor mijn duim ga ik ermee oefenen.

Kuiten op legpress
8x130kg 2 benen
8x80kg per been
8x80kg per been
8x80kg per been

---------- Toegevoegd om 23:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

Thnx! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Succes gast, ik blijf je volgen.
 
Succes man, ik ga je volgen en aanmoedigen!
 
Nu net met alleen een joggingbroek aan 83,5kg op de weegschaal, gaat misschien wat te vlot nu dus ik minder ietsjes in junk en kcals :)
 
Werd eens tijd na 3-4x per week junken, ik was verdomme jaloers op je!
 
:p

Was daarnet 83kg met broek en vest aan dus het valt mee. Bij meer dan 2kg per maand ga ik me zorgen maken, daaronder was het vrijwel allemaal vetvrij in het verleden.
 
Succes met je doelstellingen, ziet er goed uit in ieder geval!
 
:p

Was daarnet 83kg met broek en vest aan dus het valt mee. Bij meer dan 2kg per maand ga ik me zorgen maken, daaronder was het vrijwel allemaal vetvrij in het verleden.
Is dit een log om anderen alleen maar jaloers te maken? want dan wil ik m'n abonnementsgeld terug!
 
Succes met je doelstellingen, ziet er goed uit in ieder geval!
Bedankt Gijs. Jouw log is voor mij iig het bewijs dat je ook naturel groot en sterk kan worden met een redelijk laag vetpercentage :thumb:
Is dit een log om anderen alleen maar jaloers te maken? want dan wil ik m'n abonnementsgeld terug!
Haha sorry :o
Lijkt er steeds meer op dat ik wat dat betreft echt geluk heb qua genenpakket alleen de brute massa ontbreekt nog want die kan ik met mijn middel wel gebruiken :D
 
Netjes die hookgrip, naar mijn weten is dit niet schadelijk voor je duimen (al durf ik dat niet 100% te bevestigen), ik vind het persoonlijk stukken beter aanvoelen dan mixed grip

Succes met je log!
 
lekkere gewichten voor jou lengte en BW dude:)

succes met je 2011 doelen. ik ga het volgen
 
Netjes die hookgrip, naar mijn weten is dit niet schadelijk voor je duimen (al durf ik dat niet 100% te bevestigen), ik vind het persoonlijk stukken beter aanvoelen dan mixed grip

Succes met je log!
Thnx, bij mijn eerste gewichtheftraining werd me verteld dat zij alles hooked doen dus ik moet wel. Was de 2e keer al een stuk minder gevoelig en volgens meerdere bronnen is het niet schadelijk buiten dat het in het begin oncomfortabel kan aanvoelen.
Zeker met deadlift vind ik de symmetrie fijn tov mixed grip.
lekkere gewichten voor jou lengte en BW dude:)

succes met je 2011 doelen. ik ga het volgen
Cool, bedankt.
Deadlift en bench moeten nu voornamelijk omhoog, die vallen me nog wat tegen. Squat zit in de lift al moet ik nog wel werken aan een gelijke hoek van mijn rug tov de grond houden. Hopelijk gaat dit vooruit als mijn deadlift omhoog is (betere onderrug) en mijn lenigheid beter is (wil ik bereiken met overhead squats).
 
met squat bench(die ik eigelijk nooit meer doe) en power clean zit je ongeveer hetzelfde als ik. deadlift en rows zijn bij mij iets minder(vooral deadlift, maar die doe ik eigelijk alleen nog maar in clean en snatch(pull) vorm)

OHS zijn inderdaad super voor je lenigheid en stabiliteit
 
Lenigheid: rekken na elke training, vergeet ik ook regelmatig... help me daar morgen aan herinneren ;)
 
Hey Jermo, je doet dat goed. Ik vind de gewichten waar jij mee werkt echt heel knap. Super prestatie. Nu lekker vooruitgang boeken, ik ga je volgen en aanmoedigen. Succes, Johan
 
Back
Naar boven