Fitness Seller

Spelen met ijzer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

goede squat al man! bijna net zoveel als ik (doe 5x5 op 110kg)
gaat de goede kant op!
 
Wat mindere training, heb hem ook niet afgemaakt.
Zat er al tegenaan te hikken omdat ik me niet lekker voelde en kreeg (lichte) pijntjes:

Squat
5x5x107,5kg

Frontpress
5x52,5kg
4,5x52,5kg

Deadlift niet gedaan
 
Eergisteren woog ik nog geen 85 en nu gaf de schaal 88kg aan. Ik ga me over een paar weken pas weer wegen en tot die tijd geniet ik van mijn (epic) gains.
 
3x5x110kg full squats
3x5x77,5kg paused benchpress
3x5x80kg pendlay rows
 
Squat
3x5x112,5kg

Press
moest het gewicht cleanen omdat er anderen in de kooi wilden trainen
5x55kg
3x55kg
werd wat teveel doordrukken

Deadlift
5x135kg
Geen probleem


Ik ga vanaf nu anders trainen, in elk geval dit schema niet meer.
Heb het idee dat de squats net ff teveel energie vragen waardoor de rest onvoldoende aan bod komt.
Ik ga hierom meer richting een grove split (rondom de lifts) waarin ik vooral op gevoel ga trainen. Terug richting de trainingen uit begin van mijn log maar dan met huidige vorm :D
 
Training om vooral de borst weer wakker te schudden:

Benchpress flink paused, medium breedte
10x20kg
5x60kg
2x80kg
2x90kg
2x90kg
2x90kg
2x90kg
Weet bij laatste double niet meer of ik de 2e rep iets geholpen werd door spotter. Merk wel dat ik lang niet in de buurt van mijn 1RM geweest ben, wat voelde het zwaar :x

DB press bankje op zo een 35 graden
5x28kg voelde als incomplete set dus meer gewicht
5x32kg
5x32kg
5x32kg
2x32kg rechterkant had er geen zin meer in, morgen maar weer eens bellen met de manueel om het te melden.

Sitting side raises bovenlichaam zo rechtop mogelijk
8x12kg
8x14kg waarbij de laatste 2 slordig waren

Genoeg werk aan de winkel dus, bench viel me tegen dus misschien wat zoeken met breedte greep.
 
Grote training bij een vriend thuis. We begonnen met olympische lift technieken oefenen vandaar de pussy weights.

Halve hang clean weet niet hoe ik het anders moet noemen
5x20kg
5x20kg
5x20kg

Snatch
3x20kg
3x20kg

OH squats (ATG)
5x20kg
8x20kg verloor mijn evenwicht bij de laatste

Frontsquats na omhoog powercleanen
5x50kg
5x70kg

Optrekken
8xBW overhands handen tegen elkaar
6xBW overhands brede greep
5xBW onderhands smal

Turkish get-ups
4x16kg kettlebell (2x rechts, 2x links)


KOFFIEPAUZE + Shake (derde persoon moest weg, vandaar de break)


Frontsquats ATG
5x50kg
5x70kg
2x85kg
2x fail op 100kg. Rug kon ik niet meer netjes recht houden, benen waren het probleem echt niet.

Backsquats kijken hoever ik kwam
1x100kg
1x110kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg veruit de minst diepe maar wel op film ;)

"Cardio"
20x80kg squat :D


http://www.youtube.com/watch?v=1xk05a6BCXw

http://www.youtube.com/watch?v=GoOjuvA6tWk
 
Romanian DL
10x41kg
10x71kg
8x91kg
5x111kg
Grip was het voornaamste probleem.

T-bar rows barbell niet meegetelt
5x30kg
8x60kg
8x70kg
6x70kg

Optrekken mijn maat en ik direct achter elkaar
1xBW
2x
3x
4x
5x

Lat pulldown
6x70kg
8x75kg
8x80kg
10x70kg (onderhands smalle greep)

Beetje een bij elkaar geraapt zooitje aan oefeningen eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist olympische lifts getraind bij een lokaal clubje. Brede behind the neck press terwijl je gesquat zit tot je in de 'lock' stand van de snatch zit, jezus wat zwaar! en dat met maar 25kg
Dus een paar nieuwe spieren ontdekt en het belang van rekken onder ogen mogen/moeten zien. Spierpijn gegarandeerd :P

Zoon van de begeleider weegt geloof ik nog geen 60kg en snatchte 65kg op zijn 15e!

Voelde me zwak met die nieuwe vreemde oefeningen maar was gezellig, harde rock (rammstein, system of a down etc.) op dus dat is een hele opluchting.
 
Was een tegenvallende training vandaag.
Had het erg heet, zweette als een otter en mijn kracht viel ook tegen, alles voelde slecht aan.
Beetje squats en incline presses gedaan, denk dat de training van maandag nog te recent was met al die nieuwe bewegingen.

Snel vergeten dus.
 
Gisteren weer Olympisch gewichtheffen training gedaan, alleen onderdelen van de lifts.
Vooral deadlift tot knie hoogte voelde ik enorm in mijn onderrug, niet normaal meer!
Wel lekker though :p

Verder nog veel moeite gehad met mijn armen in de snatch positie houden, met name om mijn schouders laag te houden en armen goed te strekken.
 
Gisteren olympische training en aan het eind daarvan nog wat frontsquats (tot 70kg) en backsquats (tot 100kg) gedaan. Ook nog een vleugje deadliften tot 140kg maar verder dan dat was niet verstandig omdat ik al 1,5 uur bezig was daarvoor.


Zojuist wat upper body werk gedaan in de gym:

Benchpress
5x20kg
5x60kg
3x80kg
3x85kg
zonder spotter en van de week voornamelijk met schouders bezig geweest dus niet te gek gedaan

Vlakke tot lichte decline DB press
5x28kg
5x32kg rechter schouder voelde iets zwakker
5x32kg rechter schouder kon nog maar net meekomen

French press
8x28kg
8x32kg
Lichte tinteling die van mijn rechterschouder via de elleboog tot mijn pink loopt en ik voel hem nog steeds.
Dit plus rechterkant (alweer) voorleggen bij de manueel dinsdag a.s.

Optrekken
8xBW brede greep
6xBW brede greep
6xBW V-grip

Horizontal cable row
5x80kg
6x90kg
 
Even een update'je.

Ik train nog steeds, keer of 3 per week, vrijwel alleen maar olympische lifts.
Focus nog steeds geheel op techniek en daar zit goede progressie in.
Gisteren met clean & jerk in kleine stapjes tot 65kg gegaan, toen begonnen een aantal spieren wat vermoeid te raken dus was het verstandiger te stoppen.

Inmiddels ook een paar mooie schoenen besteld, duurt nog even voor ik ze heb maar de bewegingen voelen veel natuurlijker/soepeler aan met de wigvorm in de zool:
Adidas+Power+Perfect+II+Weightlifting+Shoe.jpg


Lichamelijk gezien weet ik al een stuk meer over mijn rechter schouder/borst/krachtverlies.
Een zenuwbundel richting mijn arm/schouder wordt afgekneld door de Pectoralis minor zoals op dit plaatje te zien is:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze zenuwbundel stuurt onder andere een spier onder de oksel aan die helpt bij de duwbeweging bij bankdrukken. Door de pectoralis minor te rekken zou dit meer ruimte kunnen creeren voor de zenuwbundel dus daar zal ik me op moeten focussen. Dit rekken is tevens nodig om mijn schouder lenig genoeg te krijgen voor overhead squats/snatches dus ik zat met olympisch liften al een eind in de goede richting.
Ik heb zowaar hoop dat ik er vanaf kan komen.

Mijn gewicht zit nog steeds (extreem stabiel) rond de 85-86kg dus mijn calorie inname is neutraal. Aangezien ik laatste tijd weinig tot geen top-kracht heb gebruikt omdat ik me puur op techniek aan het focussen ben, lijkt het me verstandiger deze gelijk te houden. Door wat eiwitrijker te eten (voornamelijk rondom trainingen) en de maaltijden binnen een relatief korte periode te nemen (beetje IF idee) hoop ik ietsjes droger te worden.


Momentele stats mbt lifts is 65kg C&J en 40kg snatch waarbij enkel de techniek de beperkende factor is. Wanneer deze techniek beter/constanter is kan ik de gewichten waarschijnlijk redelijk vlot omhoog laten lopen richting een 150kg totaal maar dat zie ik tegen die tijd wel :)
 
Zo, tijdje geleden alweer maar ik train nog steeds wel. Redelijk wat massa verloren (nu rond de 79kg...) maar wel weer aardig wat droger dus dat is een pluspunt... Voornaamste oorzaak: stress door studie en relatie die na bijna 6 jaar verbroken is.
Inmiddels heb ik al enkele maanden geen echte gym meer, trainde regelmatig olympische lifts (80+ C&J en net geen 60kg snatch op mijn best). Ook regelmatig langs bij een vriend van me met homegym maar ik mis toch de train frequentie. Financieel komt een gym abbo nu wat minder uit gezien ik met de laatste loodjes van mijn studie bezig ben, daar moet ik nog even naar kijken want op dit moment is het gewoon k*t.

Voornaamste reden dat ik nu weer actief bezig wil is een foto van 1,5 jaar terug die ik op mijn computer tegenkwam, wil weer terug naar een dergelijk fysiek en kracht want voelde me daar erg goed bij.

Hoe dan ook, zometeen eten en trainen.
 
Sterkte gozer met alles! Een relatie van bijna 6 jaar is niet niks!

Probeer toch enige regelmaat te vinden door desnoods een vaste dag met die maat af te spreken en af en toe thuis wat bw oefeningen te doen.

Succes in ieder geval en gelukkig bestaat er spiergeheugen!:thumbs:
 
Bump!




Tijd geleden dat ik gelogd heb maar het wordt tijd het weer op te pakken.
Ik ben wel wat blijven trainen maar veel te weinig (zaten regelmatig maanden tussen).

Ik heb tussendoor, na meer dan een jaar niet trainen en slecht eten, op 74kg en 7 a 7,5% vet gestaan. Korte berekening geeft dat van de 10kg afvallen dit zo een 5kg vet was en naast uiteraard nog wat vocht slechts een kilo of 3 spier.

Mijn gewicht is inmiddels weer geklommen naar waar deze was voor ik er tussenuit ging maar ik ben natuurlijk wel wat kracht kwijt dus:
Muscle memory time!


Ik heb inmiddels een huis gekocht, maisonette op 4 en 5 hoog met 3 slaapkamers en de kleinste (4,8m x 2,10m) wordt mijn home gym!

Mijn half rack heb ik al binnen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Next up:
- olympisch gewichthef plateau (ga ik zelf maken, speciaal om het geluid laag te houden)
- oly barbell (ATX bulls bearing bar)
- verstelbaar bankje
- bumper plates (ATX rough plates)

Mijn schema wordt iets wat ik zelf bedacht heb aan de hand van hoe ik graag train. Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen maar ik heb het een tijdje gedaan wat me erg beviel. Ik zal het in het kort uitleggen:

14 reps schema
Voor de grote oefeningen (squats, deadlifts, pendlay rows, military press en benchpress) zal ik een totaal van slechts 14 reps (ook niet meer dan dat) doen met een gelijk gewicht. Ik doe zoveel mogelijk reps per set waarbij de gewicht stijging is afhankelijk van het aantal sets dat ik hiervoor nodig heb:
4 of meer sets --> gewicht gelijk
3 sets --> 2,5kg erbij
1 of 2 sets --> 5kg erbij
Indien ik bij deze oefeningen een rep fail dan is gelijk de hele training over. Dit om te zorgen dat ik ergens in het veilige gebied blijf trainen. Indien ik wil maxen dan kan dat erna of op een aparte training.

Een oefening kan dus 7, 5, 2 reps opleveren, ook al zitten er mogelijk nog 2 of 3 reps in. Op deze manier kan ik een langere set eruit te persen als ik wat over heb maar bij een mindere dag bijvoorbeeld met 5, 5, 4 reps genoegen nemen.
Uitzondering hierop is de deadlift, daarbij is het totaal 7 reps waarbij 2 sets --> 2,5kg is en 1 set --> 5kg.

Schema A:
Squats
Military press
Deadlifts

Schema B:
Squats
Benchpress
Pendlay rows

Oefeningen zal ik afhankelijk van mijn tijd en zin aanvullen met wat ondersteuningsoefeningen die per keer verschillen. Dit schema wil ik 3x per week gaan doen, eventueel de training opgesplitst over de dag aangezien de gym altijd beschikbaar is.

Hiernaast wil ik een keer of 2 per week bezig gaan met olympisch gewichtheffen en ondersteuningsoefeningen die hierbij horen. Meestal relatief laag in gewicht, gericht op techniek, snelheid en lenigheid.


Ik zit nu nog vol in mijn scriptie periode dus ik verwacht met een weekje of 2 weer lekker te kunnen loggen.



Oja, wat iets minder is:
Door het muizen op mijn werk heb ik een ontsteking oid aan mijn rechter biceppees opgelopen, schouder zijde.
Rontgen foto en echo wees niets uit, maandag krijg ik de uitslag van de MRI. Het levert me naast computer werk weinig beperkingen op bij de grotere bewegingen. I'll keep you guys posted.
 
Schema ziet er goed uit. Welke rusttijden ga je hanteren tussen je sets?
 
Schema ziet er goed uit. Welke rusttijden ga je hanteren tussen je sets?
Geen vaste tijden, ik neem zoveel rust als ik denk nodig te hebben voor de volgende set.
 
Geen vaste tijden, ik neem zoveel rust als ik denk nodig te hebben voor de volgende set.

Oké, vaste rusttijden kunnen wel wonderen verrichten voor recuperatievermogen en hypertrofie.
Veel succes ermee! Ik volg je log.
 
Ik vind het zelf minder leuk om op tijd te trainen, mijn focus ligt puur op mijn sets/reps halen en meer kracht opbouwen. Gezien mijn reps en sets zullen verschillen per training evenals andere factoren zoals eten, slaap etc. wil ik daarmee kunnen variëren. Het kan best dat ik trainingen doe waarbij mijn rusttijden kort of gelijk zijn, dit mag echter niet ten kosten gaan van mijn goals halen en in gewicht 'mogen' stijgen.

Leuk dat je hem volgt trouwens, het kan alleen nog wel 1 of 2 weken duren voor ik echt trainingen neer zal zetten omdat mijn gym nog niet compleet is :o
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven