Fitness Seller

Spelen met ijzer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hij staat, het begin is er! De ruimte is 4,80m diep bij 2,10m breed en ik wil oly lifts kunnen doen dus dit half rack was daarvoor ideaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Next:
- Olympisch gewichthef vloertje bouwen wat eronder komt
- ATX bulls bearing barbell
- 150kg ATX rough bumper plates
- Verstelbaar bankje

Ik heb 1,25m diepte vloerruimte voor de schuine opstaande buis begint dus dat moet genoeg zijn voor de lifts vanaf de vloer. Platform eronder zal ik goed isoleren van de vloer aangezien dit op 5 hoog is om mijn buren te sparen. Direct onder de gym is mijn eigen woonkamer dus dat scheelt al wat qua overlast.

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Wat betreft voeding gaat er weinig veranderen t.o.v. wat ik nu doe:

Aangezien ik al jaren niet ontbijt (ik krijg in de ochtend gewoon niet makkelijk wat weg) IF ik al jaren.
Rond lunchtijd mijn eerste maaltijd, niet enorm groot, dan pas weer om een uur of 7 a 8 mijn avondeten en vaak nog wat rond een uur of 10. Een eet window van een uur of 10 dus.

Wanneer ik weer vol aan de bak ga zal ik nog iets van noten/pinda's (50-100gr) eten in de middag van achter mijn bureau op werk. Trainen probeer ik dan voor het avondeten te doen zodat ik een flinke post workout meal heb. In de avond zal het wel kwark worden met wat fruit en honing.

Calorie inname is dan zo een 1000kcal overdag, dan trainen, zo een 1500kcal avondeten en 500kcal in de avond waarmee ik rond mijn verbruik uit kom.
Wat betreft supps zal het alleen vit D zijn (5000iu/dag) en misschien af en toe een shake als ik het idee heb dat ik niet genoeg eiwit uit mijn normale voeding gehaald heb.
 
Vanmorgen bij de orthopeed geweest:

Schoudergewricht is helemaal in orde, geen kalkafzetting oid maar dat verwachtte ik al. Biceppees is waarschijnlijk geirriteerd/ontstoken door werken met de muis. Volgende week dinsdag krijg ik in die pees een injectie om de ontsteking weg te werken dus hopelijk ben ik binnenkort weer als nieuw :D
 
Eindelijk besteld en ik kan niet wachten tot het binnen is :D
- ATX Bulls bearing barbell
- 160kg ATX rough bumpers (2x5kg, 4x10kg, 2x15kg, 4x20kg)
- ATX pro collars

"Spelen met ijzer" zou ik nu eigenlijk moeten veranderen in wat anders maar "Spelen met rubber" klinkt direct zo fout...
 
En het is binnen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Nice man! Mooie setup.
 
mooi man! maar gaat het op lange termijn niet schadelijk zijn steeds die gewichten laten vallen? is toch een flinke knal.
 
Bedankt :)

Vloerdeel waar de gewichten op zullen vallen bestaat uit:

Rubber tegels (40mm)
Houten plaat (18mm)
Lichtgewicht zacht foam (12-20mm) met als doel de rest 'zwevend' te krijgen.
(Daaronder nog 11mm laminaat en een dunne isolerende onderlaag)

Het zal niet schadelijk zijn aangezien er een redelijk lange 'remweg' is voor het gewicht.
 
en verder ook geen buurtbewoners die gaan klagen over het gebonk?

ik neem aan dat die kamer gewoon beneden is?
 
en verder ook geen buurtbewoners die gaan klagen over het gebonk?

ik neem aan dat die kamer gewoon beneden is?
Ik woon op 4 en 5 hoog, deze kamer is op 5 hoog en is zware betonbouw uit eind jaren 60/begin 70, totaal niet gehorig. Ik heb geen bovenburen dus alleen links en rechts wonen mensen die er direct last van kunnen hebben maar dat zijn allemaal geen klagers.
Verder zal het 2 keer per week een half uurtje zijn dat ik oly lift en dan nog zal ik meeste lifts ook gewoon omlaag geleiden. Ik maak me er niet zo een zorgen over :p
 
hey niet spelen met mij potverdrie
 
Net even de barbell en plates afgenomen (zat een olie-achtig laagje op uit fabriek) en ze even ontmaagd. Ik moet weer ff inkomen dus light-weight:

Squats (altijd max diepte):
10x barbell
5x60kg

8x80kg
6x80kg

Military press:
10xbarbell
8x40kg
6x40kg

Deadlifts etc doe ik pas wanneer mijn platform er ligt. Morgen ga ik even wat kleinere gewichten kopen aangezien mijn kleinste plates nu nog 5kg zijn.

hey niet spelen met mij potverdrie
:roflol:
 
Net even de barbell en plates afgenomen (zat een olie-achtig laagje op uit fabriek) en ze even ontmaagd. Ik moet weer ff inkomen dus light-weight:

Squats (altijd max diepte):
10x barbell
5x60kg

8x80kg
6x80kg

Military press:
10xbarbell
8x40kg
6x40kg

Deadlifts etc doe ik pas wanneer mijn platform er ligt. Morgen ga ik even wat kleinere gewichten kopen aangezien mijn kleinste plates nu nog 5kg zijn.


:roflol:

altijd leuk he, die 1e training met nieuw spul. waarom heb je die kleine schijfjes niet meteen mee besteld dan?
 
altijd leuk he, die 1e training met nieuw spul. waarom heb je die kleine schijfjes niet meteen mee besteld dan?
Deze bestelling was bij fitness seller omdat die mooiere kwaliteit barbells en bumpers hebben, voor kleine gewichtjes maakt dat niet uit dus die wil ik bij Helisport meenemen (goedkoper). Kan ik meteen wat bankjes en schuim matten voor onder het platform bekijken aangezien ik die even in mijn handen wil hebben voor ik weet welke geschikt zijn.
 
Gisteren en vandaag wat geëxperimenteerd met het isoleren van geluid voor mijn gewichthef plateau, gaat de goede kant op en ik verwacht wanneer ik klaar ben dan ook geen buren geklaag :cool:
Nadeel is dat hij een stukje ingewikkelder gaat worden om te bouwen aangezien hij een goede 150mm hoog gaat worden maar ik geloof dat ik dan wel een van de weinigen ben die kan gewichtheffen in een appartement :D

Training ondanks dat ik nog gesloopt was van de eerste keer squatten in tijden, oefeningen volgorde is nog rommelig aangezien ik nog geen bankje voor benchen heb:

Squats
10x barbell
5x60kg

8x85kg
6x85kg

Military press
8x barbell
7x45kg
5x45kg
2x45kg

Pendlay rows
10x40kg
10x70kg
4x70kg
 
Laatst bewerkt:
Mini training want morgen krijg ik een injectie in mijn schouder, wil die dan 'rustig' hebben en mijn lift platform is nog niet af:

Squats
10x barbell
5x60kg
3x80kg

8x90kg
6x90kg

Frontsquat
10x60kg

Voordeel van thuis training is dat het niemand boeit als je in alleen je boxer, hoog opgetrokken sokken en lifting shoes bezig bent :roflol:
 
Vanmiddag de injectie in mijn bicep pees gehad, ik mag iig 2 weken hem niet gebruiken met krachttraining...
Hopelijk heb ik daarna mijn bankje en de vloer af.
 
Ik mag eindelijk weer wat trainen dus dit weekend 2 korte gedaan wat samen een ok workout is om weer op te bouwen:

Squats
8x barbell
8x60kg

8x80kg
6x80kg

Shoulder press
10x barbell
8x40kg
6x40kg

Floor presses (ik heb nog geen bankje)
10x barbell
5x40kg
10x60kg

5x70kg
9x70kg

Oefeningen waarbij ik mijn biceps aanspreek ontwijk ik nog eventjes, ik heb wel een paar keer het eea lopen sjouwen en op mijn werk merk ik ook dat ik er minder last van heb, mede door andere werkzaamheden. Het gaat de goede kant op dus :cool:

Nog even getest hoe het in huis klinkt wanneer ik een 60kg barbell laat vallen vanaf middel hoogte op het dempende deel van de vloer en dit valt reuze mee, zeker acceptabel voor de buren dus ik weet nu zeker dat thuis oly liften haalbaar is! :D
 
Pussyweightstraining:

Squats
10x barbell
8x60kg

5x85kg
5x85kg
4x85kg

Benchpress paused
10x barbell
8x60kg
6x60kg

Pendlay rows rustig aan ivm bicepblessure
8x60kg
6x60kg
 
Laatst bewerkt:
Training op 1 donut en een paar bakken koffie nu net:

Squats
10x barbell
5x60kg

8x87,5kg
6x87,5kg

Shoulder press
10x barbell
6x35kg

9x45kg
5x45kg

Deadlift
8x60kg
5x80kg

7x100kg

Daarna nog 4 pull ups met brede greep gedaan om te kijken hoe mijn bicep daarop reageert de komende dagen.
 
Laatst bewerkt:
Squats
10x barbell
5x60kg
5x80kg

8x92,5kg
6x92,5kg

Benchpress paused
10x barbell
5x60kg

10x65kg
4x65kg

Pendlay rows
5x60kg
7x65kg
7x65kg
 
Back
Naar boven