Ben ik niet mee eens, ik ben een student

, 19jaar en beleg nu al een tijdje.
Als je wilt beleggen in aandelen(ik raad je aan van de opties en futures nog van te blijven) dan moet je de economie zeer goed volgen. Behalve als je op long wilt spelen, dan moet je deze minder goed volgen maar nog altijd.
Probeer mischien eerst even te werken met schaduwportefeuilles, koop niets zomaar. Lees boeken erover.
De tips die ik je kan geven: geloof geen praatjes makers, relativeer alles wat de zogenaamde "beursgoeroe's" je willen wijsmaken.
Momenteel zitten we in een crisis, dus probeer basic te beleggen= aandelen met hogere dividenden. Deze zijn altijd stabieler en intressant. Kijk maar eens naar mobistar

, speel altijd met geld dat je de komende 20jaar niet nodig hebt. Want even paar feiten, mijn slechtste belegging: option: 99% verlies
beste belegging: zilver: 125% op een deel en gemiddeld 70%. Maar zoals weet dat je makenlijker verliest dan wint.
Als je wacht tot de crisis helemaal escaleert, dan looop je een risico dat je geld niet veel waard meer zal zijn en dat is dan in het scenario waar de euro afgelopen is. Indien dat niet het geval is dan kan je nu koopjes doen

.
Ik heb puur leren beleggen door boeken over economie le lezen en ervaring op te doen. En ik doe het nog altijd beter dan gewoon mijn geld op een spaarboekje te zetten.
Wat ook altijd intressant is zijn staatsobligaties, wanneer de euro valt dan kan je speculeren op hun toekomstige munt en zo je geld veilig stellen, stel dat de euro niet valt

dan ben je nog altijd niets kwijt. Hierbij is Duitsland een zeer geliefd land

of de treasury obligaties zijn ook niet mis.
En even nog een opmerking op dat de pro's met je geld gaan lopen, beleggen is niet zoals poker

, dat degeene die goed beleggen met jouw geld gaan lopen

, het kan gebeuren(bij een bubble) maar daar ben je meestal van op de hoogte als dit aandeel in je bezit is.