MuscleMeat

Spier in de rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

VuurVlam

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
282
Waardering
0
Vandaag was ik bezig met de staande Military Press. Tijdens het uitstoten schoot er pijn in een spier aan de rechterkant van mijn boven rug. Ik voel de pijn nog steeds, maar zodra ik mijn kin naar de borst beweeg schiet de pijn er meteen weer hard in.

Mijn vraag: welke spier in de bovenrug is hiervoor verantwoordelijk (kin naar borst)? Zat zelf te denken aan lage traps... daar lijkt de pijn ook vandaan te komen. Snap alleen niet waarom het daar mis ging tijdens het uitstoten.
 
Kin naar borst zijn de nekspieren.. Maar als jij je Trapezius voelt dan dan komt het daar vandaan toch?
 
DEnk eerder dat het met de erectorgroep te maken heeft.

Zit de pijn diep of oppervlakkig ? ?
 
Snap alleen niet waarom het daar mis ging tijdens het uitstoten.

Bijna elke oefening gebruikt meer spieren dan je zou denken. Meer dan ze op exrx noemen. Vooral stabilisatoren hebben het toch wel te verduren (doorgaans statisch).

Kijk maar eens naar wat die rug te verduren heeft:
BBMilitaryPress.gif
 
Lijkt mij je onderrug door verkeerde stand of je nek door verkeerde vorm.
 
DEnk eerder dat het met de erectorgroep te maken heeft.

Zit de pijn diep of oppervlakkig ? ?

Diep, alsof het aanhedht aan de rechterkant van mijn ruggegraat. Heb een blauwe stip gezet waar het ongeveer vandaan komt..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Doet nu veel meer pijn dan gisteren, omdat ik in bed steeds in een foute houding ging liggen.
 
Zoals 3XL al zij, je Erector Spinae. Rust houden kerel.
 
Heb je toevallig je nek gedraaid dat je aan het pressen was dan komt 't daardoor
Je kan diclofenac nemen dat ontspant je spieren en is een goede pijnstiller ook
Dan is het vaak met ongeveer 4 dagen over
 
Ik heb op dit moment last van het zelfde probleem, ik hoor graag hoe dit verholpen is en/of het beste verholpen kan worden. Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven